Издаване на Разрешение за временно регистриран получател
Издаване на Разрешение за временно регистриран получател
Какво представлява услугата
Описание
Издаване на Разрешение за временно регистриран получател на основание чл. 58б, ал. 1 от Закона за акцизите и данъчните складове (ЗАДС), във връзка с чл. 37в, ал. 3 от Правилника за прилагане на Закона за акцизите и данъчните складове (ППЗАДС).
Удостоверение за регистрация по образец, съгласно приложение 7з от ППЗАДС.
- Правно основание
- Закон за акцизите и данъчните складове - чл. 58б, ал. 1, във връзка с
- Правилник за прилагане на Закона за акцизите и данъчните складове - чл. 37в, ал. 3
- Какво е необходимо да приготвя предварително
За получаване на разрешение се подава писмено искане, съгласно приложение № 7ж от ППЗАДС до директора на териториалната дирекция по местонахождение на обекта, където ще се получават и разтоварват акцизните стоки не по-късно от 30 дни преди датата на получаване на стоките и следните документи, които се прилагат към него:
- лиценз, разрешение или регистрация, когато това се изисква по закон или се посочват индивидуализиращите данни на издадения документ и административният орган на издаване, въз основа на които може да се установи информацията по служебен път;
- документ за собственост или договор за наем на обекта, в който се получават и разтоварват стоките или се посочват индивидуализиращите данни на съответния документ, въз основа на които може да се установи информацията по служебен път чрез справка в средата за междурегистров обмен;
- договор за доставка на акцизните стоки;
- за представляващите лица:
а) ако лицата не са български граждани – декларация за обстоятелството, че не са осъждани за престъпление от общ характер;
б) декларация за обстоятелствата, че не са били членове на управителен или контролен орган или неограничено отговорни съдружници в дружество, прекратено поради несъстоятелност, ако са останали неудовлетворени кредитори;
- декларация, че лицето не е в производство по несъстоятелност или ликвидация - само за лицата, които не са вписани в търговския регистър;
- план на помещенията и/или площите с обозначено местоположение на съоръженията и съдовете с техния обем, както и местоположение на измервателните уреди;
- ръководство за потребителя за използваните автоматизирани системи за отчетност в обекта;
- декларация за идентификация за наличните средства за измерване и контрол в точките за контрол;
- декларации от собствениците, управителите, прокуристите, мажоритарните съдружници или акционерите, че не са или не са били към момента на възникване на задълженията собственици, прокуристи, мажоритарни съдружници или акционери, членове на органи за управление или контрол на лица с неуредени публични задължения, събирани от митническите органи;
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
Съгласно ЗАДС при подаване на заявление за административна услуга се изисква идентификация на лицето, поради което начините за подаване на заявлението са както следва:
за достъп до електронни административни услуги по ЗАДС самоличността се удостоверява при регистрация в ССЕВ: https://edelivery.egov.bg съгласно изискванията за регистрация на физическо или юридическо лице.
- административна услуга може да бъде заявена по електронен път и през входна точка: delovodstvo@customs.bg, като заявлението и приложените към него документи следва да бъдат подписани с КЕП;
- депозирани на хартиен носител през деловодството в Централно митническо управление;
- на хартиен носител, чрез лицензиран пощенски оператор.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
7 дни
Такси
Не се заплаща за услугата
- Резултат от услугата
Описание
Резултатът от услугата може да бъде получен:
- на хартиен носител.
Кой издава резултата от услугата
Териториални дирекции
+ Административни звена, предоставящи услугата
- Допълнителна информация
Доставчик на услугата
Идентификатор: 199
Кой може да предостави информация за услугата
Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
- Териториална дирекция Митница София,
- Териториална дирекция Митница Пловдив,
- Териториална дирекция Митница Бургас,
- Териториална дирекция Митница Варна,
- Териториална дирекция Митница Русе.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
И на електронен адрес: delovodstvo@customs.bg
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 06.04.2023 г.