Издаване на протокол за оценка на ловни трофеи
Издаване на протокол за оценка на ловни трофеи
Какво представлява услугата
Описание
Оценка и регистрация на ловни трофеи
Всички трофеи се оценяват от регионалната комисия за оценка на ловни трофеи, чийто състав се определя със заповед на изпълнителния директор на ИАГ. В състава на регионалните комисии за оценка на ловни трофеи се включват представители на регионалните дирекции по горите, държавните ловни стопанства, държавните горски стопанства, регионалните инспекции по околна среда и водите и други специалисти, определени със заповедта. Председател на комисията е експертът по ловно стопанство към регионалната дирекция по горите. Комисията е постоянно действаща и заседава при минимум тричленен състав, определен от председателя.
Необходими документи за оценка на трофей са:
- копие от разрешително за отстрел;
- разплащателен протокол в случаите на Организиран ловен туризъм;
- документ за платена такса.
За извършената оценка комисиите издават оценителен протокол и дават медал на собственика в замисимост от оценката на ловния трофей и заверяват разплащателния протокол за проведения лов.
Оценените трофеи се маркират с печата на комисията, а когато са добити от чуждестранни ловци, след оценяването се пломбират.
Комисията води регистър за оценените трофеи и съхранява един екземпляр от оценителните и разплащателните протоколи.
- Правно основание
- Правилник за прилагане на Закона за лова и опазване на дивеча - чл. 93
- Какво е необходимо да приготвя предварително
Необходими документи
Услугата се предоставя след подаване на заявление по образец към което се прилагат следните документи:
1) Копие от разрешително за лов;
2) Документ за платена такса, съгласно чл. 7 от Приложение 1 към чл. 1 от постановление № 283 от 27.12.2000г за приемане на тарифа за таксите, които се събират по закона за лова и опазване на дивеча, и на наредба за размера на обезщетенията за щетите, нанесени на дивеча;
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
I. Заявяване на електронна услуга чрез уеб базирана електронна форма:
- Вход в Моето пространство (egov.bg).
- Автентикация с възможност за избор на вид средство за електронна идентификация - Квалифициран електронен подпис (КЕП), мобилен електронен подпис.
- Изберете електронна административна услуга от Каталога на услугите.
- Натиснете бутон Заяви услуга.
След избор на услуга се извършва автоматична проверка за наличен профил на потребителят в Системата за сигурно електронно връчване (edelivery.egov.bg). В случай, че потребителят няма активен профил, или същият е деактивиран, бутон Продължи не може да бъде избран. Визуализира се съобщение „Нямате създаден профил в система еВръчване или е неактивен. За създаване/активиране на профил изберете тук”.
За да можете да подписвате документи от персоналния Ви профил в eGov.bg е необходимо да инсталирате компонента за еПодписване NexU на Вашия компютър. Приложението NexU е базирано на стандарти, приети и регламентирани от Европейската комисия и служи за връзка между Вашия интернет браузер и хранилището на електронния сертификат на Вашия компютър, с който се извършва подписването на документи. Инструкция за инсталация и използване на компонента за еПодписване можете да намерите тук.
II. Заявяване на електронна услуга чрез Системата за сигурно електронно връчване:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете полетата във формата.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Подпис за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) и да се генерира уникален номер на заявката.
- След приключване, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез Системата за сигурно електронно връчване към Регионалната дирекция по горите със седалище населеното място
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
30 дни
- Резултат от услугата
Кой издава резултата от услугата
Регионална комисия за оценка на ловни трофеи при РДГ - Берковица
Как ще получа резултата
- Услугата се предоставя от администрации
- Допълнителна информация
Услугата се предоставя от
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 21.05.2025 г.