Декларация по чл. 71 от ЗМДТ за освобождаване от такса за сметосъбиране и сметоизвозване
Декларация по чл. 71, т. 1 ЗМДТ за освобождаване от такса за сметосъбиране и сметоизвозване
Какво представлява услугата
Описание
Подаване на декларация за освобождаване от такса за сметосъбиране и сметоизвозване, когато услугата не се предоставя от общината или ако имотът не се ползва през цялата година и е подадена декларация по образец от собственика или ползвателя до края на предходната година в общината по местонахождение на имота.
Срокът за подаване на декларацията от задължените лица по чл.71, т. 1 от ЗМДТ /ДВ, бр. 101 от 2013 г., в сила от 1.01.2014 г./ е до края на предходната година.
Таксите за предоставяните от общините услуги, когато това е регламентирано със закон, се определят въз основа на необходимите материално-технически и административни разходи по предоставяне на услугата в конкретната община - чл. 7, ал. 1 ЗМДТ, като техните размери се регламентират в наредбата на общинския съвет по чл. 9 ЗМДТ.
- Правно основание
- Закон за местните данъци и такси, - чл. 71, т. 1 ЗМДТ /ДВ, бр. 101 от 2013 г., в сила от 1.01.2014 г./
- Какво е необходимо да приготвя предварително
За да заявите услугата, трябва да подадете заявление - декларация по образец.
Декларацията трябва да съдържа подписите на всички собственици или ползватели (като се прилага копие от документа за собственост, респективно договор за ползване), а при юридическите лица – подпис на ръководителя и на главния счетоводител с печат на предприятието.
Общинските служители имат право да изискват и други придружаващи документи.
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
Преди да започнете електронно заявяване:
- Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
- Необходимо е да притежавате профил в системата „Електронно връчване“.
- Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
За да заявите услугата:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи" .
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете всички полета с изискваната информация.
- От падащото меню в края на формата изберете начина, по който желаете да заявите услугата.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Подпис за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) и да се генерира уникален номер на заявката.
- Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
- След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез системата „Електронно връчване“ към Общинска администрация
или
Натиснете бутона Заяви услугата за връзка със системата.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
Съгласно приложимите общински нормативни актове
- Резултат от услугата
Кой издава резултата от услугата
Органи по приходите / длъжностни лица от звено "Местни данъци и такси" към съответната община
- Услугата се предоставя от общински администрации
- Допълнителна информация
Услугата се предоставя от
Кой може да предостави информация за услугата
Длъжностни лица от отдел "Местни данъци и такси"
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 12.12.2022 г.