Z6_PPGAHG8001C6B0QP77BB1I2HP1
Всичко за електронните услуги в България - бързо и лесно
Z7_PPGAHG800PTD20Q5VTOA6P08E6

Извършване на трансакции, в т.ч. предаване на квоти, прехвърляне на квоти, замяна на международни кредити за еквивалентното им количество квоти, валидни за Третия период в НРТКЕПГ

Какво представлява услугата

Описание

Услугата „Извършване на трансакции“ се осъществява през електронната част на НРТКЕПГ. Предаването на квоти се извършва за изпълнение на задълженията на операторите на инсталации и авиационните оператори, които до 30 април всяка година следва да предадат квоти, равни на количеството верифицирани емисии, отделени от инсталацията през предходната година. Прехвърлянето на квоти от една партида в друга (с цел търговия или други цели) може да се осъществява от всички притежатели на партиди.

 

- Правно основание

Наредба за реда и начина на администриране на Националния регистър за търговия с квоти за емисии на парникови газове - чл. 29, чл. 30

- Какво е необходимо да приготвя предварително

Подаване на заявление по образец и прилежащи декларации

(При подаване на Заявления по образци от №1 до №8, се попълват и Приложения №3 и №4)

Образци на документи

Възможни начини за заявяване

Със заявление на гише в център за административно обслужване,Със заявление по пощата,Със заявление по електронна поща

- Описание на електронно заявяване

Преди да започнете електронно заявяване:

 

 

  1. Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
  2. Необходимо е да притежавате профил в Системата за сигурно електронно връчване.
  3. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.

 

За да заявите услугата:

 

 

  1. Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
  2. Съхранете електронната форма на вашия компютър.
  3. Отворете формата с Adobe Reader.
  4. Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
  5. Попълнете всички полета с изискваната информация.
  6. След попълване на полетата натиснете с мишката в поле ДАТА и попълнене дата на заявяване, за да се генерира уникален номер на заявката, след това в поле Подпис за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП).
  7. Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
  8. След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.

 

Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез системата „Електронно връчване“ към Изпълнителна агенция по околна среда

 

или

 

Натиснете бутона Заяви услугата за връзка със системата.

- Такси и срокове за предоставяне на услугата

Срок за предоставяне на услугата

няма срок

Такси

Не се заплаща за услугата

- Резултат от услугата

Кой издава резултата от услугата

Изпълнителен директор

Как ще получа резултата

Като електронен документ в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване,На хартиен носител на гише в центъра за административно обслужване,На хартиен носител чрез лицензиран пощенски оператор

+ Административни звена, предоставящи услугата

Отдел "Правно и нормативно обслужване, човешки ресурси и администрация"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Овча купел, бул. "Цар Борис III" № 136, п.к. 1618
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)9406495
Факс: (02)9559015
Адрес на електронна поща: iaos@eea.government.bg
Работно време: Стандартно, от 09:00 до 17:30, работно време без прекъсване в рамките на работния ден

 

Отдел "Разрешителни за емисии на парникови газове и регистър за търговия с емисии"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Овча купел, бул. "Цар Борис III" № 136, п.к. 1618
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: 02/9406416
Адрес на електронна поща: iaos@eea.government.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 09:00 до 17:30, работно време без прекъсване в рамките на работния ден

- Допълнителна информация

Доставчик на услугата

Допълнителни данни за услугата

Вътрешно административна услуга: Не