Издаване на Решение за преценяване на необходимостта от екологична оценка на планове и програми
Издаване на Решение за преценяване на необходимостта от екологична оценка на планове и програми
Какво представлява услугата
Описание
Издаване на Решение за преценяване на необходимостта от екологична оценка на планове и програми
За заявяване на услугата е необходимо подаване на искане за издаване на решение за преценяване на необходимостта от извършване на екологична оценка на план/програма по образец, съгласно Приложение № 4 към чл. 8а, ал. 1 от Наредбата за ЕО
- Правно основание
- Закон за опазване на околната среда - чл. 85, ал. 4
- Какво е необходимо да приготвя предварително
Възложителят на плана/програмата внася ПИСМЕНО ИСКАНЕ за преценяване на необходимостта от ЕО по образец, към което прилага:
- характеристика на плана/програмата;
- обосновка на конкретната необходимост от изготвянето на плана/програмата;
- информация за планове и програми и инвестиционни предложения, свързани с предложения план/програма, включително и за извършени ЕО или ОВОС;
- характеристики на засегнатата територия и на очакваните въздействия върху околната среда;
- карта или друг актуален графичен материал на засегнатата територия, таблици, схеми, снимки и други – по преценка на възложителя, приложения;
- нормативни изисквания за провеждане на наблюдение и контрол по време на прилагане на плана или програмата, в т. ч. предложение за мерки за наблюдение и контрол по отношение на околна среда и човешко здраве.
- Информация за начина на заплащане на таксата за извършване на услугата, съгласно Тарифата за таксите, които се събират в системата на Министерство на околната среда и водите.
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
Преди да започнете електронно заявяване:
- Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
- Необходимо е да притежавате профил в Системата за сигурно електронно връчване.
- Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
За да заявите услугата:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция „Образци на документи“.
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете всички полета с изискваната информация.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Подпис за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) и да се генерира уникален номер на заявката.
- Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
- След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез системата „Електронно връчване“ към съответната Регионална инспекция по околна среда и водите
или
Натиснете бутона Заяви услугата за връзка със системата.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
30 дни
- Резултат от услугата
Кой издава резултата от услугата
Директор
Как ще получа резултата
+ Административни звена, предоставящи услугата
- Услугата се предоставя от администрации
- Допълнителна информация
Услугата се предоставя от
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 12.12.2022 г.