Z6_PPGAHG8001C6B0QP77BB1I2HB1
Всичко за електронните услуги в България - бързо и лесно
Z7_PPGAHG80095J50Q5EB66K42055

Издаване на разрешение за промяна на предназначението на сгради или на самостоятелни обекти в сгради без извършване на строителни и монтажни работи

Какво представлява услугата

Описание

При промяна на предназначението на сгради или на самостоятелни обекти в сгради без извършване на строителни и монтажни работи (СМР) се издава разрешение за промяна на предназначението от главния архитект на общината.

 

За тези промени не се изисква одобряването на инвестиционни проекти и издаването на разрешение за строеж. Необходимо е да са спазени изискванията на чл. 38 и чл. 39 от ЗУТ, да не се нарушават правилата и нормативите за застрояване и да са представени положителни становища от съответните компетентни органи относно спазване на изискванията, определени с нормативен акт за новото предназначение.

- Правно основание

  • Закон за устройство на територията - чл. 147а

- Какво е необходимо да приготвя предварително

  1. Заявление (по образец);
  2. Документ за собственост или право на строеж;
  3. Удостоверение за наследници (когато документът за собственост е на името на наследодател на заявителя) - добавя се служебно;
  4. Актуална скица на обект или СОС от СГКК;
  5. Виза за проектиране в случаите на чл. 140 ал.3 от ЗУТ;
  6. Нотариално заверена декларация за липса на СМР;
  7. Уведомление за инвестиционно предложение за промяна на предназначението (неразделна част от заявлението);
  8. Решение на ОВОС или решение за преценяване на необходимостта от ОВОС( при необходимост);
  9. Нотариално заверени съгласия, решения на общо събрание на ЕС;
  10. Съгласуване по реда на чл.39, ал.3 със съответния министър;
  11. Документ за въвеждане в експлоатация на строежа (удостоверение за търпимост);
  12. Копие от пълномощно (при заявление на пълномощник) заверено „Вярно с оригинала“;
  13. Други (положителни становища от съответните компетентни органи, относно запазване на изискванията, определени с нормативен акт за новото предназначение);
  14. Вносна бележка или платежно нареждане на внесена такса (освобождават се от такси за технически услуги държавните и общински органи, организациите на бюджета издръжка и Българският червен кръст).

Образци на документи

Възможни начини за заявяване

Със заявление на гише в център за административно обслужване,Със заявление по електронна поща,Със заявление по пощата,Устно на гише в център за административно обслужване,По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване

- Описание на електронно заявяване

Заявяване на електронна услуга чрез уеб базирана електронна форма:

 

  1. Вход в Моето пространство (egov.bg).
  2. Автентикация с възможност за избор на вид средство за електронна идентификация - Квалифициран електронен подпис (КЕП), мобилен електронен подпис, ПИК на НАП и ПИК на НОИ.
  3. Изберете електронна административна услуга от Каталога на услугите.
  4. Натиснете бутон Заяви услуга.

 

След избор на услуга се извършва автоматична проверка за наличен профил на потребителят в Системата за сигурно електронно  връчване (edelivery.egov.bg). В случай, че потребителят няма активен профил, или същият е деактивиран, бутон Продължи не може да бъде избран. Визуализира се съобщение „Нямате създаден профил в система еВръчване или е неактивен. За създаване/активиране на профил изберете тук”.


За да можете да подписвате документи от персоналния Ви профил в eGov.bg е необходимо да инсталирате компонента за еПодписване NexU на Вашия компютър. Приложението NexU е базирано на стандарти, приети и регламентирани от Европейската комисия и служи за връзка между Вашия интернет браузер и хранилището на електронния сертификат на Вашия компютър, с който се извършва подписването на документи. Инструкция за инсталация и използване на компонента за еПодписване можете да намерите тук

- Такси и срокове за предоставяне на услугата

Срок за предоставяне на услугата

7 дни

- Резултат от услугата

Кой издава резултата от услугата

Кмет на община

Как ще получа резултата

Като електронен документ в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване,На хартиен носител на гише в центъра за административно обслужване,На хартиен носител чрез лицензиран пощенски оператор

- Услугата се предоставя от общински администрации

- Допълнителна информация

Услугата се предоставя от

Допълнителни данни за услугата

Вътрешно административна услуга: Не