Прехвърляне на индивидуална лицензия за извършване на услугите, включени в обхвата на универсалната пощенска услуга и/или...
Прехвърляне на индивидуална лицензия за извършване на услугите, включени в обхвата на универсалната пощенска услуга и/или за извършване на пощенски парични преводи
Какво представлява услугата
Описание
Прехвърляне на индивидуална лицензия за извършване на услугите, включени в обхвата на универсалната пощенска услуга и/или за извършване на пощенски парични преводи
Иницииране на услугата
Лицензиран пощенски оператор, който иска да прехвърли издадената му индивидуална лицензия на трето лице, подава заявление до КРС (по образец), към което се прилага декларация от третото лице, с което то изразява съгласие за прехвърляне на индивидуалната лицензия. Към декларацията третото лице прилага всички изискуеми по заявлението документи.
Заявлението може да се подаде по един от следните начини:
- чрез пощенски оператор на адрес: гр. София, ул. "Ген. Йосиф В. Гурко" № 6, с получател Комисията за регулиране на съобщенията;
- на място в деловодството на комисията на адрес: гр. София, ул. "Ген. Йосиф В. Гурко" № 6;
- по електронен път чрез интернет страницата на комисията: чрез документния портал или чрез портала на електронните административни услуги на комисията - изисква се валидно квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис;
- по електронен път чрез Системата за сигурно електронно връчване - изисква се валидно квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис или персонален идентификационен код на НОИ.
Документи, подписани с квалифициран електронен подпис, се приемат и на електронна поща на комисията: info@crc.bg.
Разглеждане на заявление
При липсващи или нередовни документи по КРС уведомява заявителя да отстрани непълнотите или нередовностите в 10-дневен срок от получаване на уведомлението. В случай че непълнотите или нередовностите не бъдат отстранени в посочения срок, заявлението не се разглежда.
Комисията проучва основателността на искането и се произнася с решение.
Прехвърляне на лицензията
Комисията с решение разрешава прехвърляне на лицензията. След приемането на решението за прехвърляне, КРС уведомява писмено заявителя в 3-дневен срок. В 14-дневен срок от получаването на уведомлението заявителят внася по сметка на КРС дължимите такси.
КРС с мотивирано решение отказва разрешение за прехвърлянето при наличието на обстоятелствата по чл. 47, ал. 2 от Закона за пощенските услуги.
Комисията предоставя готовия документ по начина, по който е посочен в заявлението. Начините са следните:
- на място на адрес: гр. София, ул. "Ген. Йосиф В. Гурко" № 6 в административната сграда на комисията;
- чрез "Български пощи" на точен адрес, като се изрази съгласие документите да бъдат пренасяни за служебни цели. В този случай такса за пощенската услуга не се дължи;
- чрез куриерската служба на "Български пощи" на точен адрес, като се декларира, че пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването му – за вътрешни пощенски пратки, а за международни пощенски пратки – след предплащане на цената за пощенските услуги от заявителя към комисията;
- чрез пощенски оператор, вписан в публичните регистри на КРС, на точен адрес като се декларира, че пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването му – за вътрешни пощенски пратки, а за международни пощенски пратки – след предплащане на цената за пощенските услуги от заявителя към комисията;
- по електронен път чрез Системата за сигурно електронно връчване (изисква се валидно квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис или персонален идентификационен код на НОИ).
Прехвърлянето се отразява в публичния регистър на операторите, лицензирани за извършване на услугите по чл. 39 от ЗПУ.
- Правно основание
Закон за пощенските услуги - чл. 48, ал. 4
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
Подателят на надлежно подписани електронни документи чрез портала на електронните административни услуги на КРС може да получава електронни изявления от КРС чрез електронна поща и/или през портала, в съответствие с функционалностите му и нормативните изисквания, свързани с електронното управление.
Услугата може да бъде заявена по електронен път по следните начини:
- По електронен път чрез интернет страницата на комисията: чрез документния портал или чрез портала на електронните административни услуги на комисията - изисква се валидно квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис;
- Чрез Системата за сигурно електронно връчване - изисква се валидно квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис; персонален идентификационен код на НОИ или персонален идентификационен код на НАП.
- Документи, подписани с квалифициран електронен подпис, се приемат и на електронна поща на комисията: info@crc.bg.
Инструкцията за ползване на портала на електронните административни услуги на комисията може да бъде намерена тук.
Ползването на електронна административна услуга става по следния начин:
1. Избор на електронната административна услуга;
2. Попълване на приложимия за избраната електронна услуга формуляр чрез въвеждане на данни и прилагане на необходимите документи; общият размер на приложените файлове не трябва да превишава 10 Мb;
3. Подписване на електронния формуляр;
4. Изпращане на КРС;
5. Получаване на потвърждение за получаване и за регистрация на подадения документ.
Условията за достъп до портала са:
- предварителна регистрация;
- валидно квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис.
Регистрация на нов потребител в портала
Регистрацията на нов потребител – физическо лице, което ще ползва електронните административни услуги на КРС, или представител на юридическо лице, което ще ползва електронните административни услуги на КРС, се извършва със:
- заявление за подаване на документи по електронен път и за ползване на електронните услуги, предоставяни от КРС (pdf; doc);
- заявление за юридически лица, представлявани от две и повече лица само заедно, за подаване на документи по електронен път и за ползване на електронните услуги, предоставяни от КРС (pdf, doc); заявлението се подава на хартиен носител в деловодството на КРС, подписано от всички представляващи; в случай че представляващите предпочитат заявлението да бъде изпратено по електронен път, то всеки един представляващ следва да изпрати това заявление, подписано с неговия квалифициран електронен подпис.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
Начини на плащане
Такси
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 350 лв.
Таксата се определя съгласно Тарифата за таксите, които се събират от Комисията за регулиране на съобщенията по Закона за пощенските услуги.
- Резултат от услугата
Описание
Комисията предоставя готовия документ по начина, по който е посочен в заявлението. Начините са следните:
- на място на адрес: гр. София, ул. "Ген. Йосиф В. Гурко" № 6 в административната сграда на комисията;
- чрез "Български пощи" на точен адрес, като се изрази съгласие документите да бъдат пренасяни за служебни цели. В този случай такса за пощенската услуга не се дължи;
- чрез куриерската служба на "Български пощи" на точен адрес, като се декларира, че пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването му – за вътрешни пощенски пратки, а за международни пощенски пратки – след предплащане на цената за пощенските услуги от заявителя към комисията;
- чрез пощенски оператор, вписан в публичните регистри на КРС, на точен адрес като се декларира, че пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването му – за вътрешни пощенски пратки, а за международни пощенски пратки – след предплащане на цената за пощенските услуги от заявителя към комисията;
- по електронен път чрез Системата за сигурно електронно връчване (изисква се валидно квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис или персонален идентификационен код на НОИ).
Кой издава резултата от услугата
+ Административни звена, предоставящи услугата
- Допълнителна информация
Доставчик на услугата
Комисия за регулиране на съобщенията
Идентификатор: 114
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 12.12.2022 г.