Web Content Viewer
Извършване на трансакции, в т.ч. предаване на квоти, прехвърляне на квоти, замяна на международни кредити за еквивалентното им количество квоти, валидни за Третия период в НРТКЕПГ
Какво представлява услугата
Описание
Услугата „Извършване на трансакции“ се осъществява през електронната част на НРТКЕПГ. Предаването на квоти се извършва за изпълнение на задълженията на операторите на инсталации и авиационните оператори, които до 30 април всяка година следва да предадат квоти, равни на количеството верифицирани емисии, отделени от инсталацията през предходната година. Прехвърлянето на квоти от една партида в друга (с цел търговия или други цели) може да се осъществява от всички притежатели на партиди.
- Правно основание
Наредба за реда и начина на администриране на Националния регистър за търговия с квоти за емисии на парникови газове - чл. 29, чл. 30
- Какво е необходимо да приготвя предварително
Подаване на заявление по образец и прилежащи декларации
(При подаване на Заявления по образци от №1 до №8, се попълват и Приложения №3 и №4)
Образци на документи
- Образец №1 - Заявление за откриване на партида на оператор на инсталация по чл. 31 от Закона за ограничаване изменението на климата (ЗОИК)
- Образец №2 - Заявление за откриване на партида на авиационен оператор по чл. 35, ал. 1, предложение второ от Законa за ограничаване изменението на климата (ЗОИК)
- Образец №3 - Заявление за откриване на партида на верификатор
- Образец №4 - Заявление за откриване на лична/търговска партида на физически и юридически лица
- Образец №5 - Искане за oттегляне на правомощия, определяне и промяна на упълномощен/и представител/и в партида на оператор на инсталация по чл. 31 от Закона за ограничаване изменението на климата (ЗОИК)
- Образец №6 - Искане за oттегляне на правомощия, определяне и промяна на упълномощен/и представител/и в партида на авиационен оператор по чл. 35, ал. 1, предложение второ от Законa за ограничаване изменението на климата (ЗОИК)
- Образец №7 - Искане за oттегляне на правомощия, определяне и промяна на упълномощен представител на независим верификационен орган
- Образец №8 - Искане за oттегляне на правомощия, определяне и промяна на упълномощен/и представител/и от притежател на лична/търговска партида
- Образец №9 - Заявление за промяна в информацията, подлежаща на заявяване от притежател на партида на оператор на инсталация в Националния регистър за търговия с квоти за емисии на парникови газове
- Образец №10 - Заявление за промяна в информацията, подлежаща на заявяване от притежател на партида на авиационен оператор в Националния регистър за търговия с квоти за емисии на парникови газове
- Образец № 11 - Заявление за промяна в информацията, подлежаща на заявяване от регистриран верификационeн орган в Националния регистър за търговия с квоти за емисии на парникови газове
- Образец №12 - Заявление за промяна в информацията, подлежаща на заявяване от притежател на лична или търговска партида в Националния регистър за търговия с квоти за емисии на парникови газове
- Образец №13 - Искане за прехвърляне на квоти/единици по Киото
- Приложение №3 - Декларация за приемане на Общите условия за ползване на Регистъра на упълномощен/допълнителен упълномощен представител
- Приложение № 4 - Декларация за доброволно предоставяне на лични данни на заявител/ упълномощен/допълнителен упълномощен представител
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
Преди да започнете електронно заявяване:
- Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
- Необходимо е да притежавате профил в Системата за сигурно електронно връчване.
- Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
За да заявите услугата:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете всички полета с изискваната информация.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле ДАТА и попълнене дата на заявяване, за да се генерира уникален номер на заявката, след това в поле Подпис за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП).
- Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
- След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез системата „Електронно връчване“ към Изпълнителна агенция по околна среда
или
Натиснете бутона Заяви услугата за връзка със системата.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
Такси
Не се заплаща за услугата
- Резултат от услугата
Кой издава резултата от услугата
Как ще получа резултата
+ Административни звена, предоставящи услугата
- Допълнителна информация
Доставчик на услугата
Изпълнителна агенция по околна среда
Идентификатор: 141
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 12.12.2022 г.