Всичко за електронните услуги в България - бързо и лесно

Регистрация на тютюнопроизводители

Какво представлява услугата

Описание

Производството и съхранението на суров тютюн се извършва въз основа на договори за изкупуване на суров тютюн, сключени между физически и юридически лица – тютюнопроизводители и лица, притежаващи валидно разрешение за изкупуване на суров тютюн. Тютюнопроизводителите, сключили договори за изкупуване на суров тютюн се вписват ежегодно в срок до 31 март в публичен регистър на тютюнопроизводителите в Министерството на земеделието и храните. Данните от заявлението и от приложените документи се въвеждат от служител на Общинската служба по земеделие в електронния регистър. Общинската служба по земеделие издава на тютюнопроизводителя служебна бележка, удостоверяваща вписването в регистъра. Тютюнопроизводител, вписан в регистъра, може в срок до 7 дни от вписването да поиска промяна на вписаните обстоятелства за отстраняване на допуснати грешки. Когато след вписването в регистъра е настъпила промяна на обстоятелствата тютюнопроизводителя представя документите, доказващи промяната на обстоятелствата, в срок до 3 работни дни от настъпването ?. Оправомощените лица от Общинската служба по земеделие отразяват в регистъра настъпилите промени в срок 3 работни дни след заявяването им.

 

- Правно основание

  • Закон за тютюна, тютюневите и свързаните с тях изделия (Загл. изм. – ДВ, бр. 28 от 2016 г., в сила от 8.04.2016 г.) - чл. 4, ал. 2
  • Наредба № 22 от 21.12.2016 г. за реда за воденето на регистър на тютюнопроизводителите и регистър на лицата, които притежават разрешение за изкупуване на суров тютюн - чл. 5, ал. 1

- Какво е необходимо да приготвя предварително

  1.  Заявление по образец;
  2.  Копие от сключените договори за изкупуване на суров тютюн;
  3.  Документи, удостоверяващи наличието на правно основание за ползване на земеделски земи с площ над 5 дка (информацията се предоставя от Общинска служба по земеделие при регистрирано правно основание);
  4.  Информация, индивидуализираща земеделските земи, върху които се отглежда тютюн с площ до 5 дка (приложение в табличен вид към заявлението);
  5.  Копие от протокола за количествата изкупен тютюн за предходната година, в случай, че е произвеждан.
     

Образци на документи

Възможни начини за заявяване

Със заявление на гише в център за административно обслужване,По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване

- Описание на електронно заявяване

Преди да започнете електронно заявяване:

 

  1. Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
  2. Необходимо е да притежавате профил в системата  за сигурно електронно връчване  (https://edelivery.egov.bg/).
  3. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.

 

За да заявите услугата:

 

  1. Изтеглете подходящо заявление от връзката в края на описанието на услугата.
  2. Съхранете електронната форма на вашия компютър.
  3. Отворете формата с Adobe Reader.
  4. Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
  5. Попълнете всички полета с изискваната информация.
  6. След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Запази или ако доставчика на услугата изисква подпис подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) за да се генерира уникален номер на заявката.
  7. Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
  8. След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.

Съхранената, попълнена и подписана форма и необходимите придружаващи документи изпратете чрез системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/) към Областна служба по земеделие.

 

или 

 

Натиснете бутона Заяви услугата, за връзка към системата „Електронни форми“.

- Такси и срокове за предоставяне на услугата

Срок за предоставяне на услугата

7 дни

- Резултат от услугата

Кой издава резултата от услугата

Директор

+ Административни звена, предоставящи услугата

Главна дирекция "Аграрно развитие"
Адрес: обл. Варна, общ. Варна, гр. Варна, р-н Одесос, ул. Д-р Пискюлиев 1, ет.4, п.к. 9000
Код за междуселищно избиране: 052
Телефон за връзка: (052)621240
Факс: (052)647351
Адрес на електронна поща: odzg_var@abv.bg
Работно време: Стандартно, от 09:00 до 17:30, обедна почивка от 12.00 до 12.30ч

- Услугата се предоставя от администрации

- Допълнителна информация

Услугата се предоставя от

Допълнителни данни за услугата

Вътрешно административна услуга: Не