Z6_PPGAHG8001C6B0QP77BB1I2HJ0
Всичко за електронните услуги в България - бързо и лесно
Z7_PPGAHG8001JQ80QLIPVKJ93003

Издаване и промяна на удостоверение за одобрение на организация за управление на постоянна летателна годност

Какво представлява услугата

Описание

Управлението на летателна годност на граждански въздухоплавателни средства със сложна моторна тяга или използвани за търговски въздушен транспорт се извършва от подходящо сертифицирана организация за управление постоянното поддържане на летателната годност на въздухоплавателни средства (ОУППЛГ). ОУППЛГ може да поддържа летателна годност и на други категории въздухоплавателни средства.

 

Срок на действие на документа:
Сертификатът е безсрочен, при условие че организацията отговаря на изискванията на Регламент 1321/2014 по Приложение Vв (Част САМО) и изпълнява задълженията си в съответствие с Приложение I (Част М) / Приложение Vб (Част-ML), съобразно обхвата на одобрените си дейности.

 

Процедура

Наръчник на инспектора част "Летателна годност" - том II-Част 2 Част-14 - виж ТУК

- Правно основание

  • Регламент (ЕС) 2018/1139 на Европейския парламент и на Съвета от 4 юли 2018 година относно общи правила в областта на гражданското въздухоплаване и за създаването на Агенция за авиационна безопасност на Европейския съюз и за изменение на регламенти (ЕО) № 2111/2005, (ЕО) № 1008/2008, (ЕС) № 996/2010, (ЕС) № 376/2014 и на директиви 2014/30/ЕС и 2014/53/ЕС на Европейския парламент и на Съвета и за отмяна на регламенти (ЕО) № 552/2004 и (ЕО) № 216/2008 на Европейския парламент и на Съвета - чл. 15, п. 2, т. а
  • Регламент (ЕС) № 1321/2014 на Комисията от 26 ноември 2014 година относно поддържането на летателната годност на въздухоплавателните средства и авиационните продукти, части и устройства и относно одобряването на организациите и персонала, изпълняващи тези задачи (преработен текст) (текст от значение за ЕИП) - чл. 4, част САМО.А.125

- Какво е необходимо да приготвя предварително

Необходими документи

1.    Заявление EASA Form 2

2.    Документация, от която става ясно как ще бъдат спазени изискванията на Част-М, Част-ML и Част-САМО

3.    Декларация за Договорите със собственици/оператори за дейности по УППЛГ на ВС по Част-ML, ако има такива

4.    Декларация за съответствие на подизпълнител (когато е приложимо)

5.    Копие от доклад за изпълнен предварителен вътрешен одит на OУППЛГ с цел определяне възможностите й за изпълнение на възложените задачи

6.    Оценка на риска, приложимо за Part-CAMO

7.    Декларация за защита на личните данни

8.    Документ за платена такса по Тарифа № 5

9.    Други документи, ако бъдат изискуеми относно настоящето

Образци на документи

Възможни начини за заявяване

През портал за предоставяне на електронни услуги,Със заявление на гише в център за административно обслужване,Със заявление по пощата,По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване

- Описание на електронно заявяване

За да заявите услугата:

 

  1. Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
  2. Съхранете формата на вашия компютър.
  3. След попълване на образците в Microsoft Word, образецът се трансформира в PDF файл и се подписва. 

    Указания за подписване с електронен подпис на документ в PDF можете да намерите тук.
    Указания за подписване с мобилен електронен подпис на документ в PDF с B-Trust или Evrotrust
     
  4. Изберете бутона ЗАЯВИ УСЛУГАТА
  5. След автентикиране в Системата за сигурно електронно връчване, отидете в секция "Изпрати съобщение".
  6. Изпратете подписаните документи към Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация".

 

Указания за изпращане на документи може да намерите ТУК.

 

Следва да се има предвид, че когато документите се подават от името на юридическо лице, същото трябва да има профил в Системата за сигурно електронно връчване

 

Указания за регистрация на юридическо лице може да намерите ТУК

 

Регистрация на подадените от Вас документи и получаване на входящ номер става след заплащане на дължимите такси.

 

Указания за заплащане на дължими такси можете да намерите ТУК

 

 

Услугата може да се заявява и през Електронния портал на Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация", който е достъпен през интернет сайта на ГД ГВА à Е-Портал à Вход към електронен портал à https://www.caa.bg/bg/category/18890

За да заявите услугата, трябва да разполагате с валиден квалифициран електронен подпис.

- Такси и срокове за предоставяне на услугата

Срок за предоставяне на услугата

60 календарни дни - за първоначално одобрение; 30 календарни дни - за изменение на одобрение

Начини на плащане

На гише в административно звено за обслужване с банкова карта,По банков път

Такси

За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 12000 лв.

 

1. Самолети категория А1 – над 5700 kg

  • 12 000,00 лв. за издаване
  • 3 000,00 лв. за изменение
  • 6 000,00 лв. за годишен надзор

2. Самолети категория А2 – 5700 kg и по-леки

  • 3 000,00 лв. за издаване
  • 500,00 лв. за изменение
  • 1 000,00 лв. за годишен надзор

3. Хеликоптери категория А3

  • 3 000,00 лв. за издаване
  • 500,00 лв. за изменение
  • 1 000,00 лв. за годишен надзор

4. Въздухоплавателни средства категория А4, различни от кат. А1, А2 и А3

  • 1 500,00 лв. за издаване
  • 500,00 лв. за изменение
  • 1 500,00 лв. за годишен надзор

Нормативно основание - чл. 117б (1) т.3 от Тарифа 5 за таксите, които се събират в системата на МТИТС.

 

- Резултат от услугата

Кой издава резултата от услугата

Главен директор

Как ще получа резултата

На хартиен носител на гише в центъра за административно обслужване

+ Административни звена, предоставящи услугата

Отдел "Летателна годност и лицензиране"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Средец, ул. "Дякон Игнатий", №9, п.к. 1000
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)937-10-47
Факс: (02)980-53-37
Адрес на електронна поща: caa@caa.bg
Работно време: Стандартно, от 09:00 до 17:30, Обедна почива от 30 минути, която може да се ползва в диапазона между 12:00 ч. и 14:00 ч.

- Допълнителна информация

Доставчик на услугата

Допълнителни данни за услугата

Вътрешно административна услуга: Не