Издаване на регистрационен документ за извършване на дейности по транспортиране на отпадъци
Издаване на регистрационен документ за извършване на дейности по транспортиране на отпадъци
Какво представлява услугата
Описание
Издаване на регистрационен документ за извършване на дейности по транспортиране на отпадъци
Юридически и физически лица, регистрирани по търговския закон, извършващи дейности по събиране и транспортиране на отпадъци на територията на Република България, подлежат на регистрация.
- Правно основание
- Закон за управление на отпадъците - чл. 35, ал. 5
- Какво е необходимо да приготвя предварително
Заявяване на услугата
Лицата подават заявление по образец, утвърден от министъра на околната среда и водите, в което се посочват:
1. единен идентификационен код, седалище и адрес на управление;
2. лице за контакт, включително телефон, факс и електронна поща;
3. вид (код и наименование), количество и произход на отпадъка;
4. начин на транспортиране на отпадъка;
Към заявлението се прилагат:
1. документ за правния статут на чуждестранно лице, издаден в съответствие с националното законодателство на заявителя, до три месеца преди подаване на заявлението (когато е приложимо);
Образец № 2 на заявление за издаване на регистрационен документ за транспорт на отпадъци
Заявлението, заедно със съпътстващата го документация, се подават на хартиен и технически носител или по електронен път.
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
Преди да започнете електронно заявяване:
- Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
- Необходимо е да притежавате профил в Системата за сигурно електронно връчване.
- Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия от тук.
За да заявите услугата:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете всички полета с изискваната информация.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Запази или ако доставчика на услугата изисква подпис подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) за да се генерира уникален номер на заявката.
- Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
- След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез системата „Електронно връчване“ към съответната Регионална инспекция по околна среда и водите
или
Натиснете бутона Заяви услугата за връзка със системата.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
14 дни
- Резултат от услугата
Кой издава резултата от услугата
Директор на РИОСВ, на чиято територия е седалището на заявителя или Директор на РИОСВ-София, когато заявителя е чуждестранно лице
Как ще получа резултата
+ Административни звена, предоставящи услугата
- Услугата се предоставя от администрации
- Допълнителна информация
Услугата се предоставя от
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 12.12.2022 г.