Z6_PPGAHG8001C6B0QP77BB1I2HJ0
Всичко за електронните услуги в България - бързо и лесно
Z7_PPGAHG8001JQ80QLIPVKJ93003

Издаване на удостоверение за експлоатационна годност на граждански летища

Какво представлява услугата

Описание

Издаване на удостоверение за експлоатационна годност на граждански летища.

 

Срок на действие на документа - безсрочно с годишна заверка.

 

Процедура

Наръчник на инспектора (дял „Летища“), том І „Административни процедури“, част 04 „Работа на инспекторите“: НИ 1-04-05-00 „Удостоверяване ЕГ летища“ 

- Правно основание

  • Регламент (ЕО) № 1108/2009 на Европейския парламент и на Съвета от 21 октомври 2009 година за изменение на Регламент (ЕО) № 216/2008 в областта на летищата, управлението на въздушното движение и аеронавигационното обслужване и за отмяна на Директива 2006/23/ЕО (текст от значение за ЕИП) - чл. 8а
  • Наредба № 20 от 24.11.2006 г. за удостоверяване експлоатационната годност на граждански летища, за лицензиране на летищни оператори и оператори по наземно обслужване и за достъпа до пазара по наземно обслужване в летищата (Загл. изм. – ДВ, бр. 80 от 2021 г., в сила от 24.02.2022 г.) - чл. 1, ал. 1, във връзка с; чл. 16

- Какво е необходимо да приготвя предварително

Заявление за Удостоверяване експлоатационната годност

Наръчник на инспектора\Том II Сертификационни процедури\Част 6. Удостоверяване на експл. годност\Глава 1.
Заявление за Удостоверяване експлоатационната годност

Възможни начини за заявяване

През портал за предоставяне на електронни услуги,Със заявление на гише в център за административно обслужване,Със заявление по пощата,По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване

- Описание на електронно заявяване

За да заявите услугата:

 

  1. Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
  2. Съхранете формата на вашия компютър.
  3. След попълване на образците в Microsoft Word, образецът се трансформира в PDF файл и се подписва. 

    Указания за подписване с електронен подпис на документ в PDF можете да намерите тук.
    Указания за подписване с мобилен електронен подпис на документ в PDF с B-Trust или Evrotrust
     
  4. Изберете бутона ЗАЯВИ УСЛУГАТА
  5. Изпратете подписаните документи към Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" чрез Системата за сигурно електронно връчване

 

Указания за изпращане на документи може да намерите тук.

 

Следва да се има предвид, че когато документите се подават от името на юридическо лице, същото трябва да има профил в Системата за сигурно електронно връчване

 

Указания за регистрация на юридическо лице може да намерите тук

 

Регистрация на подадените от Вас документи и получаване на входящ номер става след заплащане на дължимите такси.

 

Указания за заплащане на дължими такси можете да намерите тук

 

Услугата може да се заявява и през Електронния портал на Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация", който е достъпен през интернет сайта на ГД ГВА à Е-Портал à Вход към електронен портал à https://www.caa.bg/bg/category/18890

За да заявите услугата, трябва да разполагате с валиден квалифициран електронен подпис.

- Такси и срокове за предоставяне на услугата

Срок за предоставяне на услугата

до 30 дни

Начини на плащане

На гише в административно звено за обслужване с банкова карта,По банков път

Такси

За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 2000 лв.

 

За услугата се заплаща такса за издаване или годишна заверка като размерът на таксата е в зависимост от годишния брой обслужвани ВС на съответното летище - виж чл. 113 от Тарифа №5 за таксите, които се събират в системата на МТИТС

 

- Резултат от услугата

Кой издава резултата от услугата

Главен директор

Как ще получа резултата

На хартиен носител чрез лицензиран пощенски оператор

+ Административни звена, предоставящи услугата

Отдел "Летища, летищни и наземни оператори"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Средец, ул. "Дякон Игнатий", №9, п.к. 1000
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)937-10-47
Факс: (02)980-53-37
Адрес на електронна поща: caa@caa.bg
Работно време: Стандартно, от 09:00 до 17:30, Обедна почива от 30 минути, която може да се ползва в диапазона между 12:00 ч. и 14:00 ч.

- Допълнителна информация

Доставчик на услугата

Допълнителни данни за услугата

Вътрешно административна услуга: Не