Издаване на удостоверение за ПИК (персонален идентификационен код)
Издаване на удостоверение за ПИК (персонален идентификационен код)
Какво представлява услугата
Описание
Персонален идентификационен код (ПИК) се издава във всички офиси на НАП след подаване на заявление.
Заявлението може да се подаде по имейл: infocenter@nra.bg, по телефона:0700 18 700, както и през системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/), подържана от Министерство на електронното управление.
Получаването на ПИК става само в офис на НАП - лично, чрез изрично упълномощено лице или от изрично посочено в заявлението лице.
В заявлението за издаване на ПИК е необходимо потребителят да посочи своите данни, задължително електронен адрес за кореспонденция, както и предпочитан от него офис на НАП Контакти, в който ще получи издадения ПИК. От съображения за сигурност, кодът се дава само лично на клиента или на упълномощено от него лице в запечатан плик, защото всички действия извършени с ПИК, включително подаване на декларации и документи, се считат за саморъчно подписани.
За потребителите, които ще поискат по имейл издаването на ПИК, е важно да отбележат в заявлението си до infocenter@nra.bg:
- трите си имена по документ за самоличност;
- ЕГН;
- постоянния си адрес;
- телефонен номер;
- актуален имейл, на който ще получат потвърждение за активиране;
- офис на НАП, от който предпочитате да получите своя ПИК.
Важно за активацията на ПИК! Първоначален достъп до услугите, предоставяни с ПИК е възможен след въвеждане и потвърждение на активен имейл адрес. След като за първи път въведете своя ЕГН и ПИК за вход в Портала за е-услуги, на Вашия екрана се визуализира съобщение за активация на е-услугите. Автоматичното съобщение, което ще получите на посочената в заявлението Ви електронна поща, съдържа линк за активация на персоналния код. След като потвърдите активацията, Вие получавате достъп до електронните услуги на НАП с ПИК.
Притежателите на ПИК могат сами чрез профила си в потребителския интерфейс да променят своя e-mail и телефон, както и да се отказват от вече заявени услуги и да променят съществуващ ПИК.
- Правно основание
- Данъчно-осигурителен процесуален кодекс - чл. 88, ал. 1
- Какво е необходимо да приготвя предварително
Заявление за издаване на ПИК
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
Заявлението може да се подаде по имейл: infocenter@nra.bg, по телефона:0700 18 700, както и през системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/), подържана от Министерство на електронното управление.
Получаването на ПИК става само в офис на НАП - лично, чрез изрично упълномощено лице или от изрично посочено в заявлението лице.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
В момента на заявяване на услугата
Такси
Не се заплаща за услугата
- Резултат от услугата
Описание
Получаването на ПИК става само в офис на НАП - лично, чрез изрично упълномощено лице или от изрично посочено в заявлението лице.
Кой издава резултата от услугата
Орган по приходите
+ Административни звена, предоставящи услугата
Данни за административните звена, предоставящи услугата можете да видите на https://nra.bg/wps/portal/nra/kontakti
- Допълнителна информация
Доставчик на услугата
Национална агенция за приходите
Идентификатор: 730
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 01.02.2023 г.