Z6_PPGAHG8001C6B0QP77BB1I29O0
Всичко за електронните услуги в България - бързо и лесно
Z7_PPGAHG800PTD20Q5VTOA6P00J1

Регистрация на земеделската и горска техника, превозните средства и машините за земни работи

Какво представлява услугата

Описание

Характеристика - първоначална регистрация.

 

В употреба се допуска самоходна техника с мощност на двигателя над 10 kW, несамоходни и стационарни машини, съоръжения, инсталации и апарати, използвани в земеделието и горите и машини за земни работи, след вписване в регистъра в 30-дневен срок от нейното придобиване от страна на собствениците по седалище на юридическите лица или постоянен адрес на едноличните търговци и физически лица.

 

Процедура - първоначална регистрация.

 

Длъжностно лице извършва проверка на заявлението с приложените доказателства и такава за комплектоване, идентификация и годишен технически преглед на място в съответствие с изискванията. Свидетелство за регистрация, талон за технически преглед и табела с регистрационен номер се издават в 1-месечен срок в случай на предоставени със заявлението доказателства или налични такива при друг административен орган.

 

Характеристика - промяна в регистрацията.

 

Промяна в регистрацията на техниката се извършва в 15-дневен срок от настъпване на следните обстоятелства: промяна на постоянния адрес или на адрес по съдебна, съответно търговска регистрация на собственика; промяна на собствеността или името на собственика; промяна на данните за техниката, посочени в свидетелството за регистрация; изгубване или унищожаване на регистрационната табела за регистрация.

 

Процедура - промяна в регистрацията.

 

Длъжностно лице извършва проверка на заявлението с приложените доказателства и такава на място за съответствие с изискванията. Свидетелство за регистрация и табела с регистрационен номер само по искане на заявителя, когато регистрацията е в същата област се издават в 7-дневен срок в случай на предоставени със заявлението доказателства или налични такива при друг административен орган.

 

Характеристика - прекратяване на регистрацията и отчисляване.

 

Прекратяване на регистрация на техниката се извършва при настъпване на едно от следните обстоятелства: по искане на собственика; при писмено уведомяване за изплатена тотална щета от лицензиран застраховател – за техника, неподлежаща на възстановяване или разкомплектувана за продажба на части от застрахователя; при писмено уведомяване за регистрация на техниката в друга държава-членка на ЕС. Отчисляване на техниката се извършва в 15-дневен срок от настъпване на едно от следните обстоятелства: бракуване; унищожаване вследствие на произшествие, природно бедствие или пожар; напускане на страната; регистрация на техниката в друга област; промяна в регистрацията.

 

Процедура - прекратяване на регистрацията и отчисляване.

 

Длъжностно лице извършва проверка на заявлението с приложените доказателства и такава на място за съответствие с изискванията. Прекратяване на регистрацията и отчисляване на техниката се извършва в 7-дневен срок в случай на предоставени със заявлението доказателства или налични такива при друг административен орган.

- Правно основание

  • Закон за регистрация и контрол на земеделската и горска техника - чл. 11
  • Наредба № 2 от 3.02.2016 г. за условията и реда за регистрация на техниката по Закона за регистрация и контрол на земеделската и горската техника - чл. 7, ал. 1
  • Тарифа за таксите, събирани по Закона за регистрация и контрол на земеделската и горската техника (Загл. изм. - ДВ, бр. 64 от 2002 г., бр. 11 от 2006 г., бр. 48 от 2009 г., бр. 22 от 2016 г., в сила от 22.03.2016 г.) - чл. 1-4

- Какво е необходимо да приготвя предварително

Документи - първоначална регистрация.

 

  1. Заявление по образец;
  2. Документ за собственост с данни за марката, модела и фабричните номера на рамата;
  3. Квитанция за платена застраховка „Гражданска отговорност“ за самоходна техника с мощност на двигателя над 10 kW и ремаркета, когато техниката се пуска в действие;
  4. Документ за регистрация, издаден от компетентен орган от държавата по регистрация, преведен на български език, когато собственикът не е регистриран в Република България;
  5. Валиден сертификат за съответствие с ЕС одобрения тип или валиден сартификат за съответствие с национално одобрения тип;
  6. Валидна декларация за съответствие на техниката, тогава когато се изисква;
  7. Документ за оформен внос, когато собствеността е придобита извън територията на ЕС или ЕИП.
  8. Документ за платена такса.

 

Документи - промяна в регистрацията.

 

  1. Заявление по образец;
  2. Документ за собственост с данните за марка, модел и фабричните номера на рамата, при смяна на собствеността или смяна на рама или двигател;
  3. Свидетелството за регистрация на техниката;
  4. Табела с регистрационен номер;
  5. Доказателства, че техниката е преминала на изпитване и оценка за съответствие с приложимите изисквания за безопасност, при възстановяване на прекратена регистрация на техниката.
  6. Документ за платена такса.

 

Документи - прекратяване на регистрацията и отчисляване.

 

  1. Заявление по образец;
  2. Свидетелството за регистрация на техниката;
  3. Табела с регистрационен номер;
  4. Доказателства, че техниката: е приета за разкомплектуване; се съхранява в имот – частна собственост; се изнася от страната; е открадната.

Образци на документи

Възможни начини за заявяване

Със заявление на гише в център за административно обслужване,Със заявление по електронна поща,Със заявление по пощата,Устно на гише в център за административно обслужване,По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване

- Описание на електронно заявяване

Заявяване на електронна услуга чрез уеб базирана електронна форма:

 

  1. Вход в Моето пространство (egov.bg).
  2. Автентикация с възможност за избор на вид средство за електронна идентификация - Квалифициран електронен подпис (КЕП), мобилен електронен подпис.
  3. Изберете електронна административна услуга от Каталога на услугите.
  4. Натиснете бутон Заяви услуга.

 

След избор на услуга се извършва автоматична проверка за наличен профил на потребителят в Системата за сигурно електронно  връчване (edelivery.egov.bg). В случай, че потребителят няма активен профил, или същият е деактивиран, бутон Продължи не може да бъде избран. Визуализира се съобщение „Нямате създаден профил в система еВръчване или е неактивен. За създаване/активиране на профил изберете тук”.


За да можете да подписвате документи от персоналния Ви профил в eGov.bg е необходимо да инсталирате компонента за еПодписване NexU на Вашия компютър. Приложението NexU е базирано на стандарти, приети и регламентирани от Европейската комисия и служи за връзка между Вашия интернет браузер и хранилището на електронния сертификат на Вашия компютър, с който се извършва подписването на документи. Инструкция за инсталация и използване на компонента за еПодписване можете да намерите тук.

- Такси и срокове за предоставяне на услугата

Срок за предоставяне на услугата

1-месечен в случай на предоставени със заявлението доказателства или налични такива при друг административен орган.

- Резултат от услугата

Кой издава резултата от услугата

Длъжностно лице в Областна дирекция "Земеделие"

Как ще получа резултата

Като електронен документ в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване,На хартиен носител на гише в центъра за административно обслужване,На хартиен носител чрез лицензиран пощенски оператор

- Услугата се предоставя от администрации

- Допълнителна информация

Услугата се предоставя от

Допълнителни данни за услугата

Вътрешно административна услуга: Не