Възстановяване или промяна на име
Възстановяване или промяна на име
Какво представлява услугата
Описание
Услугата Ви дава възможност за възстановите или промените името си. След като преминете процедурата ще получите два документа - решение за допускане на възстановяването или промяната на имената и удостоверение-дубликат от акт за раждане.
Кой може да заяви услугата:
- Български гражданин, чието име е насилствено променено и той не е упражнил това свое право до този момент.
- Непълнолетни граждани, ако имената на техните родители или на единия от тях са принудително променени.
- Български гражданин (и неговите непълнолетни деца), роден след като имената на неговите родители или на един от тях са били принудително променени.
- Лице, за чието име се иска възстановяване или промяна по някаква друга причина.
- Правно основание
Закон за гражданската регистрация - чл. 19а
- Какво е необходимо да приготвя предварително
За да ползвате услугата, трябва да подадете заявление по образец.
Образци на документи
З А Я В Л Е Н И Е за възстановяване или промяна на име по чл. 19а и § 17 от ПЗР към Закона за изменение и допълнение на Закона за гражданската регистрация
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
Преди да започнете електронно заявяване:
- Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
- Необходимо е да притежавате профил в системата „Електронно връчване“.
- Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
За да заявите услугата:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в края на описанието на услугата.
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете всички полета с изискваната информация.
- От падащото меню в края на формата изберете начина, по който желаете да заявите услугата.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Подпис за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) и да се генерира уникален номер на заявката.
- Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
- След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез системата „Електронно връчване“ към Общинска администрация
или
Натиснете бутона Заяви услугата, за връзка към системата за електронни форми.
- Резултат от услугата
Описание
Резултатът от административната услуга се получава по един от следните начини:
- лично от звеното за административно обслужване;
- чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга;
- по електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване.
Кой издава резултата от услугата
Кметът на общината по местоживеене
- Услугата се предоставя от общински администрации
- Допълнителна информация
Услугата се предоставя от
Кой може да предостави информация за услугата
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 12.12.2022 г.