Z6_PPGAHG8001C6B0QP77BB1I2HL0
Всичко за електронните услуги в България - бързо и лесно
Z7_PPGAHG8001LSD0Q5BUTBIN20I0

Издаване на Удостоверение за регистрация на регистриран изпращач

Какво представлява услугата

Описание

„Регистриран изпращач“ е лице - вносител на акцизни стоки, което при определени условия има право да изпраща акцизни стоки, които са допуснати за свободно обращение едновременно с поставянето им под режим отложено плащане на акциз, предназначени за друга държава членка. Регистрираният изпращач не може да складира или да получава акцизни стоки под режим отложено плащане на акциз. 
Регистриран изпращач може да бъде лице, което: 

  • е търговец по смисъла на Търговския закон или по законодателството на друга държава членка или на държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, и е капиталово търговско дружество с регистриран и изцяло внесен капитал не по-малко от 500 хил. лв.;
  • не е в производство по несъстоятелност или ликвидация;
  • се представлява от лица, които: 

а) не са осъждани за престъпление от общ характер;
б) не са били членове на управителен или контролен орган или неограничено отговорни съдружници в дружество, прекратено поради несъстоятелност, ако са останали неудовлетворени кредитори;

  • няма публични задължения, събирани от митническите органи, данъчни задължения и задължения за задължителни осигурителни вноски с изключение на задължения по невлезли в сила актове, както и разсрочени, отсрочени или обезпечени задължения;
  • не е извършило тежко или повторно нарушение по този закон с изключение на случаите, когато административнонаказателното производство е приключило със сключването на споразумение. 

Търговците по смисъла на законодателството на друга държава членка или на държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство, осъществяват дейност като регистриран изпращач чрез клон в Република България. 
Удостоверение за регистриран изпращач не се издава на лице, чиито собственици, управители, прокуристи, мажоритарни съдружници или акционери са или са били към момента на възникване на задълженията собственици, прокуристи, мажоритарни съдружници или акционери, членове на органи за управление или контрол на лица с неуредени публични задължения, събирани от митническите органи.
Регистрираният изпращач е длъжен да води отделна документална отчетност за акцизните стоки под режим отложено плащане на акциз, да уведомява писмено директора на териториалната дирекция за всяка промяна на данните в искането за регистрация в 14-дневен срок от настъпването й, да не допуска пълният размер на акциза, който е възникнал или който би могъл да възникне при прилагане на режима отложено плащане на акциз, да надвиши размера на предоставеното обезпечение.

 

Заявяване на услугата:

 

За издаване на удостоверение за регистриран изпращач се подава писмено искане по образец съгласно приложение № 7и от ППЗАДС за регистрация до директора на териториалната дирекция по седалище и адрес на управление, което съдържа:

  • вида на акцизните стоки с код по КН, които ще се изпращат; 
  • средномесечно количество на изпращаните акцизни стоки под режим отложено плащане на акциз; 
  • митническите учреждения, в които ще бъде извършвано допускане за свободно обращение на акцизните стоки;
  • вида на обезпечението, което ще бъде предоставено.
     

- Правно основание

  • Закон за акцизите и данъчните складове - чл. 58е, ал. 1, във връзка с
  • Правилник за прилагане на Закона за акцизите и данъчните складове - чл. 37г, ал. 3

- Какво е необходимо да приготвя предварително

Писмено искане по образец съгласно приложение № 7и от ППЗАДС и следните документи, които се прилагат към него: 

  • за лицата, които ще представляват регистрирания изпращач: 

а) ако лицата не са български граждани – декларация за обстоятелството, че същите не са осъждани за престъпление от общ характер;

б) декларация, че лицата не са били членове на управителен или контролен орган или неограничено отговорни съдружници в дружество, прекратено поради несъстоятелност, ако са останали неудовлетворени кредитори;

  • декларация, че лицето не е в производство по несъстоятелност или ликвидация - само за лицата, които не са вписани в търговския регистър;
  • удостоверение за електронен подпис.
  • декларации от собствениците, управителите, прокуристите, мажоритарните съдружници или акционерите на лицето, подало искане за регистрация, относно обстоятелството, че не са или не са били собственици, управители, прокуристи, мажоритарни съдружници или акционери са или са били към момента на възникване на задълженията собственици, прокуристи, мажоритарни съдружници или акционери, членове на органи за управление или контрол на лица с неуредени публични задължения, събирани от митническите органи.
  • удостоверение за електронен подпис.

Образци на документи

Възможни начини за заявяване

Със заявление на гише в център за административно обслужване,Със заявление по електронна поща,Със заявление по пощата,По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване

- Описание на електронно заявяване

Съгласно ЗАДС при подаване на заявление за административна услуга се изисква идентификация на лицето, поради което начините за подаване на заявлението са както следва:

 

за достъп до електронни административни услуги по ЗАДС самоличността се удостоверява при регистрация в ССЕВ: https://edelivery.egov.bg съгласно изискванията за регистрация на физическо или юридическо лице.

  • административна услуга може да бъде заявена по електронен път и през входна точка: delovodstvo@customs.bg, като заявлението и приложените към него документи следва да бъдат подписани с КЕП;
  • депозирани на хартиен носител през деловодството в Централно митническо управление;
  • на хартиен носител, чрез лицензиран пощенски оператор.

 

- Такси и срокове за предоставяне на услугата

Срок за предоставяне на услугата

14 дни

Такси

Не се заплаща за услугата

- Резултат от услугата

Описание

Резултатът от услугата може да бъде получен:

  • на хартиен носител.

Кой издава резултата от услугата

Териториални дирекции

+ Административни звена, предоставящи услугата

Отдел „Човешки ресурси, административно обслужване и сигурност” - Център за административно обслужване
Адрес: обл. Русе, общ. Русе, гр. Русе, бул. Липник 117
Код за междуселищно избиране: 082
Телефон за връзка: (082)816 220
Работно време: Стандартно, от 09:00 до 17:30, без обедна почивка

 

Териториална дирекция Митница Русе
Адрес: обл. Русе, общ. Русе, гр. Русе, бул. "Липник" № 117, п.к. 7000
Код за междуселищно избиране: 082
Телефон за връзка: (082)816 201, (082)816 231
Факс: (082)816 262
Адрес на електронна поща: TDMitnicaRuse@customs.bg
Работно време: Стандартно, от 09:00 до 17:30, без прекъсване, обявените телефони за комуникация са стационарни, платени по стандартна тарифа, съгласно абонаментния план на потребителя

 

Отдел „Човешки ресурси, административно обслужване и сигурност” - Център за административно обслужване
Адрес: обл. Варна, общ. Варна, гр. Варна, р-н Одесос, пл. „Славейков“ 2, п.к. 9000
Код за междуселищно избиране: 052
Телефон за връзка: (052)689 509, (052)689 402
Факс: (052)632 201
Адрес на електронна поща: TDSevernamorska@customs.bg
Работно време: Стандартно, от 09:00 до 17:30, без обедна почивка

 

Териториална дирекция Митница Варна
Адрес: обл. Варна, общ. Варна, гр. Варна, р-н Одесос, пл. „Славейков“ 2
Код за междуселищно избиране: 052
Телефон за връзка: (052) 689 402, (052) 689 509
Факс: (052) 632 201
Адрес на електронна поща: TDMitnicavarna@customs.bg
Работно време: Стандартно, от 09:00 до 17:30, без прекъсване, обявените телефони за комуникация са стационарни, платени по стандартна тарифа, съгласно абонаментния план на потребителя

 

Отдел „Човешки ресурси, административно обслужване и сигурност” - Център за административно обслужване
Адрес: обл. Бургас, общ. Бургас, гр. Бургас, пл. "Ал.Батенберг" №1, п.к. 8000
Код за междуселищно избиране: 056
Телефон за връзка: (056)876 101
Факс: (056)843 429
Адрес на електронна поща: TDYuzhnaMorska@customs.bg
Работно време: Стандартно, от 09:00 до 17:30, без обедна почивка

 

Териториална дирекция Митница Бургас
Адрес: обл. Бургас, общ. Бургас, гр. Бургас, пл. „Александър Батенберг“ № 1, п.к. 8000
Код за междуселищно избиране: 056
Телефон за връзка: (056)876 101
Факс: (056)843 429
Адрес на електронна поща: TDMitnica_Burgas@customs.bg
Работно време: Стандартно, от 09:00 до 17:30, без прекъсване, обявените телефони за комуникация са стационарни, платени по стандартна тарифа, съгласно абонаментния план на потребителя

 

Отдел „Човешки ресурси, административно обслужване и сигурност” - Център за административно обслужване
Адрес: обл. Пловдив, общ. Пловдив, гр. Пловдив, р-н Централен, бул. "Кукленско шосе" № 32, п.к. 4004
Код за междуселищно избиране: 032
Телефон за връзка: (032)606 145
Факс: (032)606 185
Адрес на електронна поща: TD.Traciiska@customs.bg
Работно време: Стандартно, от 09:00 до 17:30, без почивка

 

Териториална дирекция Митница Пловдив
Адрес: обл. Пловдив, общ. Пловдив, гр. Пловдив, р-н Южен, ул. Кукленско шосе № 32, п.к. 4004
Код за междуселищно избиране: 032
Телефон за връзка: (032)606 060
Факс: (032)606 185
Адрес на електронна поща: TD.Mitnitsa.Plovdiv@customs.bg
Работно време: Стандартно, от 09:00 до 17:30, без прекъсване, обявените телефони за комуникация са стационарни, платени по стандартна тарифа, съгласно абонаментния план на потребителя

 

Отдел „Човешки ресурси, административно обслужване и сигурност” - Център за административно обслужване
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Сердика, ул. "Веслец" № 84, п.к. 1202
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)9859 4647, (02)9859 4676
Адрес на електронна поща: TDYugozapadna@customs.bg
Работно време: Стандартно, от 09:00 до 17:30, без почивка

 

Териториална дирекция Митница София
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Сердика, ул. "Веслец" № 84, п.к. 1202
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)9859 46 47, (02)9859 4676
Адрес на електронна поща: TDSofiaCustoms@customs.bg
Работно време: Стандартно, от 09:00 до 17:30, без прекъсване, обявените телефони за комуникация са стационарни, платени по стандартна тарифа, съгласно абонаментния план на потребителя

- Допълнителна информация

Доставчик на услугата

Агенция "Митници"

Идентификатор: 199

Кой може да предостави информация за услугата

Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката: 

  • Териториална дирекция Митница София,
  • Териториална дирекция Митница Пловдив,
  • Териториална дирекция Митница Бургас,
  • Териториална дирекция Митница Варна,
  • Териториална дирекция Митница Русе.

В звената е осигурен достъп за хора с увреждания

 

И на електронен адрес: delovodstvo@customs.bg 
 

Допълнителни данни за услугата

Вътрешно административна услуга: Не