Z6_PPGAHG8001C6B0QP77BB1I29O0
Всичко за електронните услуги в България - бързо и лесно
Z7_PPGAHG800PTD20Q5VTOA6P00J1

Издаване на решение за промяна предназначението на земеделски земи за неземеделски нужди с площ до 50 дка

Какво представлява услугата

Описание

Промяна на предназначението на земеделските земи за неземеделски нужди се разрешава в зависимост от продуктивните качества на земята и целите на промяната от междуведомствена комисия в Областна дирекция „Земеделие“, по местонахождението им, в случай, че площта е до 50 дка, от пета до десета категория или не е поливна. В останалите случаи решенията се постановяват от Комисия за земеделските земи в Министерство на земеделието, храните и горите. Административното производство по постановяване на pешение е двуетапно – за утвърждаване на площадка (трасе) за проектиране и за промяна на предназначението.

 

Пpoцедуpa

 

Административното производство по постановяване на pешение е двуетапно – за утвърждаване на площадка (трасе) за проектиране и за промяна на предназначението. Междуведомствената комисия извършва проверка на заявлението с приложените доказателства за съответствие с изискванията. В случай на отсъствието на доказателства, които заявителя е следвало да предостави, административната преписка се връща за доокомплектоване. Решенията за утвърждаване на площадка (трасе) за проектиране и за промяна на предназначението се постановяват от колективен орган най-късно на първото му заседание в 1-месечен срок от започване на административното производство в случай на предоставени със заявлението доказателства или налични такива при друг административен орган.

- Правно основание

  • Закон за опазване на земеделските земи - чл. 17, ал. 1, т. 1, чл.22, ал.1 и чл.24, ал.2
  • Правилник за прилагане на Закона за опазване на земеделските земи - чл. 31, ал. 1, чл.40, ал.1 и ал.2
  • Тарифа за таксите, които се заплащат при промяна на предназначението на земеделските земи - чл. 5, ал. 1, чл.9, ал.1 и чл.12

- Какво е необходимо да приготвя предварително

Необходими документи

 

1. Заявление по образец;
2. Документ за собственост, договор за учредяване право на строеж върху земята;
3. Нотариално заверена декларация за съгласие за исканата промяна от съсобствениците, когато земята е съсобствена;
4. Скица на имота или скица-проект, когато площадката е за част от имота, с посочени граници и площ, определени с геодезическите координати на определящите ги точки (осигуряване на информация, данни или документи по служебен път);
5. Становище от Регионална дирекция по горите, когато се засягат земи от горската територия;
6. Удостоверение за поливност на земята;
7. Трасе с предварителен проект по чл.126, ал.6, т.1 от Закона за устройство на територията – за линейните обекти на техническата инфраструктура;
8. Акт за категорията на земята (осигуряване на информация, данни или документи по служебен път);
9. Становища или влезли в сила решения, издадени по реда на глава шеста от Закона за опазване на околната среда и по чл.31 от Закона за биологичното разнообразие;
10. Подробен устройствен план – 2 екземпляра, заповед на кмета или решение на общинския съвет за одобряването му и констативен акт, удостоверяващ влизането им в сила, при искане за промяна на предназначението;
11. Документ за платена такса.

Образци на документи

Възможни начини за заявяване

Със заявление на гише в център за административно обслужване,Със заявление по пощата,Устно на гише в център за административно обслужване,По електронен път чрез системата за сигурно електронно връчване

- Описание на електронно заявяване

Заявяване на електронна услуга чрез уеб базирана електронна форма:

 

  1. Вход в Моето пространство (egov.bg).
  2. Автентикация с възможност за избор на вид средство за електронна идентификация - Квалифициран електронен подпис (КЕП), мобилен електронен подпис.
  3. Изберете електронна административна услуга от Каталога на услугите.
  4. Натиснете бутон Заяви услуга.

 

След избор на услуга се извършва автоматична проверка за наличен профил на потребителят в Системата за сигурно електронно  връчване (edelivery.egov.bg). В случай, че потребителят няма активен профил, или същият е деактивиран, бутон Продължи не може да бъде избран. Визуализира се съобщение „Нямате създаден профил в система еВръчване или е неактивен. За създаване/активиране на профил изберете тук”.


За да можете да подписвате документи от персоналния Ви профил в eGov.bg е необходимо да инсталирате компонента за еПодписване NexU на Вашия компютър. Приложението NexU е базирано на стандарти, приети и регламентирани от Европейската комисия и служи за връзка между Вашия интернет браузер и хранилището на електронния сертификат на Вашия компютър, с който се извършва подписването на документи. Инструкция за инсталация и използване на компонента за еПодписване можете да намерите тук

- Такси и срокове за предоставяне на услугата

Срок за предоставяне на услугата

1-месечен от започване на административното производство в случай на предоставени със заявлението доказателства или налични такива при друг административен орган.

- Резултат от услугата

Кой издава резултата от услугата

Междуведомствена комисия в Областна дирекция "Земеделие"

Как ще получа резултата

Като електронен документ в профила на заявителя в системата за сигурно електронно връчване,На хартиен носител на гише в центъра за административно обслужване,На хартиен носител чрез лицензиран пощенски оператор,По електронен път на посочена в заявлението електронна поща

- Услугата се предоставя от администрации

- Допълнителна информация

Услугата се предоставя от

Допълнителни данни за услугата

Вътрешно административна услуга: Не