Z6_PPGAHG8001C6B0QP77BB1I2HD7
Всичко за електронните услуги в България - бързо и лесно
Z7_PPGAHG8001JQ80QLIPVKJ93001

Актуализация на данни в информационната база данни по чл. 108а, ал. 1 от Закона за здравето

Какво представлява услугата

Описание

На основание на чл. 108а, ал. 1 от Закона за здравето на НЕЛК е възложено създаването и поддържането на информационна база данни (ИБД) за всички лица, преминали през ТЕЛК/НЕЛК за установяване на трайно намалена работоспособност (ТНР)/вид и степен на увреждане (ВСУ). Съгласно чл. 2, ал. 4 от Закона за електронното управление, НЕЛК се явява централен администратор на данни за хората с увреждания в ИБД.

 

Гражданите могат да достъпват информация за експертни решения (ТЕЛК/НЕЛК) в ИБД: собствени/ за  лице, на което се явяват пълномощник или законен представител, във връзка с освидетелстване за ТНР/ВСУ в ИБД, по следните електронни канали:

  1. През профила на човек с увреждане в уеб-портала на Агенция за хората с увреждания (АХУ) на адрес https://ahu.mlsp.government.bg/hu/prof/index/ .Проверката се извършва в информационната система на АХУ чрез Системата за сигурно електронно връчване (ССЕВ) на Министерство на електронното управление (МЕУ)- бутон "Профил на човек с увреждания", при което се извеждат всички експертни решения от ИБД.
     
  2. През „Справки за физическо лице“ в собствения профил на лицето в Системата за сигурно електронно връчване на адрес https://edelivery.egov.bg/ .

Проверката се извършва в ИБД чрез информационната система за обмен на справочна и удостоверителна информация (RegiX) поддържана от МЕУ, посредством ССЕВ- бутон "Справка за физическо лице". При извършването на справка за физическо лице в ССЕВ проверката е необходимо да се извърши поотделно в двете системи от ИБД:

  • Информационната система за контрол на медицинската експертиза (ИСКМЕ);
  • Единната информационна система на медицинската експертиза (ЕИСМЕ).

 

В ИБД се поддържат следните справки:

  • Справка за всички експертни решения на лице;
  • Справка за последното експертно решение на лице.

 

Когато, след извършена проверка, лице с увреждане не намери свои персонални данни/данни за лицето, на което се явява пълномощник или законен представител, то може да подаде заявление до НЕЛК за актуализиране на данни в информационната база данни по чл. 108а, ал.1 от Закона за здравето.

- Правно основание

  • Закон за здравето – чл. 108а, ал.1 и ал. 7;
  • Правилник за устройството и организацията на работа на органите на медицинската експертиза и на регионалните картотеки на медицинските експертизи  – чл. 54а, ал.1, чл. 54б, ал. 1 – 2 и чл. 54в, ал. 1 – 3.

- Какво е необходимо да приготвя предварително

Попълнено заявление по образец

Образци на документи

Възможни начини за заявяване

По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване

- Описание на електронно заявяване

Заявяване на електронна услуга чрез уеб базирана електронна форма:

 

  1. Вход в Моето пространство (egov.bg).
  2. Автентикация с възможност за избор на вид средство за електронна идентификация - Квалифициран електронен подпис (КЕП), мобилен електронен подпис, ПИК на НОИ или ПИК на НАП.
  3. Изберете електронна административна услуга от Каталога на услугите.
  4. Натиснете бутон Заяви услуга.

 

След избор на услуга се извършва автоматична проверка за наличен профил на потребителят в Системата за сигурно електронно  връчване (edelivery.egov.bg). В случай, че потребителят няма активен профил, или същият е деактивиран, бутон Продължи не може да бъде избран. Визуализира се съобщение „Нямате създаден профил в система еВръчване или е неактивен. За създаване/активиране на профил изберете тук”.


За да можете да подписвате документи от персоналния Ви профил в eGov.bg е необходимо да инсталирате компонента за еПодписване NexU на Вашия компютър. Приложението NexU е базирано на стандарти, приети и регламентирани от Европейската комисия и служи за връзка между Вашия интернет браузер и хранилището на електронния сертификат на Вашия компютър, с който се извършва подписването на документи. Инструкция за инсталация и използване на компонента за еПодписване можете да намерите тук

 

II.    Заявяване на електронна услуга чрез Системата за сигурно електронно връчване:
  

  1. Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
  2. Съхранете електронната форма на вашия компютър.
  3. Отворете формата с Adobe Reader. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
  4. Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
  5. Попълнете полетата във формата.
  6. След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Подпис за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) и да се генерира уникален номер на заявката.
  7. След приключване, съхранете формата на вашия компютър.

 

Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез Системата за сигурно електронно връчване към Национална експертна лекарска комисия.

- Такси и срокове за предоставяне на услугата

Срок за предоставяне на услугата

30 дни

Такси

Не се дължи заплащане

- Резултат от услугата

Кой издава резултата от услугата

Национална експертна лекарска комисия

Как ще получа резултата

Като електронен документ в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване

+ Административни звена, предоставящи услугата

- Допълнителна информация

Доставчик на услугата

Кой може да предостави информация за услугата

Допълнителни данни за услугата

Вътрешно административна услуга: Не