Всичко за електронните услуги в България - бързо и лесно

Регистрация на лицата, извършващи търговска дейност с културни ценности

Какво представлява услугата

Описание

Регистрация на лицата, извършващи търговска дейност с културни ценности

 

- Правно основание

  • Закон за културното наследство - чл. 116, ал. 1

- Какво е необходимо да приготвя предварително

Заявление 

Заявление съгласно Приложение № 1 

Комплект от документи 

  • Регистрация в Агенция по вписванията;
  • Декларация по образец, утвърден от министъра на културата, че лицето не упражнява професия, свързана с опазването на културни ценности по чл. 116 (Приложение 2);
  • Декларация за изпълнени изискванията на чл. 118 от Закона за културното наследство, а именно: Съхранението на културни ценности и извършването на търговска дейност с тях не се осъществяват в едни и същи помещения заедно с други вещи, с които се търгува. по чл. 116 от ЗКН (Приложение 3);
  • Схема на търговският обект;
  • Договор със СОТ;
  • Документ за собственост или наемане на търговския обект (нотариален акт, протокол делба; договор за наем);
  • Документ удостоверяващ наличие на климатик, /влагомер/термометър/обезвлажнител;
  • Документ за наличие на пожарообезопасителна система и уреди;

Образци на документи

Възможни начини за заявяване

Със заявление на гише в център за административно обслужване,Със заявление по пощата,По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване

- Описание на електронно заявяване

Преди да започнете електронно заявяване:
 

  1. Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
  2. Необходимо е да притежавате профил в Системата за сигурно електронно връчване.
  3. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.

 

За да заявите услугата:
 

  1. Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция „Образци на документи“.
  2. Съхранете електронната форма на вашия компютър.
  3. Отворете формата с Adobe Reader.
  4. Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
  5. Попълнете всички полета с изискваната информация.
  6. След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Подпис за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) и да се генерира уникален номер на заявката.
  7. Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
  8. След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.

 
 

Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез системата „Електронно връчване“ към Министерство на културата.

 

или


 
Натиснете бутона Заяви услугата за връзка със системата.

 

 

- Такси и срокове за предоставяне на услугата

Срок за предоставяне на услугата

30 дни

Такси

Не се заплаща за услугата

- Резултат от услугата

Описание

30 дни

Кой издава резултата от услугата

Министър на културата

Как ще получа резултата

Като електронен документ в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване,Като електронен документ чрез портал за предоставяне на електронни услуги,На хартиен носител на гише в центъра за административно обслужване,На хартиен носител чрез лицензиран пощенски оператор

+ Административни звена, предоставящи услугата

Дирекция "Административно обсужване и човешки ресурси"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)9400822
Работно време: Стандартно, от 09:00 до 17:30, ......

- Допълнителна информация

Доставчик на услугата

Министерство на културата

Идентификатор: 80

Кой може да предостави информация за услугата

Дирекция "Административно обсужване и човешки ресурси"

Допълнителни данни за услугата

Вътрешно административна услуга: Не