Издаване на удостоверение за недостатъчност на специалисти по дадена специалност при сключване на договор с РЗОК за...
Издаване на удостоверение за недостатъчност на специалисти по дадена специалност при сключване на договор с РЗОК за осъществяване на специализирана извънболнична помощ
Какво представлява услугата
Описание
Становището се формира въз основа на преценка за наличие на недостатъчност от специалисти в лечебните заведения за специализирана извънболнична помощ в съответната административна област в зависимост от потребностите, съгласно Националната здравна карта.
Чрез издаването на Служебна бележка/Удостоверение за недостатъчност на медицинските специалисти по дадена медицинска специалност, че в същото населено място няма регистрирани лечебни заведения за извънболнична специализирана помощ по съответната специалност или регистрираните медицински специалисти са недостатъчни лицата могат да сключат договор с Националната здравноосигурителна каса.
Издаването на Удостоверение за недостатъчност дава право на лекарите или лекарите по дентална медицина с придобита специалност, които работят в лечебно заведение по чл. 9 или чл. 10 от ЗЛЗ и имат регистрирана индивидулна практика или работят по договор с други лечебни заведения за специализирана извънболнична медицинска помощ, да сключат договор с НЗОК.
Заявители могат да бъдат:
- Всички лекари и лекари по дентална медицина с медицинска специалност, които работят в лечебно заведение за болнична помощ по чл. 9 и 10 от Закона за лечебните заведения и имат регистрирана индивидуална практика за специализирана извънболничнамедицинска помощ;
- Ръководителите на лечебни заведения за специализирана извънболнична медицинска помощ, в които работят лекари, имащи трудов договор и с лечебно заведение за болнична помощ или с лечебно заведение по чл. 9 и 10 от ЗЛЗ.
- Правно основание
- Закон за лечебните заведения - чл. 81
- Закон за здравното осигуряване - чл. 62
- Какво е необходимо да приготвя предварително
Необходими документи:
- Заявление до Директора на РЗИ по образец за издаване на удостоверение:
Допълнителни документи:
- Към заявлението се прилага становище от ръководителя на съответното лечебно заведение по чл. 9 и чл. 10 от ЗЛЗ, че дейността на лекаря в извънболничната помощ не нарушава дейността в съответното лечебно заведение,
- Декларация от лекаря, че ще осъщестява дейност не по-малко от 5 часа седмично и месечен график.
При наличие на несъответствия или непълноти писмено се уведомява заявителя за необходимостта от допълване на преписката и определя срок за отстраняването им.
Образци на документи
- 961 Заявление за издаване на становище за недостатъчност на специалисти по дадена специалност при сключване на договор с РЗОК за осъществяване на специализирана извънболнична помощ по чл. 81, ал. 1
- 961 Заявление за издаване на становище за недостатъчност на специалисти по дадена специалност при сключване на договор с РЗОК за осъществяване на специализирана извънболнична помощ по чл. 81, ал. 2
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
Преди да започнете електронно заявяване:
- Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
- Необходимо е да притежавате профил в Системата за сигурно електронно връчване.
- Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
За да заявите услугата:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция „Образци на документи“.
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете всички полета с изискваната информация.
- След попълване на полетата, натиснете с мишката в поле ДАТА и поле ПОДПИС за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) и да се генерира уникален номер на заявката.
- Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
- След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез системата „Електронно връчване“ към Регионалната здравна инспекция със седалище населеното място.
или
Натиснете бутона Заяви услугата за връзка със системата.
- Резултат от услугата
Описание
Издаденият индивидуален административен акт да бъде получен по един от следните начини:
- Чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването му за вътрешни пощенски пратки
- като вътрешна препоръчана пощенска пратка;
- като вътрешна куриерска пратка
- като международна препоръчана пощенска пратка
- Лично от центъра за административно обслужване при компетентния орган;
- По електронен път на електронна поща;
- Чрез системата за сигурно електронно връчване
Кой издава резултата от услугата
Директор на Регионална здравна инспекция
- Услугата се предоставя от администрации
- Допълнителна информация
Услугата се предоставя от
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Да
Последна актуализация: 12.12.2022 г.