Издаване на удостоверение за регистрация на регистриран получател
Издаване на удостоверение за регистрация на регистриран получател
Какво представлява услугата
Описание
Регистриран получател може да бъде лице, което:
- е капиталово търговско дружество по Търговския закон с регистриран и изцяло внесен капитал не по-малко от 500 хил. лв. с изключение на лицата, които ще получават само тихи и шумящи вина и/или други ферментирали напитки;
- не е в производство по несъстоятелност или ликвидация;
- се представлява от лица, които не са осъждани за престъпление от общ характер и не са били членове на управителен или контролен орган или неограничено отговорни съдружници в дружество, прекратено поради несъстоятелност, ако са останали неудовлетворени кредитори;
- няма публични задължения, събирани от митническите органи, данъчни задължения и задължения за задължителни осигурителни вноски с изключение на задължения по невлезли в сила актове, както и разсрочени, отсрочени или обезпечени задължения;
- не е извършило тежко или повторно нарушение по този закон с изключение на случаите, когато административнонаказателното производство е приключило със сключването на споразумение;
- разполага със собствени или наети помещения и/или площи, където ще се получават и разтоварват акцизните стоки;
- използва автоматизирана система за отчетност, която позволява извършването в реално време на контрол на получените акцизни стоки;
- самостоятелно и за своя сметка осигурява интернет достъп на митническите органи до автоматизираните системи за отчетност
- използва средства за измерване и контрол, отговарящи на изискванията на ЗАДС, Закона за измерванията и нормативните актове по прилагането им.
- притежава лиценз, разрешение или регистрация, когато това се изисква по закон.
Регистрираният получател е длъжен да води отделна документална отчетност за акцизните стоки, получени под режим отложено плащане на акциз, да уведомява писмено директора на териториалната дирекция за всяка промяна на данните в искането за регистрация в 14-дневен срок от настъпването й, да осигурява безпрепятствен достъп на митническите органи до всички помещения и цялата територия на обекта и да им осигури помещение за извършване на проверките, да не допуска пълният размер на акциза, който е възникнал или който би могъл да възникне при прилагане на режима отложено плащане на акциз, да надвиши размера на предоставеното обезпечение, да използва средства за измерване и контрол, които да отговарят на изискванията на ЗАДС на мястото на директна доставка.
Заявяване на услугата:
За издаване на удостоверение за регистрация на регистриран получател се подава искане до директора на териториалната дирекция по местонахождение на обекта, където ще се получават и разтоварват акцизните стоки, преди започване на дейността за правото да получават акцизни стоки под режим отложено плащане на акциз, изпращани от лицензиран складодържател от друга държава членка, по образец съгласно приложение № 7г.
В искането се посочват:
- вид на получаваните акцизни стоки с код по КН;
- местонахождение и план на обекта, в който се получават и разтоварват стоките,
- точно местонахождение на мястото на директна доставка
- средномесечно количество на получаваните акцизни стоки под режим на отложено плащане на акциз;
- вида на предоставеното обезпечение
- данни от декларацията за идентификация на наличните средства за измерване и контрол в точките за контрол.
Към искането се прилагат:
- лиценз, разрешение или регистрация, когато това се изисква по закон или се посочват индивидуализиращите данни на издадения документ и административният орган на издаване, въз основа на които може да се установи информацията по служебен път;
- документ за собственост или договор за наем на обекта, в който се получават и разтоварват стоките, или се посочват индивидуализиращите данни на съответния документ, въз основа на които може да се установи информацията по служебен път чрез справка в средата за междурегистров обмен;
- за представляващите лица ако не са български граждани – декларация за обстоятелството, че не са осъждани за престъпление от общ характер;
- декларация за обстоятелствата, че лицата, които представляват регистрираното лице, не са били членове на управителен или контролен орган или неограничено отговорни съдружници в дружество, прекратено поради несъстоятелност, ако са останали неудовлетворени кредитори;
- декларация, че лицето не е в производство по несъстоятелност или ликвидация - само за лицата, които не са вписани в търговския регистър;
- план на помещенията и/или площите с обозначено местоположение на съоръженията и съдовете с техния обем, както и местоположение на измервателните уреди;
- ръководство за потребителя за използваните автоматизирани системи за отчетност в обекта.
- договор или друг документ с лицето - получател на енергийни продукти, в случаите на директна доставка;
- план на мястото на директна доставка с обозначено местоположение на средствата за измерване и контрол на получаваните енергийни продукти.
- декларации от собствениците, управителите, прокуристите, мажоритарните съдружници или акционерите, че не са или не са били към момента на възникване на задълженията собственици, прокуристи, мажоритарни съдружници или акционери, членове на органи за управление или контрол на лица с неуредени публични задължения, събирани от митническите органи;
- декларация за идентификация за наличните средства за измерване и контрол в точките за контрол.
*В разпоредбите на ЗАДС и ППЗАДС са лимитативно изброени случаите в които лицето може да предостави съответните документи или по негова преценка да посочи индивидуализиращите данни на съответния/те документ/и, въз основа на които Агенция "Митници" да може служебно да се събере необходимата информация.
Средство за електронна идентификация: валиден квалифициран електронен подпис, съгласно изискванията на Регламент (ЕС) № 910/2014 на Европейския парламент и на Съвета от 23 юли 2014 година относно електронната идентификация и удостоверителните услуги при електронни трансакции на вътрешния пазар и за отмяна на Директива 1999/93/ЕО и Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги.
- Правно основание
- Закон за акцизите и данъчните складове - чл. 57г, ал. 1, във връзка с
- Правилник за прилагане на Закона за акцизите и данъчните складове - чл. 37б, ал. 3
- Какво е необходимо да приготвя предварително
Писмено искане по образец съгласно приложение № 7г от ППЗАДС и следните документи, които се прилагат към него:
- лиценз, разрешение или регистрация, когато това се изисква по закон или се посочват индивидуализиращите данни на издадения документ и административният орган на издаване, въз основа на които може да се установи информацията по служебен път;
- документ за собственост или договор за наем на обекта, в който се получават и разтоварват стоките, или се посочват индивидуализиращите данни на съответния документ, въз основа на които може да се установи информацията по служебен път чрез справка в средата за междурегистров обмен;
- за представляващите лица:
а) ако не са български граждани – декларация за обстоятелството, че не са осъждани за престъпление от общ характер;
б) декларация за обстоятелството, че не са били членове на управителен или контролен орган или неограничено отговорни съдружници в дружество, прекратено поради несъстоятелност, ако са останали неудовлетворени кредитори;
- декларация, че лицето не е в производство по несъстоятелност или ликвидация - само за лицата, които не са вписани в търговския регистър;
- план на помещенията и/или площите с обозначено местоположение на съоръженията и съдовете с техния обем, както и местоположение на измервателните уреди;
- ръководство за потребителя за използваните автоматизирани системи за отчетност в обекта.
- договор или друг документ с лицето - получател на енергийни продукти, в случаите на директна доставка;
- план на мястото на директна доставка с обозначено местоположение на средствата за измерване и контрол на получаваните енергийни продукти.
- декларации от собствениците, управителите, прокуристите, мажоритарните съдружници или акционерите, че не са или не са били към момента на възникване на задълженията собственици, прокуристи, мажоритарни съдружници или акционери, членове на органи за управление или контрол на лица с неуредени публични задължения, събирани от митническите органи;
- декларация за идентификация за наличните средства за измерване и контрол в точките за контрол.
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
Съгласно ЗАДС при подаване на заявление за административна услуга се изисква идентификация на лицето, поради което начините за подаване на заявлението са както следва:
- за достъп до електронни административни услуги по ЗАДС самоличността се удостоверява при регистрация в ССЕВ, съгласно изискванията за регистрация на физическо или юридическо лице.
- административна услуга може да бъде заявена по електронен път и през входна точка: delovodstvo@customs.bg, като заявлението и приложените към него документи следва да бъдат подписани с КЕП;
- депозирани на хартиен носител чрез звеното за административно обслужване;
- на хартиен носител, чрез лицензиран пощенски оператор
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
14 дни
Такси
Не се заплаща за услугата
- Резултат от услугата
Описание
Резултатът от услугата може да бъде получен на хартиен носител
Кой издава резултата от услугата
Териториални дирекции
+ Административни звена, предоставящи услугата
- Допълнителна информация
Доставчик на услугата
Идентификатор: 199
Кой може да предостави информация за услугата
Административни звена, в които се подават документите и се получава информация за хода на преписката:
- Териториална дирекция Митница София,
- Териториална дирекция Митница Пловдив,
- Териториална дирекция Митница Бургас,
- Териториална дирекция Митница Варна,
- Териториална дирекция Митница Русе.
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания
И на електронен адрес: delovodstvo@customs.bg
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 07.04.2023 г.