Z6_PPGAHG8001C6B0QP77BB1I2HU1
Всичко за електронните услуги в България - бързо и лесно
Z7_PPGAHG8001RLB0Q5AVKQL510H7

Издаване на актове, свързани с митническо освобождаване от заплащане на вносни сборове при допускане на стоки за свободно обращение

Какво представлява услугата

Описание

Административната услуга предоставя възможност на юридически лица да бъдат освободени от заплащане на вносни сборове при допускане на стоки за свободно обръщение.

- Правно основание

  • Постановление № 75 на МС oт 6.04.2007 г. за прилагане на членове 43 - 52, 53, 55, 57, 59, 61, 67, 68 и 74 от Регламент (ЕО) № 1186/2009 на Съвета от 16 ноември 2009 г. за установяване на система на Общността за митнически освобождавания (кодифицирана версия) (ОВ, L 324 от 10.12.2009 г.) (Загл. изм. - ДВ, бр. 27 от 2010 г., в сила от 9.04.2010 г.) - чл. 2, ал. 1

- Какво е необходимо да приготвя предварително

Необходими документи:

  1. Заявление от ръководителя/умълномощеното лице на организацията/институцията
  2. Удостоверение от съответната териториална дирекция на Националната агенция по приходите за липса на ликвидни и изискуеми публични вземания – по служебен път*
  3. Декларация от ръководителя на организацията или институцията или от упълномощено от него длъжностно лице, че:
  • липсват митнически задължения;
  • счетоводните системи на организацията или институцията дават възможност за точно и пълно отразяване на операциите, извършване с внесените стоки;
  • вносът на стоките няма да създаде предпоставки за злоупотреби и не представлява форма на нелоялна конкуренция;
  • се задължава да изпрати съответните стоки директно до декларираното място на получаване, да ги заведе на отчет в инвентарната си книга, да ги употребява изключително за целите, предвидени във въпросните членове и да улеснява всяка проверка, която компетентните органи счетат за необходима, за да се установи дали се спазват условията за освобождаването от вносни сборове, или дали тези условия остават спазени.

Образци на документи

Възможни начини за заявяване

През портал за предоставяне на електронни услуги,Със заявление на гише в център за административно обслужване,Със заявление по електронна поща,Със заявление по пощата,Устно на гише в център за административно обслужване,По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване

- Описание на електронно заявяване

I. Заявяване на електронна услуга чрез уеб базирана електронна форма:

 

  1. Вход в Моето пространство (eGov.bg).
  2. Автентикация с възможност за избор на вид средство за електронна идентификация - Квалифициран електронен подпис (КЕП) или мобилен електронен подпис.
  3. Изберете електронна административна услуга от Каталога на услугите.
  4. Натиснете бутон Заяви услуга.

 

След избор на услуга се извършва автоматична проверка за наличен профил на потребителя в Системата за сигурно електронно  връчване (edelivery.egov.bg). В случай, че потребителят няма активен профил, или същият е деактивиран, бутон Продължи не може да бъде избран. Визуализира се съобщение „Нямате създаден профил в система еВръчване или е неактивен. За създаване/активиране на профил изберете тук”.


За да можете да подписвате документи от персоналния Ви профил в eGov.bg е необходимо да инсталирате компонента за еПодписване NexU на Вашия компютър. Приложението NexU е базирано на стандарти, приети и регламентирани от Европейската комисия и служи за връзка между Вашия интернет браузер и хранилището на електронния сертификат на Вашия компютър, с който се извършва подписването на документи. Инструкция за инсталация и използване на компонента за еПодписване можете да намерите тук

 

II.    Заявяване на електронна услуга чрез Системата за сигурно електронно връчване:
 

  1. Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
  2. Съхранете електронната форма на вашия компютър.
  3. Отворете формата с Adobe Reader. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
  4. Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
  5. Попълнете полетата във формата.
  6. След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Запази или ако доставчика на услугата изисква подпис подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) за да се генерира уникален номер на заявката.
  7.  След приключване, съхранете формата на вашия компютър.

 

Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез Системата за сигурно електронно връчване към Министерство на труда и социалната политика.

- Такси и срокове за предоставяне на услугата

Срок за предоставяне на услугата

Заповедта, с която се дава или отказва одобрение, се издава в срок един месец от датата на постъпване на искането по ал. 2 в администрацията на съответния компетентен орган.

Такси

Не се заплаща за услугата

- Резултат от услугата

Кой издава резултата от услугата

Министър на труда и социалната политика

Как ще получа резултата

Като електронен документ в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване,На хартиен носител на гише в центъра за административно обслужване,На хартиен носител чрез лицензиран пощенски оператор

+ Административни звена, предоставящи услугата

Дирекция "Административно обслужване и човешки ресурси"
Адрес: обл. София (столица), общ. Столична, гр. София, р-н Оборище, ул. "Триадица" № 2, п.к. 1051
Код за междуселищно избиране: 02
Телефон за връзка: (02)8119412 стационарен телефон, платен съгласно тарифата на оператора, който потребителя използва
Факс: 988 44 05
Адрес на електронна поща: mlsp@mlsp.government.bg
Работно време: Гъвкаво работно време, от 09:00 до 17:30, Работно време от 09,00 ч. до 17,30 ч., всеки работен ден, с непрекъсваем режим на обслужване в ЦАО.

- Допълнителна информация

Доставчик на услугата

Допълнителни данни за услугата

Вътрешно административна услуга: Не