Web Content Viewer
ActionsИздаване, продължаване срока на действие, изменение и/или допълнение на разрешение на организации по оползотворяване на масово разпространени отпадъци и на лица, изпълняващи задълженията си индивидуално
Какво представлява услугата
Описание
Лицата, пускащи на пазара продукти, след употребата на които се образуват масово разпространени отпадъци, отговарят за разделното им събиране и третиране, както и за постигане на съответните цели за разделно събиране, повторна употреба, рециклиране и/или оползотворяване. Лицата изпълняват задълженията си индивидуално или чрез колективни системи, представлявани от организация по оползотворяване.
- Правно основание
- Закон за управление на отпадъците - чл. 81
- Какво е необходимо да приготвя предварително
Към заявлението за издаване на разрешение на организация по оползотворяване по образец 1, съгласно чл. 81 от Закона за управление на отпадъците (ЗУО) се прилагат следните документи:
1. Документ за правния статут на чуждестранно лице, издаден в съответствие с националното законодателство на заявителя, до три месеца преди подаване на заявлението.
2. Сключени предварителни писмени договори с лица, притежаващи разрешение, комплексно разрешително или регистрационен документ по чл. 35 от ЗУО за събиране и транспортиране на отпадъци, и с общини, чрез които се осигурява изпълнението на задълженията по ЗУО и съответната наредба по чл. 13, ал. 1 от ЗУО.
3. Сключени предварителни писмени договори с лица, притежаващи разрешение, комплексно разрешително или регистрационен документ по чл. 35 от ЗУО за рециклиране и/или оползотворяване на отпадъците, в т.ч. подготовка за оползотворяване, чрез които се осигурява изпълнението на задълженията на членовете на организацията по оползотворяване по ЗУО и съответната наредба по чл. 13, ал. 1 от ЗУО.
4. Нотариално заверена декларация от заявителя, че не е свързано лице по смисъла на ЗУО с лице, на което е отнето разрешението или му е отказано издаването на такова разрешение, преди изтичането на една година от отнемането или отказа.
5. Проект на договор между организацията по оползотворяване и нейните членове.
6. Безусловна и неотменяема банкова гаранция за гарантиране постигане на целите за разделно събиране, повторна употреба, рециклиране и/или оползотворяване на съответния поток масово разпространен отпадък, за създаване на система по чл. 15 от ЗУО и обхващане на населението в нея.
7. Проект на програма по чл. 53 от ЗУО, отговаряща на изискванията на съответната наредба по чл. 13, ал. 1 от ЗУО.
8. Заверени от кметовете на общините, с които организацията има сключени предварителни писмени договори, планове за разполагане на съдове за разделно събиране на отпадъците, посочени с конкретни параметри (обем, тип), и количествено-стойностна сметка (само за организации по оползотворяване на отпадъци от опаковки).
9. Декларация за достоверност на данните.
Към заявлението за издаване на разрешение за индивидуално изпълнение на задълженията по образец 2, съгласно чл. 81 от ЗУО се прилагат следните документи:
1. Документ за правния статут на чуждестранно лице, издаден в съответствие с националното законодателство на заявителя, до три месеца преди подаване на заявлението.
2. Сключени предварителни писмени договори с лица, притежаващи разрешение, комплексно разрешително или регистрационен документ по чл. 35 от ЗУО за събиране и транспортиране на отпадъци, и с общини, чрез които се осигурява изпълнението на задълженията по ЗУО и съответната наредба по чл. 13, ал. 1 от ЗУО.
3. Сключени предварителни писмени договори с лица, притежаващи разрешение, комплексно разрешително или регистрационен документ по чл. 35 от ЗУО за рециклиране и/или оползотворяване на отпадъците, в т.ч. подготовка за оползотворяване, чрез които се осигурява изпълнението на задълженията по ЗУО и съответната наредба по чл. 13, ал. 1 от ЗУО.
4. Безусловна и неотменяема банкова гаранция за гарантиране постигане на целите за разделно събиране, повторна употреба, рециклиране и/или оползотворяване на съответния поток масово разпространен отпадък, за създаване на система по чл. 15 от ЗУО и обхващане на населението в нея.
5. Проект на програма по чл. 53 от ЗУО, отговаряща на изискванията на съответната наредба по чл. 13, ал. 1 от ЗУО.
Образци на документи
- Заявление за издаване на разрешение на организация за оползотворяване отпадъци
- Заявление за издаване на разрешение за индивидуално изпълнение отпадъци
- Заявление за прекратяване на разрешение за оползотворяване отпадъци
- Заявление за продължаване срока на разрешение за оползотворяване на отпадъци
- Заявление за изменение на разрешение за оползотворяване на отпадъци
- Декларация за достоверност на данните
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
Преди да започнете електронно заявяване:
- Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
- Необходимо е да притежавате профил в системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/).
- Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
За да заявите услугата:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете всички полета с изискваната информация.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Запази или ако доставчика на услугата изисква подпис подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) за да се генерира уникален номер на заявката.
- Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
- След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма и необходимите придружаващи документи изпратете чрез системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/) към Министерство на околната среда и водите
или
Натиснете бутона Заяви услугата за връзка към системата „Електронни форми“.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
Срокът на издаване е два месеца от получаване на заявлението или от отстраняване на нередовностите, и/или предоставяне на допълнителна информация.
Начини на плащане
Такси
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 600 лв.
- Издаване на разрешение на организации по оползотворяване - 600 лв., съгласно ПМС 136/2019 г., чл. 12, ал. 1, т. 4;
- Издаване на разрешение на лица, изпълняващи задълженията си индивидуално - 200 лв., съгласно ПМС 136/2019 г., чл.12, ал.1, т. 5;
- За продължаване срока на действие на разрешението на организации по оползотворяване - 300 лв., съгласно ПМС 136/2019 г., чл. 12, ал. 4, т. 1;
- За продължаване срока на действие на разрешението на лица, изпълняващи задълженията си индивидуално - 100 лв., съгласно ПМС 136/2019 г., чл. 12, ал. 4, т. 2
- Резултат от услугата
Кой издава резултата от услугата
Министър на околната среда и водите
Как ще получа резултата
+ Административни звена, предоставящи услугата
- Допълнителна информация
Доставчик на услугата
Министерство на околната среда и водите
Идентификатор: 82
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 27.10.2023 г.