Z6_PPGAHG8001C6B0QP77BB1I2HL0
Всичко за електронните услуги в България - бързо и лесно
Z7_PPGAHG8001LSD0Q5BUTBIN20I0

Подновяване на лиценз за предоставяне на социална услуга

Какво представлява услугата

Описание

Частните доставчици на социални услуги и специално създадените от общините за предоставянето на социалните услуги юридически лица могат да подновят първоначално издадения им лиценз за предоставяне на социална услуга на територията на Република България, когато отговарят на условията за подновяване на лиценз.

 

Необходими условия, за да ползвате услугата

 

Да притежавате издаден лиценз от изпълнителния директор на Агенцията за качеството на социалните услуги, чийто срок на валидност изтича най-късно след три месеца. 

 

Вътрешна процедура

  1. В случаите, когато не е установена промяна на обстоятелствата, удостоверени в първоначално издадения лиценз, изпълнителният директор издава заповед за подновяване на лиценза за предоставяне на социална услуга в 14-дневен срок от датата на постъпване на заявлението, като заповедта се съобщава писмено на заявителя в тридневен срок от датата на издаване и подлежи на обжалване по реда на Административнопроцесуалния кодекс.
  2. При констатирани несъответствия и/или непълноти по представените документи, изпълнителният директор изисква отстраняването им в срок до 14 дни. При неспазен срок, изпълнителният директор с мотивирана заповед прекратява производството по подновяване на лиценза.
  3. Когато има промяна в обстоятелствата, удостоверени в първоначално издадения лиценз, подновяването на лиценза се извършва в срок до два месеца и по реда за издаване на нов лиценз.  
  4. Данните от лиценза се вписват в регистъра на лицензираните доставчици на социални услуги.

 

Отказ на подновяване на лиценз

 

Отказът за подновяване на лиценз е придружен с мотивирана заповед на изпълнителния директор, съобщена на лицето в три дневен срок от датата на издаване, и подлежи на обжалване по реда на Административнопроцесуалния кодекс.

Отказ за подновяване на лиценз, можете да получите в следните случаи:

 - не отговаряте на условията за издаване на лиценз;

 - при извършените проверки от Агенцията за качеството на социалните услуги е установено, че на титуляра на лиценза са издавани задължителни предписания за отстраняване на нарушения при предоставянето на услугата, които не са изпълнени в срок или има издадени наказателни постановления по наложени актове за нарушения;

-  не сте предоставили отчети в срока на действие на лиценза.

 

Резултат от услугата

 

Подновеният лиценз се получава по начина на заявяване, в срок до един месец от датата на издаването му.

- Правно основание

  • Закон за социалните услуги - чл. 156 във връзка с чл. 31 от същия. 

- Какво е необходимо да приготвя предварително

Необходими документи

 

1. Лично подаване на документите или чрез упълномощено лице, както и по пощата с обратна разписка

- Ако сте юридическо лице, специално създадено от общината за предоставяне на социални услуги или българско физическо лице, регистрирано по Търговския закон, и юридическо лице, и притежавате издаден лиценз от изпълнителния директор на Агенцията за качеството на социалните услуги е необходимо да подадете единствено Заявление за подновяване на лиценз за предоставяне на социална услуга – Приложение № 3

 

- Ако сте физическо лице, извършващо търговска дейност, и юридическо лице, регистрирано по законодателството на друга държава - членка на Европейския съюз, или на друга държава - страна по Споразумението за Европейското икономическо пространство и притежавате издаден лиценз от изпълнителния директор на Агенцията за качеството на социалните услуги е необходимо да подадете Заявление за подновяване на лиценз за предоставяне на социална услуга – Приложение № 3 и - Декларация по чл. 149, ал. 2, т. 2 от Закона за социалните услуги  – Приложение № 2.

 

2. Тази услуга е достъпна и по електронен път по реда на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги.

 

Създадена е възможност за електронно подаване на документи през Системата за сигурно електронно връчване и чрез създадената за целта електронна поща e-docs@aksu.government.bg.

Образци на документи

Възможни начини за заявяване

През портал за предоставяне на електронни услуги,Със заявление на гише в център за административно обслужване,Със заявление по пощата

- Описание на електронно заявяване

Преди да започнете електронно заявяване:

 

  1. Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
  2.  Необходимо е да притежавате профил в системата „Електронно връчване“.
  3.  Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.


За да заявите услугата:

 

  1. Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
  2. Съхранете електронната форма на вашия компютър.
  3. Отворете формата с Adobe Reader.
  4. Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
  5. Попълнете всички полета с изискваната информация.
  6. От падащото меню в края на формата изберете начина, по който желаете да заявите услугата.
  7. След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Подпис за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) и да се генерира уникален номер на заявката.
  8. Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
  9. След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.

 

Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез системата „Електронно връчване“ към Агенцията за качеството на социалните услуги

 

или

 

натиснете бутона Заяви услугата.

- Такси и срокове за предоставяне на услугата

Срок за предоставяне на услугата

14-дневен срок

Начини на плащане

По банков път

Такси

Такси за подновяване на лиценз за конкретен вид социална услуга:

1. такса в размер 52 лв. - за разглеждане на документите за подновяване на лиценз за предоставяне на социалните услуги "информиране и консултиране", "застъпничество и посредничество", "общностна работа" и "асистентска подкрепа";

2. такса в размер 55 лв. - за разглеждане на документите за подновяване на лиценз за предоставяне на социалните услуги "терапия и рехабилитация", "обучение за придобиване на умения" и "подкрепа за придобиване на трудови умения";

3. такса в размер 92 лв. - за разглеждане на документите за подновяване на лиценз за предоставяне на социалните услуги "дневна грижа", "резидентна грижа" и "осигуряване на подслон".

Таксата се внася от името на лицето, кандидатстващо за подновяване на лиценз, като в основанието за внасяне на сумата се вписва: „за разглеждане на документи за подновяване на лиценз“.

Таксата се внася по следната сметка на АКСУ:

БНБ - клон Централно управление,

lBAN BG21 BNBG 9661 3100 1347 01 – транзитна сметка.

При отказ да бъде подновен лиценз внесената такса не се възстановява.

В случаите на невнесена такса документите за подновяване на лиценз за предоставяне на социални услуги няма да бъдат разглеждани.

 

- Резултат от услугата

Кой издава резултата от услугата

Изпълнителен директор

Как ще получа резултата

Като електронен документ в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване,На хартиен носител на гише в центъра за административно обслужване,На хартиен носител чрез лицензиран пощенски оператор,По електронен път на посочена в заявлението електронна поща

+ Административни звена, предоставящи услугата

Центърът за административно обслужване (ЦАО) се намира на адрес гр. София, ул. „Лъчезар Станчев” № 20, официален вход, етаж 1-ви, № 105

Телефон за връзка с ЦАО: +359 2 970 11 21, електронна поща: aksu@aksu.government.bg

Отговори на запитвания, свързани с лицензирането на доставчици на социални услуги се предоставят на телефон: +3592/970 11 11 

Заявяването на административната услуга може да бъде извършвано и по електронна поща e-docs@aksu.government.bg.

Работно време: от 08:30 до 18:00 часа непрекъснато в работни дни от понеделник до петък

- Допълнителна информация

Доставчик на услугата

Допълнителни данни за услугата

Вътрешно административна услуга: Не