Всичко за електронните услуги в България - бързо и лесно

Регистрация на диви животни

Какво представлява услугата

Описание

РЕГИСТРАЦИЯ НА ДИВИ ЖИВОТНИ

 

РЕГИСТРАЦИЯ

Регистрацията се извършва на основание чл 22, ал. 1 от Закона за защита на животните с регистрационна карта, издадена от съответната регионална инспекция по околната среда и водите (РИОСВ) по постоянния адрес на собственика на екземпляра.

 

НА РЕГИСТРАЦИЯ ПОДЛЕЖАТ всички екземпляри от видове диви животни, отглеждани извън зоологически градини, центрове за отглеждане и размножаване на защитени видове, спасителни центрове и бази за интензивно стопанисване на дивеч.

 

НЕ ПОДЛЕЖАТ НА РЕГИСТРАЦИЯ:

  • Всички диви животни за които се изисква регистрация по чл. 90 от Закона за биологичното разнообразие
  • Целенасочено селектирани екземпляри, които са морфологично, биологично, физиологично и/или етологично отдалечени от дивия систематичен вид, от който са произлезли.Такива са домашни животни, селскостопански животни и добитък, селектирани за опитни цели и други потребности; селектирани декоративни и/или екзотични животни, напр. порчета, морски свинчета, хамстери, зайци, плъхове, мишки и т.н.; селектирани и/или екзотични декоративни рибки и пойни птици.

 

В 15-дневен срок  от придобиването на екземпляра собственикът следва да подаде заявление по образец към  РИОСВ за регистриране на екземпляра.

 

Издаване на регистрационна карта

 

След постъпване на заявлението РИОСВ издава документ за регистрация по образец. При необходимост от уточняване на вида и обстоятелствата по придобиването на екземпляра/ите, РИОСВ извършва проверка на място в рамките на срока за издаване на регистрационната карта.

 

Регистрационната карта е валидна до промяна на обстоятелствата, свързани с екземпляра – смяна на собственика, смяна на адреса на отглеждане, смърт, унищожаване, кражба или изгубване на екземпляра или унищожаване, повреждане, изгубване или кражба на документа за регистрация на екземпляра.

- Правно основание

  • Закон за защита на животните - чл. 22, ал. 1, Вкл. и чл.22а от ЗЗЖ

- Какво е необходимо да приготвя предварително

Подаване на заявление по образец

Образци на документи

Възможни начини за заявяване

Със заявление на гише в център за административно обслужване,Със заявление по електронна поща,Със заявление по пощата

- Описание на електронно заявяване

Преди да започнете електронно заявяване:

 

  1. Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
  2. Необходимо е да притежавате профил в Системата за сигурно електронно връчване.
  3. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия от тук.

 

За да заявите услугата:

 

 

  1. Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
  2. Съхранете електронната форма на вашия компютър.
  3. Отворете формата с Adobe Reader.
  4. Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
  5. Попълнете всички полета с изискваната информация.
  6. След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Запази или ако доставчика на услугата изисква подпис подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) за да се генерира уникален номер на заявката.
  7. Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
  8. След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.

 

Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез системата „Електронно връчване“ към съответната Регионална инспекция по околна среда и водите

 

или

 
Натиснете бутона Заяви услугата за връзка със системата.

- Такси и срокове за предоставяне на услугата

Срок за предоставяне на услугата

14 дни от постъпване на заявлението

- Резултат от услугата

Кой издава резултата от услугата

Директор

Как ще получа резултата

Като електронен документ в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване,На хартиен носител на гише в центъра за административно обслужване,На хартиен носител чрез лицензиран пощенски оператор

+ Административни звена, предоставящи услугата

Дирекция "Административни, финансови и правни дейности"
Адрес: обл. Пазарджик, общ. Пазарджик, гр. Пазарджик, ул."Генерал Гурко" 3, ет.4
Код за междуселищно избиране: 034
Телефон за връзка: 034401917, 034401935
Факс: 034445585
Адрес на електронна поща: riewpz@riewpz.org
Работно време: Стандартно, от 09:00 до 17:30, Без прекъсване - със заместник

- Услугата се предоставя от администрации

- Допълнителна информация

Услугата се предоставя от

Допълнителни данни за услугата

Вътрешно административна услуга: Не