Web Content Viewer
Регистрация при временно или еднократно упражняване на професията "Планински водач" на територията на Република България
Какво представлява услугата
Описание
Преди извършването на първото действие планинския водач от Европейския съюз е длъжен да уведоми писмено министъра на туризма. Заедно с уведомлението се прилагат и необходимите документи.
Изисквания:
При временно или еднократно упражняване на професията "Планински водач" на територията на Република България преди извършване на първото действие планинският водач от Европейския съюз е длъжен да уведоми писмено министъра на туризма.
Процедура:
При изпълнение на изискванията министърът на туризма или оправомощено от него длъжностно лице издава незабавно на заявителя удостоверение за извършеното уведомяване по образец съгласно приложение № 4.
- Правно основание
Наредба № 3 от 7.03.2016 г. за образованието, практическата подготовка и професионалната квалификация, необходими за придобиване на правоспособност за упражняване на професията "Планински водач" - чл. 38, ал. 1
Наредба за националния туристически регистър и за условията и реда за вписване в националния регистър на туристическите забележителности, фестивали и събития (Загл. изм. - ДВ, бр. 12 от 2021 г.) - чл. 3
Закон за туризма - чл. 146а, ал. 1
- Какво е необходимо да приготвя предварително
1. Уведомление на министъра на туризма, към което се прилагат следните документи:
1.1 копие на документа на заявителя за неговата самоличност и гражданство;
1.2 удостоверение, издадено от компетентния орган на съответната държава членка, че заявителят е законно установен на територията й с цел упражняване на професията "Планински водач", както и че към момента на издаване на удостоверението не му е наложена забрана, включително временна, за упражняване на професията;
1.3 копие на документа, удостоверяващ правоспособността в държавата, в която е придобита;
1.4 доказателства, потвърждаващи упражняването на съответната дейност в продължение най-малко на две през последните 10 години - в случаите по чл. 36, ал. 1, т. 2 /упражнявал тази професия в държавата членка по установяване в продължение най-малко на две през последните 10 години, когато професията не е регулирана в тази държава членка/.
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
Преди да започнете електронно заявяване:
- Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
- Необходимо е да притежавате профил в Системата за сигурно електронно връчване.
- Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
За да заявите услугата:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция „Образци на документи“.
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете всички полета с изискваната информация.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Подпис за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) и да се генерира уникален номер на заявката.
- Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
- След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез системата „Електронно връчване“ към Министерство на туризма.
или
Натиснете бутона Заяви услугата за връзка със системата.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
Такси
Не се заплаща за услугата
- Резултат от услугата
Описание
Резултатът от услугата може да получите в:
Отдел "Човешките ресурси, административно и информационно обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Сердика, ул. Съборна № 1, п.к. 1000
Телефон за връзка: (02) 9046809
Работно време: от 09:00 до 17:30, Работното време на административните звена, които осъществяват административно обслужване на гражданите, е от 9,00 до 17,30 ч.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
Кой издава резултата от услугата
Как ще получа резултата
+ Административни звена, предоставящи услугата
- Допълнителна информация
Доставчик на услугата
Идентификатор: 1468
Кой може да предостави информация за услугата
Министерство на туризма
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 12.12.2022 г.