Декларация по чл. 61х от ЗМДТ за облагане с данък върху таксиметров превоз на пътници
Декларация по чл. 61х от ЗМДТ за облагане с данък върху таксиметров превоз на пътници
Какво представлява услугата
Описание
Декларация по чл. 61х от ЗМДТ за облагане с данък върху таксиметров превоз на пътници се подава в следните случаи:
- При започване на дейността - преди получаване на издаденото разрешение по чл. 24а, ал. 1 ЗАП;
- При промени в обстоятелства, които имат значение за определяне на данъка, включително при прекратяване на дейността изцяло или с определен брой автомобили - в 7-дневен срок от настъпване на съответното обстоятелство.
Декларацията се подава в общината, за територията на която е издадено разрешението по чл. 24а, ал. 1 от Закона за автомобилните превози /ЗАП/ .
Декларацията можете да подадете:
- лично или чрез упълномощено лице;
- по пощата с обратна разписка;
- по електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване.
- Правно основание
- Закон за местните данъци и такси, чл. 61х
- Какво е необходимо да приготвя предварително
За да заявите услугата, трябва да подадете заявление по образец (Приложение №2) към общината, за територията на която е издадено разрешението по чл. 24а, ал. 1 от Закона за автомобилните превози /ЗАП/.
В случай, че не подавате заявлението лично, ще Ви е необходимо и изрично нотариално заверено пълномощно
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
Преди да започнете електронно заявяване:
- Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
- Необходимо е да притежавате профил в системата „Електронно връчване“.
- Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
За да заявите услугата:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи" .
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете всички полета с изискваната информация.
- От падащото меню в края на формата изберете начина, по който желаете да заявите услугата.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Подпис за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) и да се генерира уникален номер на заявката.
- Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
- След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез системата „Електронно връчване“ към Общинска администрация
или
Натиснете бутона Заяви услугата за връзка със системата.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
Срок за подаване:
- При започване на дейността - преди получаване на издаденото разрешение по чл. 24а, ал. 1 ЗАП;
- При промени в обстоятелства, които имат значение за определяне на данъка, включително при прекратяване на дейността изцяло или с определен брой автомобили - в 7-дневен срок от настъпване на съответното обстоятелство.
- Резултат от услугата
Кой издава резултата от услугата
Органи по приходите / длъжностни лица от звено "Местни данъци и такси" към съответната община
- Услугата се предоставя от общински администрации
- Допълнителна информация
Услугата се предоставя от
Кой може да предостави информация за услугата
Отдел "Местни данъци и такси"
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 12.12.2022 г.