Web Content Viewer
ActionsРегистрация по Схемата на Общността за управление по околна среда и одит (EMAS)
Какво представлява услугата
Описание
Целта на EMAS е да насърчава непрекъснатото подобряване на екологичните резултати на организациите чрез създаване и прилагане на системи за управление по околна среда, периодична оценка на резултатите, предоставяне на информация относно екологичните резултати, открит диалог с обществеността и други заинтересовани страни, както и активното участие на служители в организациите и подходящо обучение.
В срок 14 дни от представяне на документите министърът на околната среда и водите или оправомощено от него длъжностно лице проверява пълнотата на документацията и:
1. Открива процедура за регистрация, за което писмено уведомява организацията, или
2. Не открива процедура за регистрация в случай на констатирани неточности или пропуски в документацията, за което писмено уведомява организацията.
След откриване на процедура за регистрация министърът на околната среда и водите или оправомощено от него длъжностно лице:
1. Публикува в срок 30 дни на интернет страницата на МОСВ информация за откриването на процедура за регистрация на организацията;
2. Изисква от Изпълнителна агенция "Българска служба за акредитация" потвърждение, че проверката и заверката са извършени в съответствие с изискванията на Регламент (ЕО) № 1221/2009;
3. Изисква от контролните органи по чл. 157д, ал. 1 ЗООС (директорите на РИОСВ) становище относно спазването на изискванията на нормативната уредба по околна среда от страна на организацията;
4. Извършва оценка за съответствие с изискванията на чл. 13, параграф 2 от Регламент (ЕО) № 1221/2009 за регистрация; за целите на оценката компетентният орган може да изиска допълнителна информация.
Въз основа на извършената оценка и в срок до 45 дни от откриването на процедурата министърът на околната среда и водите:
1. Издава мотивирано решение за регистрация и удостоверение за регистрация на български и английски език, предоставя на организацията логото на EMAS и регистрационния ? номер, или
2. Издава мотивирано решение за отказ за регистрация.
- Правно основание
- Закон за опазване на околната среда - чл. 132, чл.133 и чл.134
- Регламент (ЕО) № 1221/2009 на Европейския парламент и на Съвета от 25 ноември 2009 година относно доброволното участие на организации в Схемата на Общността за управление по околна среда и одит (EMAS) и за отмяна на Регламент (ЕО) № 761/2001 и на решения 2001/681/ЕО и 2006/193/ЕО на Комисията - чл. 13
- Наредба № Н-2 от 2.07.2012 г. за реда за регистриране, подновяване на регистрацията и контрол по Схемата на Общността за управление по околна среда и одит (EMAS) - чл. 5
- Какво е необходимо да приготвя предварително
Организациите, желаещи да се регистрират по EMAS, подават в Министерството на околната среда и водите (МОСВ) следните документи на български език:
1. Заявление за регистрация съгласно приложение № 1 към Наредба № Н-2 ОТ 2 юли 2012 г. за реда за регистриране, подновяване на регистрацията и контрол по схемата на Общността за управление на околна среда и одит (EMAS);
2. Информация за организацията съгласно Приложение VI от Регламент (ЕО) № 1221/2009;
3. Екологичната декларация, изготвена съгласно чл. 4, параграф 1, точка г) от Регламент (ЕО) № 1221/2009, заверена от проверяващ по околна среда, в електронна и печатна форма;
4. Декларация на проверяващия по околна среда съгласно Приложение VII от Регламент (ЕО) № 1221/2009;
5. Декларация на проверяващия по околна среда съгласно приложение № 2 в случай на искане за ползване на дерогация за малки организации.
Образци на документи
- Заявление за регистрация EMAS
- Информация за организацията съгласно Приложение VІ от Регламент (ЕО) № 1221/2009 EMAS
- Декларация на проверяващия по околна среда в случай на искане за ползване на дерогация за малки организации EMAS
- Декларация на проверяващия по околна среда съгласно Приложение VII Регламент (ЕО) № 1221/2009 EMAS
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
Преди да започнете електронно заявяване:
- Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
- Необходимо е да притежавате профил в системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/).
- Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
За да заявите услугата:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете всички полета с изискваната информация.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Запази или ако доставчика на услугата изисква подпис подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) за да се генерира уникален номер на заявката.
- Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
- След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма и необходимите придружаващи документи изпратете чрез системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/) към Министерство на околната среда и водите
или
Натиснете бутона Заяви услугата за връзка към системата „Електронни форми“.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
до 59 дни
Такси
Не се заплаща за услугата
- Резултат от услугата
Кой издава резултата от услугата
Министър на околната среда и водите
Как ще получа резултата
+ Административни звена, предоставящи услугата
- Допълнителна информация
Доставчик на услугата
Министерство на околната среда и водите
Идентификатор: 82
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 27.10.2023 г.