Разрешение за движение на товарни моторни превозни средства по горски пътища
Разрешение за движение на товарни моторни превозни средства по горски пътища
Какво представлява услугата
Описание
Издаване на разрешително за достъп
Движението на товарни превозни средства и пътни превозни средства с животинска тяга в горските територии и по горските пътища , когато не е свързано с изпълнение на горскостопански, селскостопански или ловностопански дейности, е допустимо само когато: е дадено разрешение за това от директора на регионалната дирекция по горите или от оправомощено от него длъжностно лице.
Разрешителните за достъп се издават по образец в един екземпляр за всяко отделно превозно средство.Оригиналът на разрешителното за достъп в горски територии и до горски пътища придружава превозното средство, за което е издадено, и при престой се поставя на видно място.
- Правно основание
Закон за горите - чл. 148, ал. 3
- Какво е необходимо да приготвя предварително
За издаване на Разрешение за движение на товарни моторни превозни средства по горски пътища е необходимо да бъде подадено заявление, в което се посочват доказателства за необходимостта от издаването му, заедно със следните придружаващи документи:
- Представяне документи за собственост или ползване на превозното средство от заявителя
- Представяне на документ за платена такса
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
I. Заявяване на електронна услуга чрез уеб базирана електронна форма:
- Вход в Моето пространство (egov.bg).
- Автентикация с възможност за избор на вид средство за електронна идентификация - Квалифициран електронен подпис (КЕП), мобилен електронен подпис.
- Изберете електронна административна услуга от Каталога на услугите.
- Натиснете бутон Заяви услуга.
След избор на услуга се извършва автоматична проверка за наличен профил на потребителят в Системата за сигурно електронно връчване (edelivery.egov.bg). В случай, че потребителят няма активен профил, или същият е деактивиран, бутон Продължи не може да бъде избран. Визуализира се съобщение „Нямате създаден профил в система еВръчване или е неактивен. За създаване/активиране на профил изберете тук”.
За да можете да подписвате документи от персоналния Ви профил в eGov.bg е необходимо да инсталирате компонента за еПодписване NexU на Вашия компютър. Приложението NexU е базирано на стандарти, приети и регламентирани от Европейската комисия и служи за връзка между Вашия интернет браузер и хранилището на електронния сертификат на Вашия компютър, с който се извършва подписването на документи. Инструкция за инсталация и използване на компонента за еПодписване можете да намерите тук.
II. Заявяване на електронна услуга чрез Системата за сигурно електронно връчване:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в секция "Образци на документи".
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader. Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете полетата във формата.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Подпис за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП) и да се генерира уникален номер на заявката.
- След приключване, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма е необходимо да изпратите чрез Системата за сигурно електронно връчване към Регионалната дирекция по горите със седалище населеното място.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
7-дневен срок от датата на подаване на заявление
- Резултат от услугата
Кой издава резултата от услугата
Директор
Как ще получа резултата
+ Административни звена, предоставящи услугата
- Услугата се предоставя от администрации
- Допълнителна информация
Услугата се предоставя от
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 09.07.2025 г.