Вписване в регистъра на лицата, уведомили комисията за намеренията си да предоставят обществени електронни съобщителни...
Вписване в регистъра на лицата, уведомили комисията за намеренията си да предоставят обществени електронни съобщителни мрежи или услуги
Какво представлява услугата
Описание
Иницииране на услугата
Необходимо е да подадете уведомление за осъществяване на обществени електронни съобщения (по образец). В уведомлението трябва да отбележите електронните съобщителни мрежи и/или услуги, които възнамерявате да предоставяте.
Уведомлението може да подадете по един от следните начини:
- чрез пощенски оператор на адрес: гр. София, ул. "Ген. Йосиф В. Гурко" № 6, с получател Комисията за регулиране на съобщенията;
- на място в деловодството на комисията на адрес: гр. София, ул. "Ген. Йосиф В. Гурко" № 6;
- по електронен път чрез интернет страницата на комисията: чрез документния портал или чрез портала на електронните административни услуги на комисията - изисква се валидно квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис;
- по електронен път чрез Системата за сигурно електронно връчване - изисква се валидно квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис или персонален идентификационен код на НОИ.
Документи, подписани с квалифициран електронен подпис, се приемат и на електронна поща на комисията: info@crc.bg
Разглеждане на уведомление
Извършва се проверка за редовност на уведомлението. При установяване на непълнота на уведомлението, комисията Ви уведомява в 7-дневен срок.
В случай че от подаденото уведомление се установи, че за осъществяване на обществени електронни съобщения е необходимо ползване на индивидуално определен ограничен ресурс, комисията Ви уведомява в 7-дневен срок за необходимостта от подаване на заявление за издаване на разрешение за ползване на индивидуално определен ограничен ресурс.
Вписване в регистъра
Комисията извършва вписването в регистъра. Регистърът е публикуван в уебсайта на комисията в раздел Практическа информация - Публични регистри - Регистри по Закона за електронните съобщения.
Начин на получаване на резултата от услугата: Проверка в регистъра, публикуван в уебсайта на комисията.
Правата по предоставяне на електронни съобщителни мрежи и/или услуги възникват от датата на надлежно подадено уведомление. Изключение са случаите, когато е необходимо издаване на разрешение за ползване на индивидуално определен ограничен ресурс.
- Правно основание
Закон за електронните съобщения - чл. 75, ал. 6
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
Подателят на надлежно подписани електронни документи чрез портала на електронните административни услуги на КРС може да получава електронни изявления от КРС чрез електронна поща и/или през портала, в съответствие с функционалностите му и нормативните изисквания, свързани с електронното управление.
Услугата може да бъде заявена по електронен път по следните начини:
- По електронен път чрез интернет страницата на комисията: чрез документния портал или чрез портала на електронните административни услуги на комисията - изисква се валидно квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис;
- Чрез Системата за сигурно електронно връчване - изисква се валидно квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис; персонален идентификационен код на НОИ или персонален идентификационен код на НАП.
- Документи, подписани с квалифициран електронен подпис, се приемат и на електронна поща на комисията: info@crc.bg.
Инструкцията за ползване на портала на електронните административни услуги на комисията може да бъде намерена тук.
Ползването на електронна административна услуга става по следния начин:
1. Избор на електронната административна услуга;
2. Попълване на приложимия за избраната електронна услуга формуляр чрез въвеждане на данни и прилагане на необходимите документи; общият размер на приложените файлове не трябва да превишава 10 Мb;
3. Подписване на електронния формуляр;
4. Изпращане на КРС;
5. Получаване на потвърждение за получаване и за регистрация на подадения документ.
Условията за достъп до портала са:
- предварителна регистрация;
- валидно квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис.
Регистрация на нов потребител в портала
Регистрацията на нов потребител – физическо лице, което ще ползва електронните административни услуги на КРС, или представител на юридическо лице, което ще ползва електронните административни услуги на КРС, се извършва със:
- заявление за подаване на документи по електронен път и за ползване на електронните услуги, предоставяни от КРС (pdf; doc);
- заявление за юридически лица, представлявани от две и повече лица само заедно, за подаване на документи по електронен път и за ползване на електронните услуги, предоставяни от КРС (pdf, doc); заявлението се подава на хартиен носител в деловодството на КРС, подписано от всички представляващи; в случай че представляващите предпочитат заявлението да бъде изпратено по електронен път, то всеки един представляващ следва да изпрати това заявление, подписано с неговия квалифициран електронен подпис.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
Такси
Не се заплаща за услугата
- Резултат от услугата
Описание
Начин на получаване на резултата от услугата: Проверка в регистъра, публикуван в уебсайта на комисията.
Кой издава резултата от услугата
+ Административни звена, предоставящи услугата
- Допълнителна информация
Доставчик на услугата
Комисия за регулиране на съобщенията
Идентификатор: 114
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 11.12.2022 г.