Издаване на удостоверение за дължим размер на патентния данък
Издаване на удостоверение за дължим размер на патентния данък
Какво представлява услугата
Описание
Ще Ви бъде издадено удостоверение за дължим размер на патентния данък.
Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
Издаване на удостоверение за дължим размер на патентния данък
Издаденото Удостоверение за дължим размер на патентния данък е валидно до промяна на обстоятелствата, от значение за определянето на размера на данъка, независимо дали тази промяна е декларирана или не надлежния начин. Удостоверението се отнася за текущата година.
- Правно основание
Закон за местните данъци и такси - чл. 61и, ал. 5
- Какво е необходимо да приготвя предварително
В случай, когато:
1. Заявителят иска документа за себе си или е законен представител на друго задължено лице:
- Искане за издаване на документ;
2. Заявителят иска документа за друго лице – договорно представителство:
- Искане за издаване на документ;
- Изрично писмено пълномощно;
3. Заявителят иска документа, въз основа на съдебно удостоверение в хипотезата на чл. 186 от ГПК:
- Искане за издаване на документ;
- Съдебно удостоверение;
4. Заявителят иска документа, въз основа на съдебно удостоверение в хипотезата на чл. 133 от НПК:
- Искане за издаване на документ;
- Удостоверение от съда или досъдебен орган;
5. Заявителят иска документа, въз основа на удостоверение в хипотезата на чл. 42 от АПК:
- Искане за издаване на документ;
- Удостоверение от административен орган, водещ административното производство.
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
I. Заявяване на електронна услуга чрез уеб базирана електронна форма:
- Вход в Моето пространство (eGov.bg).
- Автентикация с възможност за избор на вид средство за електронна идентификация - Квалифициран електронен подпис (КЕП) или мобилен електронен подпис.
- Изберете електронна административна услуга от Каталога на услугите.
- Натиснете бутон Заяви услуга.
След избор на услуга се извършва автоматична проверка за наличен профил на потребителя в Системата за сигурно електронно връчване (edelivery.egov.bg). В случай, че потребителят няма активен профил, или същият е деактивиран, бутон Продължи не може да бъде избран. Визуализира се съобщение „Нямате създаден профил в система еВръчване или е неактивен. За създаване/активиране на профил изберете тук”.
За да можете да подписвате документи от персоналния Ви профил в eGov.bg е необходимо да инсталирате компонента за еПодписване NexU на Вашия компютър. Приложението NexU е базирано на стандарти, приети и регламентирани от Европейската комисия и служи за връзка между Вашия интернет браузер и хранилището на електронния сертификат на Вашия компютър, с който се извършва подписването на документи. Инструкция за инсталация и използване на компонента за еПодписване можете да намерите тук.
II. Заявяване на електронна услуга чрез Системата за сигурно електронно връчване:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете полетата във формата.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Запази или ако доставчика на услугата изисква подпис подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) за да се генерира уникален номер на заявката .
- След приключване, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез Системата за сигурно електронно връчване към съответната Общинска или Районна администрация.
- Резултат от услугата
Описание
Резултатът от административната услуга се получава по един от следните начини:
- лично от звеното за административно обслужване;
- чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга;
- по електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване.
Кой издава резултата от услугата
Кметът на общината по местоживеене
- Услугата се предоставя от общински администрации
- Допълнителна информация
Услугата се предоставя от
Кой може да предостави информация за услугата
Специализирана администрация, отдел "Местни данъци и такси" или отдел "Местни приходи"
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 31.03.2025 г.