Вписване в избирателния списък
ActionsВписване в избирателния списък
Какво представлява услугата
Описание
Подаване на заявление.
Заявлението се подава от избирател, който има право да гласува, но е пропуснат в избирателния списък или за който е отпаднало основанието за заличаване, до кмета на общината/района/кметството/кметския наместник до предизборния ден.
Разглеждане на заявление.
Кметът на общината/района/кметството/кметският наместник разглеждат заявлението Заявлението се подава от избирател, който има право да гласува, но е пропуснат в избирателния списък или за който е отпаднало основанието за заличаване, до кмета на общината/района/кметството/кметския наместник до предизборния ден.
Кметът на общината/района/кметството/кметският наместник разглеждат заявлението незабавно и се произнасят с мотивирано решение.
Избирател, който е изтърпял наказание лишаване от свобода или не е вече под запрещение се вписва в избирателните списъци след представяне на съответен документ, приложен към заявлението.
Вписване в избирателния списък.
Вписването се извършва от органите по чл.23, ал. 1 ИК по писмено искане на избирателя до предаването на списъците на СИК.
Отказът за вписване в избирателния списък се съобщава на заявителя незабавно и може да се обжалва пред съответния административен съд в срок до 2 дни от съобщението.
Съдът разглежда жалбата в открито заседание в срок до 2 дни от постъпването й с призоваване на жалбоподателя и на органите по чл. 23, ал. 1 ИК и постановява решение, което се обявява незабавно и не подлежи на обжалване (чл.45, ал. 1 ИК).
- Правно основание
- Изборен кодекс - чл. 27, ал.3, ал.4 и ал.6
- Какво е необходимо да приготвя предварително
Попълнено заявление за вписване в избирателния списък
Образци на документи
За избори за народни представители
За избори за членове на Европейския праламент от Република България
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
Преди да започнете електронно заявяване:
- Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
- Необходимо е да притежавате профил в системата „Електронно връчване“ (https://edelivery.egov.bg/).
- Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
За да заявите услугата:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи" .
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете всички полета с изискваната информация.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Дата и попълнете за генериране на уникален номер на заявката, след това Подпис за да подпишете електронно формата.
- Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер идентифицира заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
- След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма и необходимите придружаващи документи изпратете чрез системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/) към Общинска администрация
или
натиснете бутона Заяви услугата за връзка към системата за електронни форми.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
незабавно
- Резултат от услугата
Кой издава резултата от услугата
Кмет на община
Как ще получа резултата
- Услугата се предоставя от общински администрации
- Допълнителна информация
Услугата се предоставя от
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 30.04.2024 г.