Регистрация и заверка на лична здравна книжка
Регистрация и заверка на лична здравна книжка
Какво представлява услугата
Описание
Заверяването се извършва чрез поставяне на име и подпис на длъжностно лице-здравен инспектор, определен със Заповед на директора. Личната здравна книжка се регистрира в РЗИ по местонахождение на обекта на месторабота или по постоянен адрес на лицето след извършване на предварителните медицински прегледи и изследвания.
Всяко физическо лице, което работи в посочените от Наредбата обекти и подлежи на първоначално и периодично медицинско освидетелстване
Вътрешен ход на процедурата
- Услугата се заявява в ЦАО чрез попълване на заявление. Служителят от ЦАО входира заявлението в деловодната система, дава на клиента талон с входящия номер и го насочва към „бек“ офиса. Заявлението се предава на директора за резолюция заедно с входящата поща за деня.
- Заверката се извършва по настоящ адрес след представяне на документ за самоличност. Дежурният инспектор проверява резултатите от извършените предварителни медицински прегледи и изследвания и заверява здравната книжка, като удостоверява това с подпис и печат на дирекция НЗБ.
- След извършване на заверката данните от здравната книжка се вписват служителите в ЦАО в електронен регистър, който съдържа имена на лицето, ЕГН, месторабота, адрес, фамилия на ОПЛ, подписал заключението и УИН, дата на заверката. В края на всеки месец данните от регистъра се копират на хартиен носител.
- Правно основание
- Наредба № 15 от 27.06.2006 г. за здравните изисквания към лицата, работещи в детските заведения, специализираните институции за деца и възрастни, водоснабдителните обекти, предприятията, които произвеждат или търгуват с храни, бръснарските, фризьорските и козметичните салони - чл. 4, ал. 3
- Какво е необходимо да приготвя предварително
Необходими документи
- Заявление
- Документ за самоличност (лична карта) – за справка.
- Когато услугата се заявява чрез лицензиран пощенски оператор се представя копие на документ за самоличност, заверен с текст „вярно с оригинала“, трите имена, дата и подпис на заявителя
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
Преди да започнете електронно заявяване:
- Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
- Необходимо е да притежавате профил в Системата за сигурно електронно връчване.
- Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
За да заявите услугата:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция „Образци на документи“.
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете всички полета с изискваната информация.
- След попълване на полетата, натиснете с мишката в поле ДАТА и поле ПОДПИС за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) и да се генерира уникален номер на заявката.
- Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
- След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез системата „Електронно връчване“ към Регионалната здравна инспекция със седалище населеното място.
или
Натиснете бутона Заяви услугата за връзка със системата.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
1 ден
- Резултат от услугата
Кой издава резултата от услугата
Директор
Как ще получа резултата
+ Административни звена, предоставящи услугата
- Услугата се предоставя от администрации
- Допълнителна информация
Услугата се предоставя от
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 12.12.2022 г.