Актуализация на данни в информационната база данни по чл. 108а, ал. 1 от Закона за здравето
Актуализация на данни в информационната база данни по чл. 108а, ал. 1 от Закона за здравето
Какво представлява услугата
Описание
На основание на чл. 108а, ал. 1 от Закона за здравето на НЕЛК е възложено създаването и поддържането на информационна база данни (ИБД) за всички лица, преминали през ТЕЛК/НЕЛК за установяване на трайно намалена работоспособност (ТНР)/вид и степен на увреждане (ВСУ). Съгласно чл. 2, ал. 4 от Закона за електронното управление, НЕЛК се явява централен администратор на данни за хората с увреждания в ИБД.
Гражданите могат да достъпват информация за експертни решения (ТЕЛК/НЕЛК) в ИБД: собствени/ за лице, на което се явяват пълномощник или законен представител, във връзка с освидетелстване за ТНР/ВСУ в ИБД, по следните електронни канали:
- През профила на човек с увреждане в уеб-портала на Агенция за хората с увреждания (АХУ) на адрес https://ahu.mlsp.government.bg/hu/prof/index/ .Проверката се извършва в информационната система на АХУ чрез Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ) на Министерство на електронното управление (МЕУ)- бутон "Профил на човек с увреждания", при което се извеждат всички експертни решения от ИБД.
- През „Справки за физическо лице“ в собствения профил на лицето в Системата за сигурно електронно връчване на адрес https://edelivery.egov.bg/ .
Проверката се извършва в ИБД чрез информационната система за обмен на справочна и удостоверителна информация (RegiX) поддържана от МЕУ, посредством ССЕВ- бутон "Справка за физическо лице". При извършването на справка за физическо лице в ССЕВ проверката е необходимо да се извърши поотделно в двете системи от ИБД:
- Информационната система за контрол на медицинската експертиза (ИСКМЕ);
- Единната информационна система на медицинската експертиза (ЕИСМЕ).
В ИБД се поддържат следните справки:
- Справка за всички експертни решения на лице;
- Справка за последното експертно решение на лице.
Когато, след извършена проверка, лице с увреждане не намери свои персонални данни/данни за лицето, на което се явява пълномощник или законен представител, то може да подаде заявление до НЕЛК за актуализиране на данни в информационната база данни по чл. 108а, ал.1 от Закона за здравето.
- Правно основание
- Закон за здравето – чл. 108а, ал.1 и ал. 7;
- Правилник за устройството и организацията на работа на органите на медицинската експертиза и на регионалните картотеки на медицинските експертизи – чл. 54а, ал.1, чл. 54б, ал. 1 – 2 и чл. 54в, ал. 1 – 3.
- Какво е необходимо да приготвя предварително
Попълнено заявление по образец
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
Заявяване на електронна услуга чрез уеб базирана електронна форма:
- Вход в Моето пространство (egov.bg).
- Автентикация с възможност за избор на вид средство за електронна идентификация - Квалифициран електронен подпис (КЕП), мобилен електронен подпис, ПИК на НОИ или ПИК на НАП.
- Изберете електронна административна услуга от Каталога на услугите.
- Натиснете бутон Заяви услуга.
След избор на услуга се извършва автоматична проверка за наличен профил на потребителят в Системата за сигурно електронно връчване (edelivery.egov.bg). В случай, че потребителят няма активен профил, или същият е деактивиран, бутон Продължи не може да бъде избран. Визуализира се съобщение „Нямате създаден профил в система еВръчване или е неактивен. За създаване/активиране на профил изберете тук”.
За да можете да подписвате документи от персоналния Ви профил в eGov.bg е необходимо да инсталирате компонента за еПодписване NexU на Вашия компютър. Приложението NexU е базирано на стандарти, приети и регламентирани от Европейската комисия и служи за връзка между Вашия интернет браузер и хранилището на електронния сертификат на Вашия компютър, с който се извършва подписването на документи. Инструкция за инсталация и използване на компонента за еПодписване можете да намерите тук.
II. Заявяване на електронна услуга чрез Системата за сигурно електронно връчване:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете полетата във формата.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Подпис за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) и да се генерира уникален номер на заявката.
- След приключване, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез Системата за сигурно електронно връчване към Национална експертна лекарска комисия.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
Такси
Не се дължи заплащане
- Резултат от услугата
Кой издава резултата от услугата
Национална експертна лекарска комисия
Как ще получа резултата
+ Административни звена, предоставящи услугата
- Допълнителна информация
Доставчик на услугата
Кой може да предостави информация за услугата
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 11.07.2024 г.