Z6_PPGAHG8001C6B0QP77BB1I29G1
Всичко за електронните услуги в България - бързо и лесно
Z7_PPGAHG800PTD20Q5VTOA6P0033

Издаване на разрешение за събиране на гъби за стопански цели

Какво представлява услугата

Описание

Разрешителни за събиране на гъби за стопански цели се издават ежегодно в съответствие с годишен план за ползване на гъби и горски плодове, които не са от лечебни растения. С плана се определят местата/площите, вида и количествата на разрешените гъби, периода, начина и средствата за събиране на гъбите, процедурата за подаване на заявленията и издаване на разрешителни за събиране на гъбите.

 

За издаване на разрешение, физическите или юридическите лица подават заявление по образец. Образец от заявлението може да се получат в Централния офис на Дирекцията, офисите на съответния парков участък.

Заявлението се адресира до Директора на съответната Дирекция “Национален парк”.

Заявлението се завежда в регистъра на съответния парков участък или в Централния офис.

Заявления, които не са попълнени по образец, се оставят без разглеждане.

 

Въз основа на подаденото заявление 14-дневен срок се издава индивидуален административен акт - разрешение. Разрешенията се издават по реда на постъпването на заявленията.

 

Въз основа на акта, определени от Директора длъжностни лица издават разрешително по образец за ползване на гъби за стопански цели, след заплащане на таксата за ресурса, в зависимост от количеството.

 

Отказ за разрешаване на добиване на гъби за стопански цели се прави при изчерпване на количествата в определените места и когато заявителят е посочил за ползване на гъби място, което не е определено в Годишния план. Отказите могат да се обжалват по реда на Административнопроцесуалния кодекс.

 

- Правно основание

  • Закон за защитените територии - чл. 50, т. 6
  • Правилник за устройството и дейността на дирекциите на националните паркове - чл. 5

- Какво е необходимо да приготвя предварително

Подаване на заявление по образец

Образци на документи

Възможни начини за заявяване

През портал за предоставяне на електронни услуги,Със заявление на гише в център за административно обслужване,Със заявление по електронна поща,Със заявление по пощата,Устно на гише в център за административно обслужване,По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване

- Описание на електронно заявяване

I.    Заявяване на електронна услуга чрез уеб базирана електронна форма:

 

  1. Вход в Моето пространство (egov.bg).
  2. Автентикация с възможност за избор на вид средство за електронна идентификация - Квалифициран електронен подпис (КЕП), мобилен електронен подпис.
  3. Изберете електронна административна услуга от Каталога на услугите.
  4. Натиснете бутон Заяви услуга.

 

След избор на услуга се извършва автоматична проверка за наличен профил на потребителят в Системата за сигурно електронно  връчване (edelivery.egov.bg). В случай, че потребителят няма активен профил, или същият е деактивиран, бутон Продължи не може да бъде избран. Визуализира се съобщение „Нямате създаден профил в система еВръчване или е неактивен. За създаване/активиране на профил изберете тук”.


За да можете да подписвате документи от персоналния Ви профил в eGov.bg е необходимо да инсталирате компонента за еПодписване NexU на Вашия компютър. Приложението NexU е базирано на стандарти, приети и регламентирани от Европейската комисия и служи за връзка между Вашия интернет браузер и хранилището на електронния сертификат на Вашия компютър, с който се извършва подписването на документи. Инструкция за инсталация и използване на компонента за еПодписване можете да намерите тук

 

II.    Заявяване на електронна услуга чрез Системата за сигурно електронно връчване:
  

  1. Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
  2. Съхранете електронната форма на вашия компютър.
  3. Отворете формата с Adobe Reader. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
  4. Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
  5. Попълнете полетата във формата.
  6. След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Подпис за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) и да се генерира уникален номер на заявката.
  7. След приключване, съхранете формата на вашия компютър.

 

Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез Системата за сигурно електронно връчване към Дирекция "Национален парк" със седалище населеното място.

- Такси и срокове за предоставяне на услугата

Срок за предоставяне на услугата

14 дневен

- Резултат от услугата

Описание

Въз основа на подаденото заявление 14-дневен срок се издава индивидуален административен акт – разрешение. Разрешенията се издават по реда на постъпването на заявленията.

Кой издава резултата от услугата

Директор

Как ще получа резултата

Като електронен документ в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване,На хартиен носител на гише в центъра за административно обслужване,На хартиен носител чрез лицензиран пощенски оператор,По електронен път на посочена в заявлението електронна поща

+ Административни звена, предоставящи услугата

Дирекция "Административни, финансови и правни дейности"
Адрес: обл. Благоевград, общ. Благоевград, гр. Благоевград, кв."Вароша", ул."Бистрица" № 12 В, п.к. 56, п.к. 2700
Код за междуселищно избиране: 073
Телефон за връзка: (073)880 537
Факс: (073)88 10 23
Адрес на електронна поща: delovodstvo@rilanationalpark.bg
Работно време: Стандартно, от 09:00 до 17:30, Звеното за Административно обслужване работи без прекъсване

 

Дирекция "Административни, финансови и правни дейности"
Адрес: обл. Благоевград, общ. Банско, гр. Банско, , п.к. 2770
Код за междуселищно избиране: 0749
Телефон за връзка: 0749 88202
Факс: 0749 88204
Адрес на електронна поща: dnp@pirin.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 09:00 до 17:30, стандартно

 

Дирекция "Административни, финансови и правни дейности"
Адрес: обл. Габрово, общ. Габрово, гр. Габрово, ул. Бодра смяна 3, ет. 3, п.к. 5300
Код за междуселищно избиране: 066
Телефон за връзка: (066)801 277
Факс: (066)801 277
Адрес на електронна поща: office@centralbalkan.bg
Работно време: Стандартно работно време, от 08:00 до 16:30, 8-часов работен ден при 5-дневна работна седмица обедна почивка 30 минути и се ползва в интервала между 12.00. и 14.00 ч.

- Услугата се предоставя от администрации

- Допълнителна информация

Услугата се предоставя от

Допълнителни данни за услугата

Вътрешно административна услуга: Не