Всичко за електронните услуги в България - бързо и лесно

Издаване на удостоверение за осигурителен доход (УП 2)

Какво представлява услугата

Описание

Осигурителния доход, върху който са внесени или дължими осигурителни вноски на служители с вече прекратено служебно или трудово правоотношение, се установява освен с данните предоставяни периодично от осигурителя в Национална агенция за приходите или с осигурителна книжка, и с документ по утвърден образец (УП 2), издаван от осигурителя.

 

Процедура по предоставяне на административната услуга/издаване на индивидуалния административен акт:

Заявителят подава заявление по образец до ръководителя на администрацията за издаване на удостоверение (УП-3) или заявява услугата устно в отдел „Административно обслужване“. 

 

Изисквания:

Лицето да е било или в момента е в трудови или служебни правоотношения с избраната администрация и/или организациите, на които администрацията е правоприемник.

 

- Правно основание

  • Кодекс за социално осигуряване (Загл. изм. - ДВ, бр. 67 от 2003 г.) - чл. 5, ал. 7
  • Наредба за пенсиите и осигурителния стаж (Загл. изм. - ДВ, бр. 19 от 2003 г.) - чл. 40, ал. 2
  • Закон за администрацията - п. 1, б. в, т. 2

- Какво е необходимо да приготвя предварително

  • Заявлението по образец
  • Копия от трудова/служебна книжка;
  • Нотариално заверено пълномощно, когато заявлението не се подава лично от заинтересованото лице.

Образци на документи

Възможни начини за заявяване

През портал за предоставяне на електронни услуги,Със заявление на гише в център за административно обслужване,Със заявление по пощата,Устно на гише в център за административно обслужване,По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване

- Описание на електронно заявяване

Преди да започнете електронно заявяване:

 

  1. Необходимо е да притежавате и инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
  2. Необходимо е да притежавате профил в системата „Електронно връчване“.
  3. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия.

 

За да заявите услугата:

 

  1. Изтеглете подходящо заявление от връзката в края на описанието на услугата.
  2. Съхранете електронния формуляр на вашия компютър.
  3. Отворете формата с Adobe Reader.
  4. Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
  5. Попълнете полетата във формата.
  6. От падащото меню в края на формата изберете начина, по който желаете да заявите услугата.
  7. Натиснете с мишката в полето заявител, за да подпишете електронно формата.
  8. След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.

 


Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез системата „Електронно връчване“ към избраната администрация

 

Услугата се предоставя по електронен път и чрез сканиране на издадения документ и изпращането му с електронен подпис чрез официален електронен адрес на избраната администрация.

 

- Такси и срокове за предоставяне на услугата

Срок за предоставяне на услугата

14 дни

- Услугата се предоставя от администрации

- Допълнителна информация

Услугата се предоставя от

Допълнителни данни за услугата

Вътрешно административна услуга: Не