Издаване на удостоверение за раждане - дубликат
Издаване на удостоверение за раждане - дубликат
Какво представлява услугата
Описание
Ще Ви бъде издаден дубликат на удостоверение за раждане.
Кой може да заяви услугата:
- Лице, за което се отнася удостоверението, неговите родители или законните му представители.
- Лице, което черпи права от акта за раждане или от издаването на удостоверението за раждане, при наличието на предпоставки за представяне на официални документи по Граждански процесуален Кодекс и Наказателно-процесуален кодекс.
- Лице, за което е издадено удостоверение по Административно процесуален кодекс за снабдяване с документи от държавни органи.
- Друга община или държавен орган, когато това е свързано с административното обслужване на лицата, вписани в акта, както и по искане на съда, прокурора и органите на досъдебното производство.
- Правно основание
Закон за гражданската регистрация - чл. 88, ал. 1, т. 1, във връзка с; чл. 40, ал. 1
Закон за местните данъци и такси - чл. 110, ал. 1, т. 4
- Какво е необходимо да приготвя предварително
За да ползвате услугата, трябва да подадете следните документи:
- Искане за издаване на документ по образец.
- Документ за платена такса.
В зависимост от качеството, в което действате, може да са Ви необходими допълнително някои от следните документи:
- Документ, удостоверяващ наличието на законното представителство.
- Нотариално заверено изрично пълномощно.
- Съдебно удостоверение.
- Удостоверение от административен орган.
- Удостоверение от съда или досъдебен орган.
- Иницииращ документ/акт.
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
Преди да започнете електронно заявяване:
- Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
- Необходимо е да притежавате профил в системата „Електронно връчване“ (https://edelivery.egov.bg/).
- Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
За да заявите услугата:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в края на описанието на услугата.
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете всички полета с изискваната информация.
- От падащото меню в края на формата изберете начина, по който желаете да заявите услугата.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Подпис за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) и да се генерира уникален номер на заявката.
- Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
- След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма и необходимите придружаващи документи изпратете чрез системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/) към Общинска администрация.
или
Натиснете бутона Заяви услугата за връзка към системата.
- Резултат от услугата
Описание
Резултатът от административната услуга се получава по един от следните начини:
- лично от звеното за административно обслужване;
- чрез лицензиран пощенски оператор на посочен от заявителя адрес, като пощенските разходи са за сметка на заявителя, платими при получаването на резултатът от административната услуга;
- по електронен път в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване.
Кой издава резултата от услугата
Кметът на общината, на чиято територия е родено лицето, както и консулското длъжностно лице в чужбина
- Услугата се предоставя от общински администрации
- Допълнителна информация
Услугата се предоставя от
Кой може да предостави информация за услугата
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 12.12.2022 г.