Издаване на разрешение за събиране на гъби за стопански цели
Издаване на разрешение за събиране на гъби за стопански цели
Какво представлява услугата
Описание
Разрешителни за събиране на гъби за стопански цели се издават ежегодно в съответствие с годишен план за ползване на гъби и горски плодове, които не са от лечебни растения. С плана се определят местата/площите, вида и количествата на разрешените гъби, периода, начина и средствата за събиране на гъбите, процедурата за подаване на заявленията и издаване на разрешителни за събиране на гъбите.
За издаване на разрешение, физическите или юридическите лица подават заявление по образец. Образец от заявлението може да се получат в Централния офис на Дирекцията, офисите на съответния парков участък.
Заявлението се адресира до Директора на съответната Дирекция “Национален парк”.
Заявлението се завежда в регистъра на съответния парков участък или в Централния офис.
Заявления, които не са попълнени по образец, се оставят без разглеждане.
Въз основа на подаденото заявление 14-дневен срок се издава индивидуален административен акт - разрешение. Разрешенията се издават по реда на постъпването на заявленията.
Въз основа на акта, определени от Директора длъжностни лица издават разрешително по образец за ползване на гъби за стопански цели, след заплащане на таксата за ресурса, в зависимост от количеството.
Отказ за разрешаване на добиване на гъби за стопански цели се прави при изчерпване на количествата в определените места и когато заявителят е посочил за ползване на гъби място, което не е определено в Годишния план. Отказите могат да се обжалват по реда на Административнопроцесуалния кодекс.
- Правно основание
- Закон за защитените територии - чл. 50, т. 6
- Правилник за устройството и дейността на дирекциите на националните паркове - чл. 5
- Какво е необходимо да приготвя предварително
Подаване на заявление по образец
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
I. Заявяване на електронна услуга чрез уеб базирана електронна форма:
- Вход в Моето пространство (egov.bg).
- Автентикация с възможност за избор на вид средство за електронна идентификация - Квалифициран електронен подпис (КЕП), мобилен електронен подпис.
- Изберете електронна административна услуга от Каталога на услугите.
- Натиснете бутон Заяви услуга.
След избор на услуга се извършва автоматична проверка за наличен профил на потребителят в Системата за сигурно електронно връчване (edelivery.egov.bg). В случай, че потребителят няма активен профил, или същият е деактивиран, бутон Продължи не може да бъде избран. Визуализира се съобщение „Нямате създаден профил в система еВръчване или е неактивен. За създаване/активиране на профил изберете тук”.
За да можете да подписвате документи от персоналния Ви профил в eGov.bg е необходимо да инсталирате компонента за еПодписване NexU на Вашия компютър. Приложението NexU е базирано на стандарти, приети и регламентирани от Европейската комисия и служи за връзка между Вашия интернет браузер и хранилището на електронния сертификат на Вашия компютър, с който се извършва подписването на документи. Инструкция за инсталация и използване на компонента за еПодписване можете да намерите тук.
II. Заявяване на електронна услуга чрез Системата за сигурно електронно връчване:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете полетата във формата.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Подпис за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) и да се генерира уникален номер на заявката.
- След приключване, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез Системата за сигурно електронно връчване към Дирекция "Национален парк" със седалище населеното място.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
14 дневен
- Резултат от услугата
Описание
Въз основа на подаденото заявление 14-дневен срок се издава индивидуален административен акт – разрешение. Разрешенията се издават по реда на постъпването на заявленията.
Кой издава резултата от услугата
Директор
Как ще получа резултата
+ Административни звена, предоставящи услугата
- Услугата се предоставя от администрации
- Допълнителна информация
Услугата се предоставя от
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 09.07.2025 г.