Всичко за електронните услуги в България - бързо и лесно

Регистриране на лицата, които имат право за извършват дейности по консервация и реставрация на културни ценности

Какво представлява услугата

Описание

Регистрирането на лицата, които имат право за извършват дейности по консервация и реставрация на културни ценности 

- Правно основание

  • Закон за културното наследство - чл. 165

- Какво е необходимо да приготвя предварително

  1. Заявление за вписване в регистъра;
  2. Документи  относно обстоятелствата  по чл.164, ал. 2 от ЗКН и определени с Наредба №  Н-3/2011 г.:
  • Копие от диплома.
  • Документи, доказващи професионален опит и неговата продължителност. Такива могат да бъдат: копие от  трудова  книжка (чл.347 от КТ), трудов  договор (съгласно  чл.66, ал.1, т. 2 и т. 4 от КТ), служебна  книжка (съгласно ЗДСл), УП-2  (документ, удостоверяващ зачетения трудов/служебен стаж), граждански договори.
  • Документ, удостоверяващ допълнително получена специализация (ако има такъв).
  1. Професионална биография

Образци на документи

Възможни начини за заявяване

Със заявление на гише в център за административно обслужване,Със заявление по пощата,По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване

- Описание на електронно заявяване

Преди да започнете електронно заявяване:
 

  1. Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
  2. Необходимо е да притежавате профил в Системата за сигурно електронно връчване.
  3. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.

 

За да заявите услугата:
 

  1. Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция „Образци на документи“.
  2. Съхранете електронната форма на вашия компютър.
  3. Отворете формата с Adobe Reader.
  4. Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
  5. Попълнете всички полета с изискваната информация.
  6. След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Подпис за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) и да се генерира уникален номер на заявката.
  7. Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
  8. След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.

 
 

Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез системата „Електронно връчване“ към Министерство на културата.

 

или


 
Натиснете бутона Заяви услугата за връзка със системата.

 

- Такси и срокове за предоставяне на услугата

Срок за предоставяне на услугата

1 месец

Такси

Не се заплаща за услугата

- Резултат от услугата

Кой издава резултата от услугата

Министър на културата

Как ще получа резултата

Като електронен документ в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване,Като електронен документ чрез портал за предоставяне на електронни услуги,На хартиен носител на гише в центъра за административно обслужване,На хартиен носител чрез лицензиран пощенски оператор

+ Административни звена, предоставящи услугата

Дирекция "Културно наследство, музеи и изобразителни изкуства"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)9400938
Работно време: Стандартно, от 09:00 до 17:30, ......

- Допълнителна информация

Доставчик на услугата

Министерство на културата

Идентификатор: 80

Кой може да предостави информация за услугата

Дирекция "Културно наследство, музеи и изобразителни изкуства"

Допълнителни данни за услугата

Вътрешно административна услуга: Не