Данъчна декларация по чл.14, ал.2 от ЗМДТ за необходимите данни за определяне на данъка върху недвижимите имоти - груб строеж
Данъчна декларация по чл.14, ал.2 от ЗМДТ за необходимите данни за определяне на данъка върху недвижимите имоти - груб строеж
Какво представлява услугата
Описание
Данъчна декларация по чл. 14, ал. 2 от Закона за местните данъци и такси се подава за новопостроена сграда, завършена в груб строеж и подлежаща на въвеждане в експлоатация по реда на Закона за устройство на територията.
Декларацията се подава от възложителя на строежа, който съгласно Закона за устройство на територията е:
- собственикът на имота;
- лицето, на което е учредено право на строеж в чужд имот;
- лицето, което има право да строи в чужд имот по силата на закон.
- Правно основание
- Закон за местните данъци и такси, чл.14, ал.2
- Какво е необходимо да приготвя предварително
НЕОБХОДИМИ ДОКУМЕНТИ:
- данъчна декларация по чл. 14, ал. 2 от ЗМДТ по образец (Приложение №2);
- констативен акт по чл. 176, ал. 1 от Закона за устройство на територията;
- констативен акт чл. 181, ал. 2 от Закона за устройство на територията;
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
Преди да започнете електронно заявяване:
- Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
- Необходимо е да притежавате профил в системата „Електронно връчване“.
- Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
За да заявите услугата:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи" .
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете всички полета с изискваната информация.
- От падащото меню в края на формата изберете начина, по който желаете да заявите услугата.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Подпис за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) и да се генерира уникален номер на заявката.
- Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
- След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез системата „Електронно връчване“ към Общинска администрация
или
Натиснете бутона Заяви услугата за връзка със системата.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
Срок за подаване на декларация декларация по чл. 14, ал. 2 от ЗМДТ: Декларацията се подава в двумесечен срок от завършване на сградата в груб строеж. Подадените данни от един възложител ползват останалите възложители.
- Резултат от услугата
Кой издава резултата от услугата
Органи по приходите / длъжностни лица от звено "Местни данъци и такси" към съответната община
- Услугата се предоставя от общински администрации
- Допълнителна информация
Услугата се предоставя от
Кой може да предостави информация за услугата
Специализирана администрация, отдел "Местни данъци и такси"
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 12.12.2022 г.