Web Content Viewer
Регистране на българските филмови продуценти
Какво представлява услугата
Описание
НФЦ създава и поддържа единен публичен регистър на:
- филмовите продуценти;
- разпространителите на филми в Република България;
- лицата, осъществяващи показ на филми на територията на Република България;
- киносалоните в Република България;
- филмовите продукции, осъществявани от чуждестранни продуценти на територията на Република България, включително и копродукциите с български продуценти;
- филмите, получили виза за разпространение и показ в Република България;
- филмите, създадени с подкрепата на агенцията или съвместно с Българската национална телевизия.
За вписване в регистъра подуцентът, съответно лицето, осъществяващо разпространение и/или показ, подава заявление по образец за регистрация.
Регистрацията на филмите, получили виза за разпространение и показ в Република България и филмите, създадени с подкрепата на агенцията или съвместно с Българската национална телевизия регистрацията се извършва служебно от агенцията.
Филмовите продуценти, разпространителите на филми в Република България и лицата, осъществяващи показ на филми на територията на Република България подлежат на регистрация ако са лица, регистрирани като търговци по законодателството на държава - членка на Европейския съюз, или на друга държава от Европейското икономическо пространство или Швейцария.
- Правно основание
- Закон за филмовата индустрия - чл. 19, ал. 1, т. 1
- Какво е необходимо да приготвя предварително
1. Заявление за регистрация в единния публичен регистър на български филмови продуценти.
Към заявлението се прилагат следните документи:
1.1 актуално удостоверение за вписване в търговския регистър или заверен от консулска служба превод на документ, издаден от компетентен орган в държавата на учредяване на чуждестранното лице, удостоверяващ, че то има право да осъществява продуцентска дейност (удостоверението от търговския регистър се изважда служебно от водещия регистъра в НФЦ )
1.2 нотариално заверено пълномощно (ако се подава от пълномощник)
1.3 филмография на продуцента преди регистрацията
1.4 квитанция за платена такса
Документите следва да бъдат представени - на хартиен носител и в електронен вариант или само на хартиен носител.
Ако заявлението и документите са подадени по електронен път, то при получаванe на удостоверението за регистрация в ИА НФЦ трябва да се предоставят и хартиените документи.
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
I. Заявяване на електронна услуга чрез уеб базирана електронна форма:
- Вход в Моето пространство (egov.bg).
- Автентикация с възможност за избор на вид средство за електронна идентификация - Квалифициран електронен подпис (КЕП), мобилен електронен подпис, ПИК на НОИ или ПИК на НАП.
- Изберете електронна административна услуга от Каталога на услугите.
- Натиснете бутон Заяви услуга.
След избор на услуга се извършва автоматична проверка за наличен профил на потребителят в Системата за сигурно електронно връчване (edelivery.egov.bg). В случай, че потребителят няма активен профил, или същият е деактивиран, бутон Продължи не може да бъде избран. Визуализира се съобщение „Нямате създаден профил в система еВръчване или е неактивен. За създаване/активиране на профил изберете тук”.
За да можете да подписвате документи от персоналния Ви профил в eGov.bg е необходимо да инсталирате компонента за еПодписване NexU на Вашия компютър. Приложението NexU е базирано на стандарти, приети и регламентирани от Европейската комисия и служи за връзка между Вашия интернет браузер и хранилището на електронния сертификат на Вашия компютър, с който се извършва подписването на документи. Инструкция за инсталация и използване на компонента за еПодписване можете да намерите тук.
II. Заявяване на електронна услуга чрез Системата за сигурно електронно връчване:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете полетата във формата.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Запази или ако доставчика на услугата изисква подпис подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) за да се генерира уникален номер на заявката .
- След приключване, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез системата „Електронно връчване“ към Национален филмов център - София.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
7 дни
Начини на плащане
Такси
За услугата се заплаща фиксирана такса на стойност 240 лв.
Съгласно тарифа за таксите, към ЗФИ
- Резултат от услугата
Описание
Резултатът от услугата се получава само на място в ИА Национален филмов център - София на
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Средец, бул. "Дондуков" 2А
Телефон за връзка: 0899943002
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, 12.30 - 13.30
В звеното е осигурен достъп за хора с увреждания.
Кой издава резултата от услугата
Изпълнителен директор
Как ще получа резултата
+ Административни звена, предоставящи услугата
- Допълнителна информация
Доставчик на услугата
Национален филмов център - София
Идентификатор: 180
Кой може да предостави информация за услугата
Национален филмов център - София
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 16.08.2024 г.