Одобряване на типа на фискални устройства /ФУ/
Одобряване на типа на фискални устройства /ФУ/
Какво представлява услугата
Описание
Изпълнение на нормативното задължение на производителите или вносителите на ФУ е да разпространяват и/или продават ФУ само от одобрен тип така, че да се гарантира, че фискалното устройство отговаря на определени технически и/или функционални изисквания.
- Правно основание
Наредба № Н-18 от 13.12.2006 г. за регистриране и отчитане чрез фискални устройства на продажбите в търговските обекти, изискванията към софтуерите за управлението им и изисквания към лицата, които извършват продажби чрез електронен магазин (Загл. изм. – ДВ, бр. 80 от 2018 г.) - чл. 8, ал. 3
- Какво е необходимо да приготвя предварително
Подаване на заявление по образец
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
Преди да започнете електронно заявяване:
- Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
- Необходимо е да притежавате профил в системата „Електронно връчване“.
- Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
За да заявите услугата:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете всички полета с изискваната информация.
- От менюто в края на формата изберете начина, по който желаете да получите кореспонденция във връзка с услугата.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Дата и попълнете, за да се генерира уникален номер на заявката и поле Подпис за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП).
- Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
- След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез системата „Електронно връчване“ към Български институт по метрология
или
натиснете бутона Заяви услугата.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
Срок за извършване на изпитването се съгласува със заявителя, но е не по-дълъг от 60 дни от датата на предоставяне на образеца от типа на фискално устройство и необходимите документи.
Начини на плащане
Такси
За услугата се заплаща такса
- Резултат от услугата
Описание
При наличие на нормативните изисквания, председателят на БИМ или оправомощено от него лице издава и вписва в съответния регистър свидетелство за одобряване на типа на фискални устройства. Свидетелството за одобряване на типа на фискални устройства е валидно 10 години или до промяна в техническите и/или функционалните изисквания към фискалното устройство.
Когато е установено несъответствие с нормативните изисквания, председателят на БИМ (или упълномощено от него лице) мотивирано отказва издаване на свидетелство за одобряването на типа на фискални устройства.
Свидетелството за одобряване на типа на фискални устройства или отказът могат да бъдат издадени в електронна форма или на хартиен носител съгласно желанието на заявителя.
Кой издава резултата от услугата
Български институт по метрология
Как ще получа резултата
+ Административни звена, предоставящи услугата
- Допълнителна информация
Доставчик на услугата
Български институт по метрология
Идентификатор: 1108
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 12.12.2022 г.