Web Content Viewer
Предоставяне на достъп до обществена информация
Какво представлява услугата
Описание
Гражданите и юридическите лица, чужденците и лицата без гражданство имат право на достъп до обществена информация (официална и служебна), както и право на повторно използване на информация от обществения сектор, която се създава или се съхранява от държавните органи на Република България, техните териториални звена и органите на местно самоуправление.
Процедура по предоставяне на административната услуга/издаване на индивидуалния административен акт:
Искането за предоставяне на достъп до обществена информация може да бъде подадено писмено или по електронен път – официален електронен адрес или чрез услугата за електронна препоръчана поща (https://edelivery.egov.bg/), както и устно. След регистрацията на заявлението то се насочва съгласно Вътрешни правила за предоставяне на достъп до обществена информация за изготвяне на обосновано решение, което се изпраща на заявителя.
Изисквания:
Исканата информация да не е класифицирана по смисъла на ЗЗКИ.
- Правно основание
- Закон за достъп до обществена информация - чл. 3а, ал. 2
- Какво е необходимо да приготвя предварително
- Искане за достъп до обществена информация.
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
Преди да започнете електронно заявяване:
- Необходимо е да притежавате и инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
- Необходимо е да притежавате профил в системата „Електронно връчване“.
- Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия.
За да заявите услугата:
- Изтеглете подходящо заявление от секция "Образци на документи".
- Съхранете електронния формуляр на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете полетата във формата.
- От падащото меню в края на формата изберете начина, по който желаете да заявите услугата.
- Натиснете с мишката в полето заявител, за да подпишете електронно формата.
- След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез системата „Електронно връчване“ към избраната администрация.
Услугата може да се заяви и да се предостави по електронен път.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
2 седмици
- Резултат от услугата
Кой издава резултата от услугата
Председател
Как ще получа резултата
- Услугата се предоставя от администрации
- Допълнителна информация
Услугата се предоставя от
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 14.11.2023 г.