Утвърждаване на работни листове за класификация на отпадъци
Утвърждаване на работни листове за класификация на отпадъци
Какво представлява услугата
Описание
Юридически лица, които са притежатели на отпадъци, генерирани в резултат от дейността си, са длъжни да представят попълнен работен лист за определяне на вида и свойствата на отпадъците, като се използват определени кодове.
Срок за предоставяне на документите
Срокът, в който документите следва да бъдат представени е не по-късно от два месеца преди образуването на отпадъка на чиято територия се образува. Когато се налага нова класификация на отпадъците при промяна на суровините и/или технологичните процеси, която води до изменение на състава и свойствата на отпадъка, срокът е същият.
- Правно основание
- Наредба № 2 от 23.07.2014 г. за класификация на отпадъците - чл. 9, ал. 1
- Какво е необходимо да приготвя предварително
Притежателят на отпадъци е длъжен да представи за всеки отпадък следните документи:
1. Попълнен работен лист за класификация на отпадъците по приложение №5 от Наредба № 2 за класификация на отпадъците в два екземпляра с определен шестцифрен код на отпадъка;
2. Описание на технологичния процес, в резултат на който се образува отпадъка, състав и свойства на използваните при процеса суровини и материали;
3. Информационни листове за безопасност на химичните вещества и смеси, използвани като изходни суровини за технологичния процес, в резултат на който се образува отпадъкът;
4. Информация за състава и свойствата на отпадъка от периодични издания и литература, от търговската мрежа, от други източници на специализирана информация;
5. Становище от регионална здравна инспекция (РЗИ) за класификация на отпадъците от подгрупа 1801
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
Преди да започнете електронно заявяване:
Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
Необходимо е да притежавате профил в Системата за сигурно електронно връчване.
Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
За да заявите услугата:
Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция „Образци на документи“.
Съхранете електронната форма на вашия компютър.
Отворете формата с Adobe Reader.
Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
Попълнете всички полета с изискваната информация.
След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Подпис за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) и да се генерира уникален номер на заявката.
Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез системата „Електронно връчване“ към съответната Регионална инспекция по околна среда и водите
или
Натиснете бутона Заяви услугата за връзка със системата.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
30 дни от датата на представяне на документите.
- Резултат от услугата
Кой издава резултата от услугата
Директор
Как ще получа резултата
+ Административни звена, предоставящи услугата
- Услугата се предоставя от администрации
- Допълнителна информация
Услугата се предоставя от
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 12.12.2022 г.