Z6_PPGAHG8001C6B0QP77BB1I2HP1
Всичко за електронните услуги в България - бързо и лесно
Z7_PPGAHG800PTD20Q5VTOA6P08E6

Акредитация на органи по сертификация на продукти

Какво представлява услугата

Описание

Акредитация на органи по сертификация на продукти

 

- Правно основание

  • Закон за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието (Загл. изм. - ДВ, бр. 41 от 2010 г., в сила от 1.06.2010 г.) - чл. 1, ал. 1, т. 1; чл. 18, ал. 1
  • Устройствен правилник на Изпълнителна агенция "Българска служба за акредитация" - чл. 2, ал. 2, б. г, т. 1

- Какво е необходимо да приготвя предварително

Списък на необходими документи, приложими към Заявление за акредитация на Органи за сертификация на продукти
 

 

Кандидатът за акредитация представя в Изпълнителна агенция „Българска служба за акредитация” по-долу
изброените документи на електронен носител (MS Word или pdf - формат) в един екземпляр:

 

1. Споразумение за акредитация;
2. Заявление за акредитация на орган за сертификация на продукти (030001ZVLNv01);
3. Обща информация за орган за сертификация на продукти (030002ZVLNv01);
4. Таблица за съответствие с БДС EN ISO/IEC 17065:2012 (030003ZVLNv01);
5. Информация за използване на външни ресурси (възлагане на външни изпълнители) (030001SPISv01);
6. Собствен персонал на орган за сертификация на продукти (030002SPISv01);
7. Оценяващ персонал на орган за сертификация на продукти (030003SPISv01);
8. Образец на сертификат за съответствие на продукт;
9. Декларация по отношение на свързани органи/лица с юридическото лице и ръководните лица в орган за
сертификация на продукти (BAS QF 2.13);
10. Структура и списък на членовете на сертификационни комитети/групи;
11. Декларация по чл. 19, ал. 2 от ЗНАООС (BAS QF 2.8);
12. Декларация за поверителност и защита на личните данни (BAS QF 16.1);
13. Пълен опис 030001SPISv01 на приложените документи към заявлението, съгласно т. 4.1.1 от Процедура за
акредитация на ИА БСА BAS QR 2
14. Копие на сертификат и заповед за акредитация - при преакредитация или акредитация от друг национален орган
по акредитация, за обхвата за който органа кандидатства за акредитация;
15. Актуални, утвърдени органиграми на юридическото лице/едноличния търговец и орган за сертификация на
продукти;
16. Копие от застрахователна полица за сключена застраховка “Гражданска отговорност” за дейността на органа по
сертификация на продукти;
17. Контролирано копие от наръчник по качеството (БДС EN ISO/IEC 17065:2012);
18. Контролирани копия от други документи от системата за управление (БДС EN ISO/IEC 17065:2012);
19. Копие от доклад/протокол от последен проведен вътрешен одит;
20. Копие от доклад/протокол от последен проведен преглед от ръководството;
21. Документ за платена сума за преглед на представените документи, съгласно Ценоразпис BAS QR 8.

 

Списък на необходими документи за разширяване на обхвата на акредитация, приложими към Заявление за акредитация на Органи за сертификация на продукти

 

Кандидатът за акредитация представя в Изпълнителна агенция „Българска служба за акредитация” по-долу
изброените документи на електронен носител (MS Word или pdf - формат) в един екземпляр:

 

1. Споразумение за акредитация (ако няма такова, подписано между ИА БСА и юридическото лице);
2. Заявление за акредитация на орган за сертификация на продукти (030001ZVLNv01);
3. Таблица за съответствие с БДС EN ISO/IEC 17065:2012 (030003ZVLNv01);
4. Информация за използване на външни ресурси (възлагане на външни изпълнители)(030004ZVLNv01);
5. Собствен персонал на орган за сертификация на продукти (030005ZVLNv01);
6. Оценяващ персонал на орган за сертификация на продукти (030006ZVLNv01);
7. Образец на сертификат за съответствие на продукт, свързан със заявения за разширяване обхват на
акредитация;
8. Структура и списък на членовете на сертификационни комитети/групи;
9. Пълен опис на приложените документи към заявлението, съгласно т. 4.1.1 от Процедура за акредитация на ИА
БСА BAS QR 2;
10. Актуализирани и/или нови документи от системата за управление на ООС, свързани със заявеното разширяване
на обхвата на акредитация - процедури, инструкции и др. и формуляри към тях;
11. Записи за обучение и/или наблюдение (мониторинг на персонала);
12. Документ за платена сума за преглед на представените документи, съгласно Ценоразпис BAS QR 8.

Забележка 1: По смисъла на Процедура за акредитация, BAS QR 2, т.7(1) в зависимост от вида и сложността на заявеното разширяване на
обхвата на акредитация и процедурите за акредитация, разширяване на обхвата на акредитация се извършва чрез извънредна оценка по
документи, или извънредна оценка по документи и извънредна оценка - наблюдение на дейността, в срок до 3(три) месеца от подаване на
заявлението.

 

Извънредна оценка за по документи се извършва при заявено разширяване на обхвата с нов нормативен акт/стандарт/техническа
спецификация (в т. 4 на Заявление за акредитация на орган за сертификация на продукти) за вече акредитирани Сертификационна схема и
област на акредитация (продукт/процес/услуга), когато разширяването не изисква допълнителна техническа компетентност на ООС.
Извънредна оценка по документи и извънредна оценка - наблюдение на дейността се извършва при заявено разширяване на обхвата с нова
Сертификационна схема (в т. 3 на аявление за акредитация на орган за сертификация на продукти) за вече акредитирана област на
акредитация (продукт/процес/услуга) или с нов нормативен акт/стандарт/техническа спецификация, когато разширяването изисква
допълнителна техническа компетентност на ООС, която следва да бъде доказана. ООС е задължено да осигури наблюдение на дейността в
срок, съобразен с посочения по-горе срок.

 

Забележка 2: Ако заявеният за разширяване обхват на акредитация е в нова област на акредитация (Продукт/процес/услуга) и/или включва и
нови офиси/помещения, в които ООС извършва дейности по оценяване на съответствието), Разширяването на обхвата на акредитация се
извършва задължително чрез оценка на място за разширяване на обхвата в срок до 8(осем) месеца от откриване на процедура по общия
ред на Процедура за акредитация BAS QR 2, т.7(2), за което се подава пълен комплект документи (съгласно 030001SPISv01).
Забележка 3: След приемане на заявлението ИА БСА оценява възможността за изпълнение на заявлението по реда на BAS QR 2,
т.7(1) или по реда на BAS QR 2, т.7(2).

Образци на документи

Възможни начини за заявяване

Със заявление на гише в център за административно обслужване,Със заявление по електронна поща,Със заявление по пощата,По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване

- Описание на електронно заявяване

Преди да започнете електронно заявяване:

 

  1. Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
  2. Необходимо е да притежавате профил в системата „Електронно връчване“.
  3. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.


За да заявите услугата:

 

  1. Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
  2. Съхранете електронната форма на вашия компютър.
  3. Отворете формата с Adobe Reader.
  4. Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
  5. Попълнете всички полета с изискваната информация.
  6. След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Подпис за да подпишете електронно формата.
  7. Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
  8. След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.


Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез системата „Електронно връчване“ към Изпълнителна агенция "Българска служба за акредитация"

 

или

 

Натиснете бутона Заяви услугата за връзка към системата за електронни форми.

- Такси и срокове за предоставяне на услугата

Срок за предоставяне на услугата

1

Начини на плащане

На гише в административно звено за обслужване с банкова карта,По банков път

Такси

За услугата се заплаща цена

- Резултат от услугата

Как ще получа резултата

Като електронен документ в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване,На хартиен носител на гише в центъра за административно обслужване,На хартиен носител чрез лицензиран пощенски оператор,По електронен път на посочена в заявлението електронна поща

+ Административни звена, предоставящи услугата

Дирекция "Административно-правно и финансово-стопанско обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Изгрев, бул. "Д-р Г.М.Димитров" 52А, ет.7, п.к. 1797
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)873 53 02, (02)9766 401
Факс: (02)873 53 03
Адрес на електронна поща: office@nab-bas.bg
Работно време: Стандартно, от 09:00 до 17:30, Обедан почивка от 12:30ч. до 13:00ч.

- Допълнителна информация

Доставчик на услугата

Допълнителни данни за услугата

Вътрешно административна услуга: Не