Web Content Viewer
Вписване, промени и отписване на частни професионални колежи в Регистъра на професионалните колежи
Какво представлява услугата
Описание
Създадените частни професионални колежи може да осъществяват дейността си само след вписване в регистъра на професионалните колежи и издаване на удостоверение за вписване от министъра на образованието и науката или от оправомощено от него длъжностно лице.
За целта заявителят подава необходимите документи:
- на място в Центъра за административно обслужване на министерството, който се намира във фоайе-партер „Запад” в сградата на МОН на адрес: гр. София, бул. „Княз Александър Дондуков“ № 2А, всеки работен ден от 9:00 до 17:30 часа без прекъсване. Документите се регистрират с входящ номер в системата за управление на документооборота и работния поток на Министерството на образованието и науката и този номер се дава на приносителя на документите;
- по пощата, заявлението (по образец) с приложени необходимите документи за извършване на услугата;
- по електронен път от лица, притежаващи валидно удостоверение за електронен подпис, които могат да заявяват извършването на услугата (с приложени сканирани изображения на необходимите документи):
- чрез Системата за сигурно електронно връчване: https://edelivery.egov.bg/.
- По електронна поща на e-mail: priemna@mon.bg
!При заявено желание за получаване на документи с международна препоръчана пощенска пратка/международна куриерска услуга е необходимо адресът на получателя, който се посочва в заявлението, да се изпише с латински букви и арабски цифри.
- Правно основание
Закон за професионалното образование и обучение - чл. 69, ал. 1; чл. 13а, т. 4; чл. 72, ал. 1 и 3; чл. 76, ал. 1; чл. 77, ал. 6; чл. 80, ал. 1; чл. 82, ал. 1
Наредба № 5 от 15.09.2017 г. за регистъра на професионалните колежи - чл. 2, ал. 2, т. 2
- Какво е необходимо да приготвя предварително
- заявление по образец (може да бъде изтеглено от интернет страницата на Министерството на образованието и науката www.mon.bg и интернет страницата на Интегрираната информационна система на държавната администрация http://iisda.government.bg/, както и да бъде получено на място в Центъра за административно обслужване на министерството), коректно попълнено с точно вписани данни.
- Към заявлението за вписване се прилагат:
- ЕИК или код по БУЛСТАТ на юридическото лице;
- документи, свързани с професионалното обучение:
а) проекти на учебни планове и учебни програми, разработени в съответствие с рамкова програма Г и държавните образователни стандарти за придобиване на квалификации по професиите и специалностите, по които ще се осъществява обучението, ако са авторски;
б) документи, удостоверяващи спазването на изискванията по чл. 23г, ал. 5 и 6 от ЗПОО за директора, и декларация, удостоверяваща съгласието за работа в професионалния колеж;
в) документи, свързани с квалификацията на преподавателския състав –
справка за преподавателския състав, към която се прилагат професионална автобиография, копия от документите за завършено образование и професионална квалификация на преподавателите, заверени от тях, с изключение на случаите, в които може да се извърши служебна справка за документите;
г) проект на договор за обучение;
- документи, свързани с материално-техническата база, съответстваща на изискванията на държавния образователен стандарт за придобиване на квалификация по професия;
- становище за съответствие с изискванията на правилата и нормите за пожарна безопасност или сертификат за съответствие на обект с изискванията за пожарна безопасност и защита на населението. При стартирала процедура пред ГД „Пожарна безопасност и защита на населението“ за издаване на съответния документ същият може да не се прилага, но се описва в заявлението по начин, който да позволява получаването му по служебен път;
- разчет за ползване на материалната база за срока на обучението или за срока на договора за ползване;
- акт за собственост или договор за ползване;
- документи за платена държавна такса съгласно чл. 82 от ЗПОО;
- пълномощно в оригинал, когато документите се подават от упълномощено лице;
- документ за предплащане на цената за пощенската услуга (в случай че потребителят е заявил получаване на документите в чужбина с международна препоръчана пощенска пратка или с международна куриерска услуга).
- Заявление за вписване на промяна на частния професионален колеж съдържа:
- мотиви за необходимостта от промяната;
- описание на исканата промяна - наименование; официален адрес; седалището; сграда/сгради, в които ще се извършва обучението; нови професии и специалности;
- документите за материално-техническата база - при промяна на сградата/сградите, в които се извършва обучението, и при промяна на професиите и специалностите, по които се извършва обучение;
- проекти на учебни планове и на учебни програми за новите професии и специалности - при промяна на професиите и специалностите.
! Необходимите данни свързани със съдимостта на директора (за българските граждани) се установяват служебно.
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
Преди да започнете електронно заявяване:
- Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
- Необходимо е да притежавате профил в системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/).
- Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
За да заявите услугата:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете всички полета с изискваната информация.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Запази или ако доставчика на услугата изисква подпис подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) за да се генерира уникален номер на заявката.
- Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
- След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма и необходимите придружаващи документи изпратете чрез системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/) към Министерство на образованието и науката
или
Натиснете бутона Заяви услугата за връзка към системата „Електронни форми“.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
В едномесечен срок от представяне на всички необходими документи.
Начини на плащане
Такси
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 375 лв.
Услугата се заплаща съгласно тарифа за таксите, които се събират в системата на предучилищното и училищното образование.
- За разглеждане на заявление и оценка за съответствие с нормативно установените изисквания за издаване на разрешение за вписване на частeн професионален колеж или на промяна в частeн професионален колеж се събира такса 375 лв.
- За издаване на удостоверение за вписване на частен професионален колеж или за вписване на промяна на частен професионален колеж се събира такса 50 лв.
- Заплащането се извършва:
- На ПОС терминално устройство в Центъра за административно обслужване на МОН.
- По банков път по банковата сметка на министерството:
БНБ - Централно управление, пл. „Батенберг” № 1
IBAN BG50BNBG96613000149101
BIC BNBGBGSD - През Портала за електронни плащания на Република България
- Резултат от услугата
Описание
Готовите удостоверения се получават:
- На място в Центъра за административно обслужване на Министерството на образованието и науката от заявилия административната услуга лично или чрез упълномощено от него лице срещу полагане на подпис, изписване на имената на получателя и представяне на входящ номер от Центъра за административно обслужване на министерството;
- По пощата чрез лицензиран пощенски оператор като вътрешна куриерска пратка – при изразено желание на лицето за получаване на документите по пощата и заплащане на пощенските разходи за негова сметка, отразено в заявлението. Заплащането на пощенските разходи се извършва при получаване на документите;
- По пощата с международна препоръчана пощенска пратка с известие за доставяне – при изразено желание на лицето за получаване на документите с международна препоръчана пощенска пратка и предплащане на цената за пощенската услуга, отразено в заявлението;
- По пощата с международна куриерска услуга – при изразено желание на лицето за получаване на документите с международна куриерска услуга и предплащане на цената за куриерската услуга, отразено в заявлението.
- По електронен път на електронен адрес посочен от лицето.
Кой издава резултата от услугата
Министър на образованието и науката
+ Административни звена, предоставящи услугата
- Допълнителна информация
Доставчик на услугата
Министерство на образованието и науката
Идентификатор: 81
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 12.12.2022 г.