Подаване на заявление за вписване в избирателния списък по настоящ адрес (ЧМИ)
Подаване на заявление за вписване в избирателния списък при произвеждане на частични избори на 27 февруари 2022 г. по настоящ адрес (чл. 36, ал. 1 и 2 от Изборния кодекс)
Какво представлява услугата
Описание
Съгласно хронограма на ЦИК срокът за заявяване на услугата е до 12.02.2022 г.
Заявлението се подава от избирател, който има постоянен и настоящ адрес в различни населени места на територията на Република България и желае да гласува по настоящ адрес. Условие за вписване на избирателя в избирателен списък по настоящ адрес е регистрацията на настоящия адрес в съответното населено място да е извършена най-малко 6 месеца преди изборния ден.
Услугата се предоставя на избиратели, които желаят да бъдат вписани в избирателния списък на секцията по настоящия си адрес при произвеждане на нови и частични избори на 27 февруари 2022 г.
Заявленията се подават не по-късно от 14 дни преди изборния ден - 12.02.2022 г. вкл., до кмета на общината/района/кметството или кметския наместник по настоящия адрес на избирателя.
Избирателят може да подаде електронно заявление през интернет страницата на ГД ГРАО в МРРБ (https://regna.grao.bg/), като в него вписва данните си и посочва телефонен номер, без да е необходим подпис. ГД ГРАО извършва автоматизирана проверка на данните в заявлението едновременно с подаването му.
Органът по чл. 23, ал. 1 ИК по настоящ адрес незабавно уведомява общинската администрация по постоянния адрес на избирателя и предава информация за подадените заявления на ГД ГРАО в МРРБ не по-късно от 12 дни преди изборния ден, за автоматизирано включване на избирателя в избирателния списък по настоящ адрес и заличаването му от избирателния списък по постоянен адрес, включително и при подадено електронно заявление.
След вписването на избирателя в избирателния списък по настоящ адрес не може да му се издава удостоверение за гласуване на друго място.
- Правно основание
- Чл. 36, ал. 1 и 2 от Изборния кодекс
- Какво е необходимо да приготвя предварително
Попълнено заявление за вписване в избирателния списък по настоящ адрес
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
Преди да започнете електронно заявяване:
- Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
- Необходимо е да притежавате профил в системата „Електронно връчване“ (https://edelivery.egov.bg/).
- Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
За да заявите услугата:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи" .
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете всички полета с изискваната информация.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Подпис за да подпишете електронно формата.
- Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер идентифицира заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
- След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма и необходимите придружаващи документи изпратете чрез системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/) към Общинска администрация
или
натиснете бутона Заяви услугата за връзка към системата за електронни форми.
- Резултат от услугата
Кой издава резултата от услугата
Кметът на общината по настоящ адрес
- Услугата се предоставя от общински администрации
- Допълнителна информация
Услугата се предоставя от
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 25.02.2022 г.