Web Content Viewer
ActionsИздаване на удостоверения за извършени инвестиции за целите на разрешаване на пребиваване в страната
Какво представлява услугата
Описание
Издаване на удостоверения за обстоятелства по чл. 24, ал. 1, т. 20 и чл. 25, ал. 1, т. 7, 13 и 16 от ЗЧРБ
Министерството на иновациите и растежа издава удостоверения за наличие на обстоятелства по чл.24, ал.1, т.20 и чл.25, ал.1, т. 7, 13 и 16 от ЗЧРБ, които се представят пред органите на МВР и МВнР в допълнение на останалите изискумени документи за получаване на виза или на разрешение за пребиваване. С издадените удостоверения се удостоверяват извършени инвестиции от чужденци на територията на страната чрез направени вложения в капитала на български търговски дружества в разултат, на които са придобити дълготрайни материални активи и са разкрити нови работни места, както и участието им в изпълнението на сертифицирани инвестиционни проекти по ЗНИ.
- Правно основание
Закон за чужденците в Република България - чл. 24, ал. 1, т. 20; чл. 25, ал. 1, т. 13, във връзка с; чл. 25в, или; чл. 25, ал. 1, т. 16
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
Преди да започнете електронно заявяване:
- Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
- Необходимо е да притежавате профил в Системата за сигурно електронно връчване.
- Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
За да заявите услугата:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция „Образци на документи“.
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете всички полета с изискваната информация.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Подпис за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) и да се генерира уникален номер на заявката.
- Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
- След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез системата „Електронно връчване“ към Министерство на иновациите и растежа.
или
Натиснете бутона Заяви услугата за връзка със системата.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
До един месец от постъпване на заявлението
Такси
Не се заплаща за услугата
- Резултат от услугата
Кой издава резултата от услугата
Министър на иновациите и растежа
Как ще получа резултата
+ Административни звена, предоставящи услугата
Дирекция "Административно обслужване"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Средец, ул. "Славянска" № 8, п.к. 1052
Код за междуселищно избиране: 02
Адрес на електронна поща: e-docs@mi.government.bg
Работно време: Стандартно, от 09:00 до 17:30, Съгласно чл. 37, ал. 4 от Устройствения правилник на Министерството на икономиката и индустрията, работното време на административните звена, които осъществяват адинистративно обслужване на граждани е от 09.00 ч. до 17.30 ч. Работното време на Центъра за административно обслужване на гражданите e от 9,00 до 17,30 ч. в делнични дни без прекъсване. Телефоните за връзка с ЦАО са на цената на един градски разговор, съгласно тарифата на набиращия абонат.
- Допълнителна информация
Доставчик на услугата
Министерство на иновациите и растежа
Идентификатор: 3454
Кой може да предостави информация за услугата
Дирекция "Административно обслужване"
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 11.12.2022 г.