Регистрация на племенни и репродуктивни пчелини за производство на елитни и племенни пчелни майки и отводки (рояци)
Регистрация на племенни и репродуктивни пчелини за производство на елитни и племенни пчелни майки и отводки (рояци)
Какво представлява услугата
Описание
роизводството на елитни и племенни пчелни майки и отводки (рояци) се извършва в племенни и репродуктивни пчелини от физически и юридически лица, които членуват в развъдни организации, след вписване в регистъра по местонахождение на пчелините.
Процедура:
След получаване на становище от Областна дирекция по безопасност на храните за епизоотичната обстановка в района на пчелина и за здравословния статус на пчелните семейства, длъжностно лице извършва проверка на заявлението с приложените доказателства, като е възможно да извърши и такава на място за съответствие с изискванията. Удостоверението за регистрация се издава в 14-дневен срок от започване на административното производство в случай на предоставени със заявлението доказателства или налични такива при друг административен орган.
- Правно основание
- Закон за пчеларството - чл. 19, ал. 2
- Наредба № 47 от 11.11.2003 г. за производство и предлагане на пазара на елитни и племенни пчелни майки и отводки (рояци) и реда за водене на регистър - чл. 25, ал. 1
- Какво е необходимо да приготвя предварително
- Заявление по образец;
- Положително становище за регистрация за съответния вид дейности, издадено от развъдната организация, в която членува заявителя;
- Документ, удостоверяващ професионалната квалификация на заявителя или на наетите от него лица за съответния вид дейности.
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
Заявяване на електронна услуга чрез уеб базирана електронна форма:
- Вход в Моето пространство (egov.bg).
- Автентикация с възможност за избор на вид средство за електронна идентификация - Квалифициран електронен подпис (КЕП), мобилен електронен подпис.
- Изберете електронна административна услуга от Каталога на услугите.
- Натиснете бутон Заяви услуга.
След избор на услуга се извършва автоматична проверка за наличен профил на потребителят в Системата за сигурно електронно връчване (edelivery.egov.bg). В случай, че потребителят няма активен профил, или същият е деактивиран, бутон Продължи не може да бъде избран. Визуализира се съобщение „Нямате създаден профил в система еВръчване или е неактивен. За създаване/активиране на профил изберете тук”.
За да можете да подписвате документи от персоналния Ви профил в eGov.bg е необходимо да инсталирате компонента за еПодписване NexU на Вашия компютър. Приложението NexU е базирано на стандарти, приети и регламентирани от Европейската комисия и служи за връзка между Вашия интернет браузер и хранилището на електронния сертификат на Вашия компютър, с който се извършва подписването на документи. Инструкция за инсталация и използване на компонента за еПодписване можете да намерите тук.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
14-дневен от започване на административното производство в случай на предоставени със заявлението доказателства или налични такива при друг административен орган.
- Резултат от услугата
Кой издава резултата от услугата
Директор
Как ще получа резултата
- Услугата се предоставя от администрации
- Допълнителна информация
Услугата се предоставя от
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 21.03.2025 г.

