Издаване на становище по екологична оценка на планове и програми
Издаване на становище по екологична оценка на планове и програми
Какво представлява услугата
Описание
Издаване на становище по екологична оценка на планове и програми
- Правно основание
- Закон за опазване на околната среда - чл. 84, ал. 1
- Какво е необходимо да приготвя предварително
Заявявяне на услугата
За заявяване на услугата е необходимо подаване на искане за издаване по Приложение № 5 към чл. 23, ал. 1 от Наредбата за ЕО
Необходими документи:
Възложителят внася:
1. ПИСМЕНО ИСКАНЕ ПО ОБРАЗЕЦ ДО КОМПЕТЕНТНИЯ ОРГАН ЗА ИЗДАВАНЕ НА СТАНОВИЩЕ ПО ЕО.
2. Приложения към искането:
- Доклад за ЕО/екологична част на плана или програмата с всички приложения към него - по един екземпляр на хартиен и на електронен носител, който включва и списък на експертите и ръководителя, изготвили доклада за ЕО, в който всеки се подписва на разработените от него раздели, и декларации по чл. 83, ал. 4 ЗООС.
- Нетехническо резюме - по един екземпляр на хартиен и на електронен носител.
- Документация за резултатите от консултациите с обществеността и със заинтересувани и засегнати органи и лица, в т.ч. справка с мотиви за приемане или не на получените мнения и предложения, както и мотивите за възлагането/отказа от възлагането на допълването или преценяването за продължаване на консултациите по смисъла на чл. 22.
- Информация за платена такса и дата на заплащане.
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
Преди да започнете електронно заявяване:
- Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
- Необходимо е да притежавате профил в Системата за сигурно електронно връчване.
- Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
За да заявите услугата:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция „Образци на документи“.
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете всички полета с изискваната информация.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Подпис за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) и да се генерира уникален номер на заявката.
- Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
- След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез системата „Електронно връчване“ към съответната Регионална инспекция по околна среда и водите
или
Натиснете бутона Заяви услугата за връзка със системата.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
30 дни
- Резултат от услугата
Кой издава резултата от услугата
Директор
Как ще получа резултата
+ Административни звена, предоставящи услугата
- Услугата се предоставя от администрации
- Допълнителна информация
Услугата се предоставя от
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 12.12.2022 г.