Всичко за електронните услуги в България - бързо и лесно

Декларация по чл. 71, т. 1 от ЗМДТ за освобождаване от такса за сметосъбиране и сметоизвозване

Какво представлява услугата

Описание

Декларацията за освобождаване от такса сметосъбиране и сметоизвозване и такса за обезвреждане на битови отпадъци в депа или други съоръжения се подава от собствениците/ползвателите на имот, който няма да се ползва през цялата година. Лицата, подали такава декларация, заплащат таксата, определена за поддържане на чистотата на обществените територии. 



Срокът за подаване на декларацията е от 1 до 31 декември на предходната година, а за придобитите през годината имоти срокът е 2-месечен, считано от датата на придобиване.

 

Не се събира такса за:

  1. за имоти, които попадат в райони, в които тези услуги не се предоставят от общината;
  2. когато имотът е незастроен или не се ползва през цялата година и е подадена декларация по образец и ред, определени с наредбата по чл. 9, от задълженото лице до 31 октомври на предходната година в общината по местонахождението на имота;
  3. когато задължените лица са сключили договор за обслужване с лица, получили регистрационен документ по Закона за управление на отпадъците за събиране и транспортиране на битовите отпадъци до съответните съоръжения и инсталации, и са декларирали по ред, определен с наредбата по чл. 9, това обстоятелство до 31 октомври на предходната година в общината по местонахождението на имота.
     

 

- Правно основание

  • Закон за местните данъци и такси, чл. 71, т. 1 

- Какво е необходимо да приготвя предварително

За да заявите услугата, трябва да подадете заявление - декларация по образец.

 

Декларацията трябва да съдържа подписите на всички собственици или ползватели (като се прилага копие от документа за собственост, респективно договор за ползване), а при юридическите лица – подпис на ръководителя и на главния счетоводител с печат на предприятието.

 

Общинските служители имат право да изискват и други придружаващи документи.

 

Образци на документи

Възможни начини за заявяване

Със заявление на гише в център за административно обслужване,По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване

- Описание на електронно заявяване

Преди да започнете електронно заявяване:

 

  1. Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
  2. Необходимо е да притежавате профил в системата „Електронно връчване“.
  3. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.

 

За да заявите услугата:

 

  1. Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи" .
  2. Съхранете електронната форма на вашия компютър.
  3. Отворете формата с Adobe Reader.
  4. Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
  5. Попълнете всички полета с изискваната информация.
  6. От падащото меню в края на формата изберете начина, по който желаете да заявите услугата.
  7. След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Подпис за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) и да се генерира уникален номер на заявката.
  8. Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
  9. След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.
     

 

Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез системата „Електронно връчване“ към Общинска администрация

 

или

 

Натиснете бутона Заяви услугата за връзка със системата.

- Такси и срокове за предоставяне на услугата

Срок за предоставяне на услугата

Срок за подаване на декларация по чл. 71 от ЗМДТ за освобождаване от данък върху недвижимите имоти или за ползване на данъчно облекчение: до 31 декември на предходната година. При придобиване на облагаем недвижим имот, включително предоставяне на право на управление или учредяване на право на ползване/концесия върху такъв имот, съответно от промяна на обстоятелство, което има значение за определяне на данъка срокът за подаване на декларацията е 2 месеца.

- Резултат от услугата

Кой издава резултата от услугата

Длъжностни лица от отдел "Местни данъци и такси"

- Услугата се предоставя от общински администрации

- Допълнителна информация

Услугата се предоставя от

Кой може да предостави информация за услугата

Длъжностни лица от отдел "Местни данъци и такси"

Допълнителни данни за услугата

Вътрешно административна услуга: Не