Web Content Viewer
ActionsВписване на обстоятелства относно регистрация и промени по партидата на Европейско обединение по икономически интереси
Какво представлява услугата
Описание
Търговският регистър и регистърът на юридическите лица с нестопанска цел е обща електронна база данни, съдържаща обстоятелствата, вписани по силата на закон, и актовете, обявени по силата на закон, за търговците и клоновете на чуждестранни търговци, юридическите лица с нестопанска цел и клоновете на чуждестранни юридически лица с нестопанска цел. Всеки търговец и всяко юридическо лице с нестопанска цел са длъжни да поискат да бъдат вписани в търговския регистър, съответно в регистъра на юридическите лица с нестопанска цел, като заявят подлежащите на вписване обстоятелства и представят подлежащите на обявяване актове. Всяко лице, което е задължено да заяви вписване на обстоятелства, трябва да извърши това в 7-дневен срок от настъпването на обстоятелството, освен ако със закон е определен друг срок.
- Правно основание
Регламент (ЕИО) № 2137/85 на Съвета от 25 юли 1985 година относно Eвропейското обединение по икономически интереси (ЕОИИ) - чл. 8
Търговски закон - чл. 280а
Наредба № 1 от 14.02.2007 г. за водене, съхраняване и достъп до търговския регистър и до регистъра на юридическите лица с нестопанска цел (Загл. изм. – ДВ, бр. 77 от 2017 г., в сила от 1.01.2018 г.) - чл. 33г
- Какво е необходимо да приготвя предварително
Подлежащите на вписване обстоятелства относно Европейско обединение по икономически интереси се посочват в заявление по образец съгласно приложение № А10.
Към заявлението за първоначално вписване се прилагат:
- учредителният договор;
- решението на членовете на европейското обединение по икономически интереси за назначаване на управител или управители, ако управителят или управителите не са назначени с учредителния договор;
- нотариално завереното съгласие и образец от подписа на всеки от управителите на европейското обединение по икономически интереси;
- декларация от всеки от управителите на европейското обединение по икономически интереси, че отговаря на изискванията по чл. 19, ал. 1 от Регламент (ЕИО) 2137/85;
- документът, установяващ съществуването на юридическо лице - член на европейското обединение по икономически интереси, и удостоверяващ лицата, които го представляват по националния му закон (само за юридическо лице - член на европейското обединение по икономически интереси, което не е учредено по българското право);
- решението на съответния орган на юридическото лице - член, за участие в европейското обединение по икономически интереси;
- ако предметът на дейност е подчинен на разрешителен режим, се прилага съответният лиценз или разрешение, когато това се изисква от закон за извършване на вписването;
- другите документи съгласно изискванията на закон.
При преместване на седалището на регистрирано в друга държава членка европейско обединение по икономически интереси на територията на Република България по чл. 14, ал. 1 от Регламент (ЕИО) 2137/85 към посочените в ал. 1 документи се прилагат и:
- документ, установяващ съществуването на европейското обединение по икономически интереси и удостоверяващ лицата, които го представляват, както и компетентния орган по регистрация и номера, под който европейското обединение по икономически интереси е вписано;
- предложението за преместване на седалището по чл. 14, ал. 1 от Регламент (ЕИО) 2137/85;
- доказателства, че предложението за преместване на седалището по чл. 14, ал. 1 от Регламент (ЕИО) 2137/85 е надлежно оповестено по реда на чл. 7 и 8 от Регламент (ЕИО) 2137/85;
- декларация от управителя или от управителите, че компетентният орган по чл. 14, ал. 4 от Регламент (ЕИО) 2137/85 в държавата членка, от която се премества седалището в Република България, не е възразил срещу преместването в срока по чл. 14, ал. 1 от Регламент (ЕИО) 2137/85;
- решение на членовете на европейското обединение по икономически интереси за преместване на седалището на територията на Република България, взето с единодушие.
Към заявлението за промяна на обстоятелства се прилагат:
- решението на членовете на европейското обединение по икономически интереси;
- заверен от управителя или управителите на европейското обединение по икономически интереси препис на актуалния учредителен договор с всички изменения, включително всяка промяна в състава на европейското обединение по икономически интереси, както и всяка клауза, с която новоприет член се освобождава от отговорност за задълженията на европейското обединение по икономически интереси, възникнали преди приемането му, в съответствие с чл. 26, ал. 2 от Регламент (ЕИО) 2137/85;
- документите, доказващи вписването и заличаването в друга държава членка на поделение на европейското обединение по икономически интереси със седалище в Република България;
- съдебното решение, с което се обявява недействителността на европейското обединение по икономически интереси на основание чл. 70 от Търговския закон;
- решението на членовете за назначаване или за прекратяване мандата на управител или управители на европейското обединение по икономически интереси, техните имена и ЕГН/ЛНЧ, а в случаите на назначаване - и дали те могат да действат поотделно или трябва да действат заедно;
- нотариално завереното съгласие и образец от подписа на всеки новоназначен управител на европейското обединение по икономически интереси;
- декларация от всеки новоназначен управител на европейското обединение по икономически интереси, че отговаря на изискванията по чл. 19, ал. 1 от Регламент (ЕИО) 2137/85;
- документите, доказващи прекратяването на мандата на всеки управител;
- единодушното съгласие на членовете на европейското обединение по икономически интереси за прехвърляне изцяло или частично на участието в европейското обединение по икономически интереси от страна на негов член по чл. 22, ал. 1 от Регламент (ЕИО) 2137/85, както и документът, установяващ това прехвърляне;
- решението на членовете на европейското обединение по икономически интереси, с което се постановява или установява прекратяване на европейското обединение по икономически интереси в съответствие с чл. 31 от Регламент (ЕИО) 2137/85;
- съдебното решение, с което се постановява прекратяване на европейското обединение по икономически интереси в съответствие с чл. 31 и 32 от Регламент (ЕИО) 2137/85;
- при прекратяване на членство - документите, установяващи прекратяването на членството (съдебно решение за поставяне на член - физическо лице, под запрещение; актът за смърт на член - физическо лице; документът, установяващ прекратяването на член - юридическо лице; съдебното решение за изключване на член; решението на членовете на европейското обединение по икономически интереси за изключване на член, ако е предвидено в учредителния договор; съгласие на съдружниците за напускане на член; заявление за напускане по чл. 27, т. 1, предл. 2 от Регламент (ЕИО) 2137/85;
- при заличаване на европейското обединение по икономически интереси: балансът към датата на приключване на ликвидацията, пояснителният доклад към баланса и годишният отчет на ликвидатора; протоколът за приемане на баланса, на пояснителния доклад към баланса, на годишния отчет на ликвидатора, за освобождаване на ликвидатор от отговорност и за разпределение на имуществото на европейското обединение по икономически интереси, удостоверението за предаване на разплащателните ведомости, издадено от териториалното поделение на Националния осигурителен институт съгласно чл. 5, ал. 10 от Кодекса за социално осигуряване;
- при заличаване на европейското обединение по икономически интереси поради преместване на седалището от Република България на територията на друга държава членка: декларация от управителя или от управителите, че европейското обединение по икономически интереси не притежава земя в Република България; решение на членовете на европейското обединение по икономически интереси за преместване на седалището от Република България на територията на друга държава членка, взето с единодушие; доказателства, че европейското обединение по икономически интереси е вписано в регистъра по новото седалище;
- други документи, съгласно изискванията на закон.
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
За да заявите услугата, трябва да имате регистрация в портала и да притежавате електронен подпис, сертификат, издаден от АВ или ПИК на НАП. За да сте сигурни, че Вашият електронен подпис е съвместим със системата, можете да направите тестово подписване. тук.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
Начини на плащане
Такси
За услугата се заплаща такса
За вписване на обстоятелства относно Европейско обединение по икономически интереси съгласно"Тарифа за държавните такси, събирани от Агенцията по вписванията" се дължат следните такси:
При подаване на заявление на хартиен носител:
- за първоначално вписване - 100 лв.;
- за промяна на вписани обстоятелства - 30 лв.
При подаване на заявление по електронен път:
- за първоначално вписване – 50 лв.;
- за промяна на вписани обстоятелства - 15 лв.
- Резултат от услугата
Кой издава резултата от услугата
+ Административни звена, предоставящи услугата
- Допълнителна информация
Доставчик на услугата
Идентификатор: 933
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 12.12.2022 г.