Издаване на хигиенно заключение за получаване на разрешение за търговия на дребно с лекарствени продукти в аптека
Издаване на хигиенно заключение за получаване на разрешение за търговия на дребно с лекарствени продукти в аптека
Какво представлява услугата
Описание
Хигиенното заключение удостоверява, че в помещенията на аптеката са спазени здравните изисквания във връзка с издаване на разрешение за търговия на дребно с лекарствени продукти в аптека.
Заявител:
Всяко физическо или юридическо лице, регистрирано като търговец по българското законодателство или по законодателството на държава членка, което е сключило трудов договор или договор за управление на аптеката с магистър-фармацевт, а в предвидените от закона случаи - с помощник-фармацевт.
- Правно основание
- Закон за лекарствените продукти в хуманната медицина - чл. 228, ал. 7
- Какво е необходимо да приготвя предварително
- при откриване на аптека
- Заявление до Директора на РЗИ;
- Документ, узаконяващ дейността на обекта, съгласно ЗУТ.
- Копие от дипломата за завършено висше образование на магистър-фармацевт или помощник-фармацевт
- Архитектурен проект.
- Санитарно становище от РЗИ за съгласуване на проектната документация, при необходимост.
- Протоколи от акредитирана лаборатория, удостоверяващи съответствието на изискванията на параметрите за изкуствено осветление.
- при промени по обстоятелставата на полученото разрешение за търговия на дребно с лекарствени продукти в аптека
- Преместване на адреса на аптеката – изисква се хигиенно заключение от РЗИ;
- Промяна на дейностите в аптеката – изисква се хигиенно заключение от РЗИ;
- Промяна на ръководителя на аптеката – не се изисква хигиенно заключение;
- Промяна на наименованието, вида на търговеца, седалище и адрес на управление на лицето, получило разрешение за откриване на аптека - не се изисква хигиенно заключение.
Забележка: В тези случаи се представят документи, отразяващи промяната.
В случай на промяна едновременно на наименование и вид на търговеца, адрес на аптеката и ръководител на аптеката се подава ново заявление;
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
Преди да започнете електронно заявяване:
- Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
- Необходимо е да притежавате профил в Системата за сигурно електронно връчване.
- Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
За да заявите услугата:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция „Образци на документи“.
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете всички полета с изискваната информация.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Подпис за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) и да се генерира уникален номер на заявката.
- Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
- След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез системата „Електронно връчване“ към Регионалната здравна инспекция със седалище населеното място.
или
Натиснете бутона Заяви услугата за връзка със системата.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
14-дневен
- Резултат от услугата
Кой издава резултата от услугата
Директор
+ Административни звена, предоставящи услугата
- Услугата се предоставя от администрации
- Допълнителна информация
Услугата се предоставя от
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Да
Последна актуализация: 12.12.2022 г.