Издаване на решение за промяна предназначението на земеделски земи за неземеделски нужди с площ до 50 дка
Издаване на решение за промяна предназначението на земеделски земи за неземеделски нужди с площ до 50 дка
Какво представлява услугата
Описание
Промяна на предназначението на земеделските земи за неземеделски нужди се разрешава в зависимост от продуктивните качества на земята и целите на промяната от междуведомствена комисия в Областна дирекция „Земеделие“, по местонахождението им, в случай, че площта е до 50 дка, от пета до десета категория или не е поливна. В останалите случаи решенията се постановяват от Комисия за земеделските земи в Министерство на земеделието, храните и горите. Административното производство по постановяване на pешение е двуетапно – за утвърждаване на площадка (трасе) за проектиране и за промяна на предназначението.
Пpoцедуpa
Административното производство по постановяване на pешение е двуетапно – за утвърждаване на площадка (трасе) за проектиране и за промяна на предназначението. Междуведомствената комисия извършва проверка на заявлението с приложените доказателства за съответствие с изискванията. В случай на отсъствието на доказателства, които заявителя е следвало да предостави, административната преписка се връща за доокомплектоване. Решенията за утвърждаване на площадка (трасе) за проектиране и за промяна на предназначението се постановяват от колективен орган най-късно на първото му заседание в 1-месечен срок от започване на административното производство в случай на предоставени със заявлението доказателства или налични такива при друг административен орган.
- Правно основание
- Закон за опазване на земеделските земи - чл. 17, ал. 1, т. 1, чл.22, ал.1 и чл.24, ал.2
- Правилник за прилагане на Закона за опазване на земеделските земи - чл. 31, ал. 1, чл.40, ал.1 и ал.2
- Тарифа за таксите, които се заплащат при промяна на предназначението на земеделските земи - чл. 5, ал. 1, чл.9, ал.1 и чл.12
- Какво е необходимо да приготвя предварително
Необходими документи
1. Заявление по образец;
2. Документ за собственост, договор за учредяване право на строеж върху земята;
3. Нотариално заверена декларация за съгласие за исканата промяна от съсобствениците, когато земята е съсобствена;
4. Скица на имота или скица-проект, когато площадката е за част от имота, с посочени граници и площ, определени с геодезическите координати на определящите ги точки (осигуряване на информация, данни или документи по служебен път);
5. Становище от Регионална дирекция по горите, когато се засягат земи от горската територия;
6. Удостоверение за поливност на земята;
7. Трасе с предварителен проект по чл.126, ал.6, т.1 от Закона за устройство на територията – за линейните обекти на техническата инфраструктура;
8. Акт за категорията на земята (осигуряване на информация, данни или документи по служебен път);
9. Становища или влезли в сила решения, издадени по реда на глава шеста от Закона за опазване на околната среда и по чл.31 от Закона за биологичното разнообразие;
10. Подробен устройствен план – 2 екземпляра, заповед на кмета или решение на общинския съвет за одобряването му и констативен акт, удостоверяващ влизането им в сила, при искане за промяна на предназначението;
11. Документ за платена такса.
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
Заявяване на електронна услуга чрез уеб базирана електронна форма:
- Вход в Моето пространство (egov.bg).
- Автентикация с възможност за избор на вид средство за електронна идентификация - Квалифициран електронен подпис (КЕП), мобилен електронен подпис.
- Изберете електронна административна услуга от Каталога на услугите.
- Натиснете бутон Заяви услуга.
След избор на услуга се извършва автоматична проверка за наличен профил на потребителят в Системата за сигурно електронно връчване (edelivery.egov.bg). В случай, че потребителят няма активен профил, или същият е деактивиран, бутон Продължи не може да бъде избран. Визуализира се съобщение „Нямате създаден профил в система еВръчване или е неактивен. За създаване/активиране на профил изберете тук”.
За да можете да подписвате документи от персоналния Ви профил в eGov.bg е необходимо да инсталирате компонента за еПодписване NexU на Вашия компютър. Приложението NexU е базирано на стандарти, приети и регламентирани от Европейската комисия и служи за връзка между Вашия интернет браузер и хранилището на електронния сертификат на Вашия компютър, с който се извършва подписването на документи. Инструкция за инсталация и използване на компонента за еПодписване можете да намерите тук.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
1-месечен от започване на административното производство в случай на предоставени със заявлението доказателства или налични такива при друг административен орган.
- Резултат от услугата
Кой издава резултата от услугата
Междуведомствена комисия в Областна дирекция "Земеделие"
Как ще получа резултата
- Услугата се предоставя от администрации
- Допълнителна информация
Услугата се предоставя от
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 17.03.2025 г.