Издаване на решение за промяна предназначението на земеделски земи за неземеделски нужди с площ до 50 дка
Издаване на решение за промяна предназначението на земеделски земи за неземеделски нужди с площ до 50 дка
Какво представлява услугата
Описание
Промяна на предназначението на земеделските земи за неземеделски нужди се разрешава в зависимост от продуктивните качества на земята и целите на промяната от междуведомствена комисия в Областна дирекция „Земеделие“, по местонахождението им, в случай, че площта е до 50 дка, от пета до десета категория или не е поливна. В останалите случаи решенията се постановяват от Комисия за земеделските земи в Министерство на земеделието, храните и горите. Административното производство по постановяване на pешение е двуетапно – за утвърждаване на площадка (трасе) за проектиране и за промяна на предназначението.
Пpoцедуpa
Административното производство по постановяване на pешение е двуетапно – за утвърждаване на площадка (трасе) за проектиране и за промяна на предназначението. Междуведомствената комисия извършва проверка на заявлението с приложените доказателства за съответствие с изискванията. В случай на отсъствието на доказателства, които заявителя е следвало да предостави, административната преписка се връща за доокомплектоване. Решенията за утвърждаване на площадка (трасе) за проектиране и за промяна на предназначението се постановяват от колективен орган най-късно на първото му заседание в 1-месечен срок от започване на административното производство в случай на предоставени със заявлението доказателства или налични такива при друг административен орган.
- Правно основание
- Закон за опазване на земеделските земи - чл. 17, ал. 1, т. 1, чл.22, ал.1 и чл.24, ал.2
- Правилник за прилагане на Закона за опазване на земеделските земи - чл. 31, ал. 1, чл.40, ал.1 и ал.2
- Тарифа за таксите, които се заплащат при промяна на предназначението на земеделските земи - чл. 5, ал. 1, чл.9, ал.1 и чл.12
- Какво е необходимо да приготвя предварително
Необходими документи
1. Заявление по образец;
2. Документ за собственост, договор за учредяване право на строеж върху земята;
3. Нотариално заверена декларация за съгласие за исканата промяна от съсобствениците, когато земята е съсобствена;
4. Скица на имота или скица-проект, когато площадката е за част от имота, с посочени граници и площ, определени с геодезическите координати на определящите ги точки (осигуряване на информация, данни или документи по служебен път);
5. Становище от Регионална дирекция по горите, когато се засягат земи от горската територия;
6. Удостоверение за поливност на земята;
7. Трасе с предварителен проект по чл.126, ал.6, т.1 от Закона за устройство на територията – за линейните обекти на техническата инфраструктура;
8. Акт за категорията на земята (осигуряване на информация, данни или документи по служебен път);
9. Становища или влезли в сила решения, издадени по реда на глава шеста от Закона за опазване на околната среда и по чл.31 от Закона за биологичното разнообразие;
10. Подробен устройствен план – 2 екземпляра, заповед на кмета или решение на общинския съвет за одобряването му и констативен акт, удостоверяващ влизането им в сила, при искане за промяна на предназначението;
11. Документ за платена такса.
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
Преди да започнете електронно заявяване:
- Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
- Необходимо е да притежавате профил в системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/).
- Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
За да заявите услугата:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в края на описанието на услугата.
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете всички полета с изискваната информация.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Дата и попълнете, за да се генерира уникален номер на заявката и поле Подпис за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП).
- Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
- След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма и необходимите придружаващи документи изпратете чрез системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/) към съответната Областна дирекция "Земеделие".
или
Натиснете бутона Заяви услугата, за връзка към системата „Електронни форми“.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
1-месечен от започване на административното производство в случай на предоставени със заявлението доказателства или налични такива при друг административен орган.
- Резултат от услугата
Кой издава резултата от услугата
Междуведомствена комисия в Областна дирекция "Земеделие"
Как ще получа резултата
+ Административни звена, предоставящи услугата
- Услугата се предоставя от администрации
- Допълнителна информация
Услугата се предоставя от
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 12.12.2022 г.